8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

DVD kopieren, welke is vergevingsgezind i.v.m kras

Beste,

Ik heb de hele serie van spooks op DVD. Probleem is dat de eerste aflevering van heet eerste seizoen en enkele afleveringen van seizoen 2 beschadigd zijn. De rest is oke.
    Het is een hel om daar naar te kijken.
    Nu zoek ik een DVD ripper waar mee ik deze afleveren op HD kan zetten zonder de krassen. Liever 2 minuten scene’s kwijt dan iedere keer de DVD player herstarten.

Is er een ripper welke of;
    de kras negeert en er voorbij gaat,
    of waarmee je een start en eind sector kan instellen, i.d.t.v van hier en tot daar en niet verder?

Ik heb iMVKmaker, maar deze zit al zo’n 1,5 uur op 92%. Als ik stop is het resultaat niet afspeelbaar. Wat ik ook heb is dan met beschadigde afleveringen er dan geen subtitles aanwezig zijn.
    Heb anderen ook geprobeerd maar sommige trials zijn maar voor de eerste 5 minuten.
    Het is geen probleem om een app aan te schaffen, als ik maar weet dat het werkt.

iemand?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  lord anubis.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  lord anubis.

Moderator
    Night

Zie je in die trials dan niet welke het minste last heeft van de beschadigingen?

Bijdrager
    lord anubis

De ellende begint na 5 min en zo ver komen de trials niet.
    Met Handbreak aks eerste bezig geweest en dan de frames in stellen, maar het eind punt is zo willekeurig en meestal rond de 14 min.

Weet niet of het aan mij ligt of aan Handbreak, maar als ik een frame nummer in geeft om vanaf te starten dan begint hij toch weer bij frame nummer 0 tot eerste kras.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  lord anubis.

Bijdrager
    T-sec

Misschien een rare tip uit een andere hoek, maar heb je al geprobeerd om de kras met Displex of tandpasta weg te poetsen?
    (Flink poetsen en hard drukken in de richting van de kras met een zachte handoek waarbij de DVD best warm mag worden en af en toe pasta toevoegen. Uitpoetsen met een schoon stuk van de doek tot de DVD weer schoon is en glimt.)

En als dit niet lukt(e) al eens gedacht aan een stiekeme Download via de schemerige kanalen?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  T-sec.

Bijdrager
    lord anubis

Heb een vergroot glas met lamp, en met goed reinigen. Is al stuk beter. Zal starks eens met Tandpasta proberen. Moet toch mijn tanden poetsen. Ik gebruik paradontax, dus is best ruw.

Wel aan gedacht aan een torrent, maar als ik iets ( app ) heb wat goed werkt kan ik dat ook eventueel later nog eens bij andere DVD’s proberen mocht het weer voorkomen..

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  lord anubis.

Bijdrager
    T-sec

In Paradontax zitten redelijk grote zoutkorrels. Ik weet niet of dit nadelig kan zijn voor je DVD…
    Zou toch ook gewoon een beetje normale tandpasta proberen, daar zit zachte puinsteen in.

Bijdrager
    lord anubis
    T-sec op 17 april 2015

In Paradontax zitten redelijk grote zoutkorrels. Ik weet niet of dit nadelig kan zijn voor je DVD…

Gebruikte ook?

Vooralsnog, weinig vooruitgang. Ruiken nu wel lekker fris.

Hoe doen jullie het dan? Hoe lossen jullie het kras probleem op?

Bijdrager
    KarelWillem

Niet. Ten eerste gebruik ik geen (video-)DVD’s meer, en ten tweede heb ik nog nooit een bekrast exemplaar gehad.

En in de tijd dat je bezig bent met het herstellen van die kras, en het kopiëren op een ander DVD, heb ik dit al drie keer binnen:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  KarelWillem.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.