5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MacBlade

DVD Menu 16-9

Ik heb een aantal (stil) DVD menu’s in 16-9 gemaakt met Photoshop.
    Het valt me op dat meernog dan bij 4-3 vooral text er bitmap uitziet.
    Het maakt niet uit of ik 1280×720 of 720 x 576 anamorphic gebruik.
    Is het op te lossen door de resolutie naar 144 dpi of hoger te brengen (om mee te beginnen dus)

Bijdrager
    Richele

met welke versie Photoshop heb je ze gemaakt?
    het opvoeren tot 144 ppi heeft geen zin omdat een tv dat niet kan weergeven en DVD Studio Pro (of waar je ook mee werkt) het bestand zelf terug rekent naar 72 ppi…
    misschien even spelen met de antaliasing istellingen van de fonts. eb natuurlijk op een tv controleren want die geeft het toch anders weer dan een computerscherm

Bijdrager
    Reinier J

In photoshop CS en CS2 kan je als je een nieuw psd maakt een preset gebruiken: PAL D1DV Widescreen

je moet je project iig 720×576 72dpi maken en de pixel Aspect Ratio moet zijn “D1/DV PAL Widescreen (1,422)” dan kan het niet fout gaan.

Verder je teksten niet te klein, van veraf kan je kleine teksten niet meer lezen als je de dvd op je tv vanaf de bank bekijkt. ook gaan horizonrtale lijnen van minder dan 3 pixels breed, dus ook bepaalde letters als de e en de f dan trillen op oudere 50 hz tvs

Bijdrager
    MacBlade

Ik gebruik CS 2
    daar zit al een preset in van 720×576 in “widescreen”
    Deze vindt ik niet echt goed maar ik begrijp dat ik het ermee moet doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Probeer anders de afmetingen op 1024×576. Dat gebruik ik altijd en werkt prima.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.