6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    chopper

DVD – Landcodes

Hey guys,

Ik verblijf momenteel in Taiwan en ben in de videotheek een dvd gaan huren. Voor het afspelen kreeg ik de melding dat ik de landscode moest wijzigen ( powerbook G4 ). Er stond ook wel bij dat er nog maximaal 4 wijzigingen konden gebeuren en dat de speler definitief ingesteld is.

Weet iemand van jullie hoe dit kan omzeild worden.
    Ik heb ooit een vriend die met pc werkt over de landcode 0 horen spreken maar weet niet hoe ik dit op mac moet wijzigen.

Cheers

Bijdrager
    computer space

Afspelen met VLC. Die is niet geinteresseerd in regiocodes. http://www.videolan.org

Bijdrager
    vegeta

Bij mijn weten is Taiwan Regio3.
    Als je de #wijzigingen wil omzeilen moet je eerst je dvd(rw) van je powerbook regiovrij maken.
    Zoek uit welke superdrive je hebt en maak hem regiovrij door de firmware ervan te flashen.
    http://superdrive.cynikal.net/ -> staan de firmwares. Lees wel zorgvuldig wat je stap voor stap moet doen, het zou zonde zijn dat hierdoor je superdrive om zeep wordt geholpen
    En dan het Programma RegionX gebruiken om de regiocodes te veranderen.

Voor achter te komen welke dirve je hebt ->About this mac>More Info>Hardware>Disc Burning

OF het kan simpel :). Download gewoon VLC Player ;), die kan met verschillende regiocodes om zonder aanpassingen :P

Bijdrager
    chopper

Bedankt voor de reactie, maar de eenvoudige manier om gewoon VLC te gebruiken blijkt niet te werken.
    Heb de laatste versie VLC gedownload maar krijg net als de vorige versie de foutmelding “read failed” input-output error ?
    Ook de kader waarin de melding verschijnt om de regiocode te veranderen kan niet verwijderd worden want als je annuleer klikt spuwt hij de dvd uit.

Eerlijk gezegd durf ik de superdrive niet regiovrij maken omdat ik niet genoeg van computers ken.

Iemand enig idee?
    Cheers

Bijdrager
    computer space

Start eens Mactheripper, stop dan de dvd ering en kijk of je m naar je HD kunt kopieren?

Bijdrager
    chopper

Van waar kan ik mactheripper best downloaden, heb dit programma nog niet
    ( zoals ik zei, een beginner )

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.