4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dhesselink

DVD kijken via Airdisk

Hi,

Ik heb de volgende situatie:

1. Airport Extreme (1GB LAN versie) met daarop aangesloten een 750 GB HD via USB (Journaled geformatteerd)
    2. Op de USB disk staan DVD films
    3. DVD films stream ik via mijn macbook (2.2 ghz C2D, 4GB RAM). Dit doe ik via LAN (Gigabit) en/of Wifi (11n).

Bij het streamen hapert de weergave..dus af en toe zijn er schokken in de verbinding. Zowel via Wifi als via de gigabit verbinding.
    Rarara hoe kan dat? Voorheen streamde ik de films naar de macbook vanaf een windoos (die was met gigabit aangesloten), en dat ging zonder problemen….:x

Bijdrager
    Steph

Je kan in de airport-configuratieprogramma iets aanpassen wat je data verstuur (oid) verbeterd.

airport-configuratieprogramma > handmatige configuratie > draadloos > draadloze opties > Multicastsnelheid

Deze multicastsnelheid even op maximaal zetten. Hier ging het bij mij een stuk soepeler lopen en heb ik met DVD-Speler geen problemen van haperen. In VLC kan je de buffer evt. handmatig hoger zetten.

Moderator
    unSOUND

Bedenk wel dat naarmate je de multicast-snelheid groter maakt, je het bereik van je netwerk verkleint.

Bijdrager
    Steph

Dat is waar. Maar het bereik is nog voldoende om ’t huis te dekken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.