12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Inez51

dvd komt er steeds uit

De dvd komt er steeds uit.

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac7,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 2
    L2-cache: 4 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 800 MHz
    Opstart-ROM-versie: IM71.007A.B03
    SMC-versie (systeem): 1.20f4
    Serienummer (systeem): W88086RCX85
    Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-001EC20B98D1

deed het altijd goed.

krijg de volgende melding er is heeft zich een initilisatie fou voorgedaan melding( 70012)

Geen idee, wat fout gegaan is.
    vr groete, Inez

Bijdrager
    DoubleD

Vaak wordt de drive vervangen bij die foutmelding. Heb je de iMac laten controleren bij een service provider?

Bijdrager
    Inez51

Nee, want wist niet hoe dat ineens kon, dus moet de dichtstbijzijnde service provider zoeken! bedankt!! Inez

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wordt de DVD eerst gelezen en komt er dan pas uit, of komt de DVD er direct weer uit? (dus binnen, zeg 2 sec).
    Dat laatste had ik namelijk een week geleden bij alle DVD’s. Normaal gesproken ‘pakt’ je iMac de DVD zodra hij voorbij een bepaald punt is en gaat hij naar binnen. In eerste instantie dacht ik dus ook dat er iets stuk was, maar toen ik een willekeurige DVD in de sleuf stopte en een extra zetje gaf bleef hij zitten en werd correct gelezen. Daarna ging alles weer goed zonder dat extra zetje.

Bijdrager
    Inez51

Naar de service provider gewest, bij een nieuwe dvd hetzelfde probleem. Dus zit het in het moederbord.
    Ze rade aan een externe te kopen, welke dan, Mac verkoopt ze niet en kan iedere dvd (externe) er in?

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac7,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 2
    L2-cache: 4 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 800 MHz
    Opstart-ROM-versie: IM71.007A.B03
    SMC-versie (systeem): 1.20f4
    Serienummer (systeem): W88086RCX85
    Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-001EC20B98D1

vriendelijke groet, Inez

Bijdrager
    segher

ja ik heb ook een soort van hetzelfde probleem.
    elke keer als ik mijn imac uit doe (met cd erin) en dan start ik hem weer op dan komt mijn cd er ook weer elke keer uit.

Bijdrager
    Inez51

Ik kan hem er niet in krijgen maar weet nu dat er dus iets stuk is op moederbord

Bijdrager
    Inez51

welke externe DVD is geschikt voor de Imac/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Elke externe DVD speler werkt. Dus welk merk/model je koopt maakt niet veel uit. Een kennis van mij met een nieuwe Mac Mini (die dus helemaal geen ingebouwde speler heeft) werkt met een DVD brander/speler van LG. Soms staat er specifiek op de doos “Windows compatible” of “Mac compatible”, maar dat slaat dan op de meegeleverde software. Als er dus “Windows compatible” op staat werkt hij wel, maar kun je geen gebruik maken van extra features zoals b.v. LightScribe.

Bijdrager
    Inez51

Heel erg bedankt voor je reactie, waarom verkoopt apple geen extere dvd.
    Zo maar een vraag, hoor. Fijne avond verder, Inez

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat moet je aan Apple vragen. Apple maakte ooit printers maar nu ook niet meer. Verder hebben ze nooit andere randapparaten gemaakt voor hun eigen Mac en dat zal wel een commerciële reden hebben gehad.
    Ooit was er een Apple scanner maar dat liep slechts van 1988 tot 91.

Bijdrager
    Inez51

oke dank je wel))

Inez

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.