8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Enzoo

DVD kopiëren

Hallo,

Ik heb weer even jullie hulp nodig. Enkele weken geleden hadden mijn grootouders hun gouden bruiloft en natuurlijk werd er ook gefilmd.
    Nu zou ik graag dat dvd’tje enkele keren kopiëren (om te kunnen uitdelen aan de rest van de familie). Kan iemand me zeggen hoe dit moet? Ik heb de film al 2x geript (1x in .avi en 1x in .m4v) mbv HandBrake, maar krijg ze niet in iMovie 08 geïmporteerd om de slechtere stukken er uit de knippen en eventueel er enkele titels bij te zetten.

Het zou ook al heel wat zijn moest ik een programma vinden dat gewoon de dvd kan kopiëren, zodat ze toch al enkele kopietjes kunnen uitdelen.

Alvast bedankt !

Bijdrager
    bedhead

Toast?

Bijdrager
    Sumar

Brand of schijfhulpprogramma (beide gratis)

Bijdrager
    stel maar

Hij wil de film van de DVD in iMovie hebben en niet de dvd kopiëren, om de vraag iets makkelijker te maken.

maak van die .m4v eens een .mp4 file want mp4 moet die gewoon in iMovie openen.

Bijdrager
    pinkie

Openen in Quicktime en exporteren naar DV??

Bijdrager
    Triumph

Mensen die denken toch niet echt verder……
    Niet negatief bedoeld maar toch, er zit op elke Mac een HELP menu.
    Daar klik je op en type in DVD kopie en hopla je antwoord…..

Bijdrager
    pinkie

Maar ook ik begrijp dat de dvd eerst in iMovie bewerkt moet worden. Kun je misschien duidelijkheid brengen Enzoo??

Bijdrager
    Qmagic

DVD naar iMovie:
    Mpegstream clip (gratis) en werkt erg goed!
    http://www.squared5.com

Daarmee kan je een DVD inlezen en wegschrijven naar elk gewenst formaat,
    bijvoorbeeld voor iMovie kan je deze dvd naar DV omzetten d.m.v. “export naar DV”
    iMovie werkt goed met DV! (ik heb betere resultaten met DV dan wanneer je m4v (h.264) bestanden gebruikt, H.264 is goed voor een eindresultaat, minder om te bewerken).

Dan kan je de film opnieuw bewerken in iMovie en daarna opnieuw branden met iDVD.

Omdat mpegstreamclip gebruik maakt van oa quicktime codecs kan het zijn dat je misschien de mpeg2-plugin van quicktime nodig hebt. (ik heb deze wel, en werkt probleemloos).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.