22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Groeneveld

dvd importeren

Hoe importeer ik een eigengemaakte dvd in iTunes?

Bijdrager
    McPim
    Bijdrager
    Groeneveld

HEB IK GEPROBEERD MAAR IS MIJ HELAAS NIET GELUKT.

Bijdrager
    McPim

CAPS LOCK IS NIET NODIG HOOR!

De halve wereld gebruikt het, wat lukte er niet dan?

Bijdrager
    Groeneveld

sorry voor de caps lock.
    als ik zou weten waarom het niet lukt, kon ik het probleem misschien oplossen.
    ik hoor waarschijnlijk bij die andere halve wereld waar het niet bij lukt.
    maar ik ga het weer proberen, in ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    McPim

Geen probleem:wink: Als je kunt omschrijven waar het mis gaat kunnen we je misschien verder helpen. En er zijn wel andere ‘omzetters’ maar vaak bevatten die ‘adware’ of zelfs ‘malware’, dus ik heb geen ander (gratis) alternatief wat ik durf aan te raden. In het ‘uitschuifvenster’ van Handbrake aan de rechterkant kun je voor standaard instellingen kiezen, en dan zou er weinig mis moeten gaan.

Bijdrager
    computer space

Waarom iTunes? Beetje mediaspeler speelt gewoon de Video_ts map af. En bij een zelfgemaakte schijf sleep je die gewoon naar je harde schijf.

Bijdrager
    Groeneveld

ik wil die dvd in iTunes hebben omdat ik via Apple TV op mijn TV af kan spelen, dat kan natuurlijk ook via mijn dvd speler maar ik vind het via Apple TV comfortabeler.

Bijdrager
    McPim

Als je Handbrake nog ’n keer probeert @groeneveld, kies in dat geval voor de AppleTV preset in het uitschuifmenu. Zit dit artikel, stap 5:

Converting your DVD library to iTunes

Bijdrager
    Groeneveld

zojuist weer handbrake geprobeerd maar kreeg de mededeling dat handbrake niet geopend kan worden.
    beveiliging va mijn computer staat alleen apps toe die van Mac Apple Store afkomstig zijn.

Bijdrager
    McPim

Klopt. Handbrake is veilig als je het van de website zelf hebt gehaald. Als je het opent door er met je rechtermuisknop op te klikken (of CTRL+klik), en dan ‘Open’ te kiezen in het menu krijg je ook de waarschuwing maar dan met een extra knop om het programma toch te openen.

https://support.apple.com/kb/PH21769?locale=nl_NL

Bijdrager
    Groeneveld

moet ik dan die converter kopen?

Bijdrager
    McPim

Nee hoor, het ging mij alleen om het stappenplan en het plaatje van de settings in stap 5. Je hoeft helemaal niks te kopen:wink:

Bijdrager
    Groeneveld

0k, bedankt, ik ga verder proberen, ik zit enorm te klooien dus is voel me geroepen excuus te maken.
    ik ben 84 jaar en dacht dat ik het wel zou kunnen klaren maar dus niet..maar ik blijf proberen.
    nogmaals bedankt.

Bijdrager
    McPim

Dat wist ik al :wink: Geen excuus nodig, respect dat je dit wel gewoon probeert! Als je vastloopt horen we het wel.. Hier nog een stappenplan in het NL: https://applecoach.nl/handbrake-video-conversie

Bijdrager
    Groeneveld

Hartstikke bedankt, je bent geweldig!

Bijdrager
    TheBigZ

Hoi Tiny,

Ik zie dat je al langer met dit probleem worstelt. Ben je er ondertussen al uit?

importeren dvd's in Imac van begin 2008

Bijdrager
    GoeieDag

Mijn complimenten: iemand 83 die hiermee bezig is, en niet opgeeft of ‘bang’ wordt, verdient een dikke pluim.
    Bij deze, Tiny:

Bijdrager
    Groeneveld

Dank je voor de pluim!! Het is zelfs zo erg dat ik a.s. Maandag 84 word en bovendien een a-technische vrouw ben.
    Ik zit nog steeds te tobben. de converter vertaalt 2 van de 6 onderwerpen die op de DVD staan.
    Ik geef de moed niet op.

Bijdrager
    McPim

Je komt volgens mij steeds verder hoor (y)

Een DVD bestaat meestal uit onderdelen, of hoofdstukken, of titels, ik weet natuurlijk niet wat er bij jou op staat. De onderdelen die je wilt omzetten kies je bij ‘Title’ linksboven (zie plaatje). Zover was je al zo te lezen.. Dan druk je start en als alles klaar is doe je de volgende titel, óf je zet ze in de wachtrij (‘Add to Queue’) een voor een en converteert ze aan het eind allemaal tegelijk.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Groeneveld,

Volhouden, de aanhouder wint!!!

Je treft het slecht, Handbrake is heel lastig te gebruiken, te technisch, veel te veel opties en onlogische keuze mogelijkheden.

Het lijkt meer op een Windoos programma.

Maar complimenten voor het ‘volhouden’ er zijn heel erg veel pubers die het al veel eerder zouden hebben opgegeven…!

Velen van boven de 42 jaar beginnen er niet eens aan, vragen zoon of dochterlief om het te doen.

Bijdrager
    Groeneveld

Dank je wel, ik voel me vereerd. Gisteren op stap geweest met mijn kinderen (een zoon van 60 en een dochter van 59), beiden door omstandigheden ook alleenstaand.Geen kleinkinderen, dus ook geen hulp met digitale problemen.
    Zit nu met een wijntje (meerdere) te luisteren naar klassieke muziek.
    ik vind Januari een saaie maand, ik kijk uit naar de lente.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.