2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Janton

DvD Menu “tekst” dubbel

Ik heb eigelijk 2 vragen, dus ik begin maar met de eerste..

Ik ben bezig met een dvd, voor deze dvd heb ik een menu gemaakt.
    Nu heb ik hem af en kijk heb op een plasma breedbeeld. Tot mijn schrik zijn de “tekst knoppen” dubbel. Meer te beschrijven als een schaduw/vervelende schaduw.

Ik gebruik FCS – Dvd studio pro. Het menu heb ik gemaakt in photoshop, met de juiste pixel aspect retio.
    Nu heb ik het zelfs ge-exporteerd als jpg om te kijken of dat helpt… dit mocht ook niet baten.

Op mijn computer ziet het er uiteraard vlekeloos uit, op 2 oude 4;3 tv zie ik ook geen problemen. Op alle huiscomputers ziet het er mooi uit, alleen op de breedbeeld tv geeft het probelemen. Terwijl alles al anamorphic / 16:9 is ingesteld… Misschien ligt het aan de tv, maar zelf heb ik dit niet eerder ervaren.

Tevens , hier mijn tweede vraag, heb ik “Lower Thirts” chaptertitels gemaakt in Motion en geimporteerd in FCS. Deze geven hetzelfde probleem, deze lijken ook een vervelende dubbel onder zich te hebben.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, de dvd is nou juist bedoelt voor breedbeeld tv’s. Zelf heb ik niet nog een breedbeeld tv om het op te kunnen testen. :innocent:

AJ

Bijdrager
    postman

foto’tje? kan het me niet zo voorstellen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.