6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

DVD met meerdere filmpjes omzetten naar aparte filmpjes

Mijn zoontje (18 maanden) heeft van sinterklaas een DVD van Bumba gekregen. Op deze DVD staan 13 korte filmpjes. Ik wil deze filmpjes met Handbrake ‘rippen’ om zo op de iPad te kunnen zetten voor in de auto. Het lijtk er echter op dat de DVD omgezet wordt naar 1 bestand.

Hoe kan ik de DVD zo ‘rippen’ dat ik 13 aparte bestanden krijg?

Gr.
    Nielso

Bijdrager
    Pieterr

Rippen en in stukken knippen met MPEG Streamclip.

Bijdrager
    pinkie

Misschien helpt dit, van da Handbrake FAQ:

How do I scan a single title in multi- title sources (dvd) ?

Use Open Source (Title Specific …).

It is a variation on how HandBrake normally opens a source. Normally when you choose a source in the open source window, the HandBrake does a full scan of the entire source, including all titles and chapters, etc. Now this is very convenient as the interface can load up all info from the dvd and allow you to select what you want right in the main window. However, with the advent of advanced copy protection including dummy cells, zero cells, and intentional “fringe” dvd mastering (to the point where some dvd’s barely play on set top players) a full source scan can cause HandBrake to crash or otherwise fall on its face.

In these instances, it may help to use Open Source (Title Specific) where the HandBrake UIs act more like the cli in that you can specify just the exact title you want to open, avoiding much of the cruft that can come with a full source scan.

Here’s how to use it (you will need to know the title number you wish to open, you can find this a number of ways like using dvdplayer and noting the title number of the main feature):

Go to File -> Open Source (Title Specific) …
    Note: if you have just fired up HB and are presented with the Open Source window right at launch. Just cancel that window and then do this step.

You will now be presented with the exact same Open Source window you are used to seeing. Choose your source as you normally would.
    Now you will be asked which title number you want to scan. Enter the title number that you got from running dvdplayer.app or the like.
    Click the “Open Title” button.
    HandBrake will now just scan that title, hopefully bypassing some of the cruft in your source.

Bijdrager
    knippie

He Pinkie
    Dat is een goeie van jou, zocht ik al een tijdje naar.
    Bedankt.

Bijdrager
    pinkie

’t Is graag gedaan.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Ik neem aan de dvd uit hoofdstukken bestaat?

Dan kan je in Handbrake de chapters aangeven achter de titel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.