8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bart

DVD importeren FCPx

Ben enkele maanden geleden over gestapt van Pinnacle studio naar een Mac 27″ met FCPX programma.

Vroeger brandde ik DVD’s van mijn projecten en zou deze graag via FCPX een bestand van maken om te kunnen uploaden naar mijn nas.

Wat is hiervoor de beste manier. Omdat het mij niet lukt om een dvd te importeren zoals bij Pinnacle wel lukte.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Bart.
    Inactief
    Anoniem

– Wil je oude DVD’s bewaren op je NAS? Dan kun je er een schijfkopie van maken (met ‘Schijfhulpprogramma’) en die bewaren.

– Wil je oude DVD’s bewerken in FCP? Dan zul je de bestanden op die DVD eerst om moeten zetten naar een formaat waarmee je kunt monteren. ‘MakeMKV’ bijvoorbeeld of ‘Handbrake’.

– Wil je nu nog DVD’s branden van je nieuwe projecten? Daar heb je weer andere software voor nodig.

Het ligt er dus een beetje aan wat je precies voor elkaar wil krijgen, dat is me nog niet helemaal duidelijk ?.

Bijdrager
    KarelWillem

Wil je ze omzetten naar een simpel afspeelbaar bestand?

Dan is converteren via FCPX een beetje als schieten met een kanon op een mug.

Converteren naar mp4 kan simpel met VLC bijvoorbeeld.

Steps to convert DVD to MP4 with VLC:

Step 1: Click the Orange and White traffic cone icon to open the VLC Media player on your PC/Mac.

Step 2: Insert the DVD that you want to convert into your PC. On the top-left corner, click Media and from the drop-down menu select Open Disc.

Step 3: A new Open Media window will open from where select the Disc tab and choose DVD as disc selection. You can see the title of your inserted disc at the Disc Device section.

Step 4: At the bottom right corner, open the drop-down menu at Play option and select Convert.

Step 5: A new Convert Window will open from where you need to select the MP4 at the Profile tab as output format. Select the name of the converted file and its location on the PC.

Step 6: Finally, click Start to proceed with the conversion process.

Depending on the size of your video, VLC will convert your DVD into MP4 format.

Bijdrager
    Bart

Het is inderdaad de bedoeling om mijn oude dvd’s te bewaren.Heb een schijfkopie gemaakt en heb dan een audio en video ts bestand.

Heb nog niet getest, maar kunnen deze dan zo worden afgespeeld op een smart tv.

Bewerken en nieuwe dvd’s branden ben ik voorlopig niet van plan.

Misschien is dan de simpelste manier die Karel voorstelt.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je op je smart TV apps kan installeren, dan zijn er wel apps (Kodi?) die VIDEO_TS kunnen afspelen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Inactief
    Anoniem

Helder Bart, daar moet geen FCP aan te pas komen dan. Wat KW zegt, of https://www.makemkv.com dat ik al noemde. VLC gaat omrekenen als het naar MP4 formaat wordt omgezet, MakeMKV niet. Dat gaat dus veel sneller, je moet alleen testen of het .MKV bestand afspeelt op je TV. Het .MP4 formaat is universeler.

Om VIDEO_TS af te spelen zijn vast ook oplossingen maar dat is nóg iets minder toekomstbestendig/universeel.

Bijdrager
    Bart

Mp4 speelt onze tv af. Vanaf we een NAS hadden maakte ik enkel nog MP4 bestanden van mijn projecten.

Nu met FCPX maak ik H.264 bestanden.

In ieder geval met de nieuwe Mac en FCPX is het aangenamer en sneller om met deze hobby bezig te zijn.

Bedankt voor jullie hulp

Inactief
    Anoniem

Het ligt een beetje aan het aantal DVD’s, maar probeer eens of de TV ook .MKV afspeelt. Dat scheelt je úren rekenwerk. Succes!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.