11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    pensioen

DVD hoesjes

Wie kan mij een advies geven over welk programma ik moet aanschaffen om makkelijk goede DVD hoesjes te maken.
    En is het waar kan je beter geen ronde DVD sticker maken en op de DVD plakken ??:( :innocent: :roll:

Moderator
    unSOUND

Tja, hoezen maken….

Ik zelf gebruik Adobe Indesign, maar enige kennis
    van het programma is zeker nodig. wellicht zijn er mensen
    hier die een beter advies hebben….

Over die stickers is vaker wat gezegd, het schijnt voor te komen
    dat stickers soms deels loslaten en er stukjes in je DVD / CD speler
    komen, en soms zit de sticker niet goed in het het midden en
    gaat de DVD / CD slingeren en dus haperen.

Bijdrager
    Marc

In discus zitten dvd templates. Maar dan wel de full versie en niet in de bij toast meegeleverde.

Bijdrager
    Laiste

Tsja, ik zou zeggen Quark of wellicht indesign, maar dat vergt inderdaad wel enige kennis… als je het eenmaal onder de knie hebt, fiets je zo een hoesje in elkaar… Verder zijn er genoeg van die programmaatjes waarmee je makkelijk hoesjes kunt maken, ik heb eens een keer zo’n proggie met cd’s en stickers gekregen van mmore… ?

Bijdrager
    japser909
    ”pensioen”

Wie kan mij een advies geven over welk programma ik moet aanschaffen om makkelijk goede DVD hoesjes te maken.
    En is het waar kan je beter geen ronde DVD sticker maken en op de DVD plakken ??:( :innocent: :roll:

En ehmmm Domus ook fijn…. :(

:sealed:

Bijdrager
    levski

Anubiz,
    Quark X-Press kopen om DVD hoesjes te maken, dat lijkt mij een dure tip.
    Of bedoel je soms een illegale versie ?

Bijdrager
    michelvdb
    ”japser909″
    ”pensioen”

En ehmmm Domus ook fijn…. :(

:sealed:

Troll alert!

Bijdrager
    Laiste
    ”levski”

Anubiz,
    Quark X-Press kopen om DVD hoesjes te maken, dat lijkt mij een dure tip.
    Of bedoel je soms een illegale versie ?

Nee hoor, tis inderdaad maar net waar je beschikking over hebt, ik heb Quark op het werk, netjes legaal en ik had het ook op mijn opleiding… dus als je er elke dag toch achter zit, is een hoesje maken een fluitje van een cent natuurlijk… maar goed, er zijn vast genoeg specifieke programmaatjes om hoesjes mee te maken, met templates en al:)

Bijdrager
    Erick Verlee

Stickers op DVD leveren bij mij ook problemen op.
    Wat betreft de DVD hoesjes…niet moeilijker maken dan nodig.
    Meet een origineel DVD hoesje op, trek een rechthoek van dezelfde afmeting en je kan in Appleworks, fotoshop en nog een stelletje soortgelijke programma’s de mooiste hoesjes maken!

Bijdrager
    i-mac

Probeer eens DiscLabel van http://www.smileonmymac.com/disclabel/
    Het is precies een i-app!
    Je kan er werken met labels van de meest voorkomende merken. Ik gebruik ze met die van Avery-Zweckform, die ik eens gekocht heb bij Media-Markt.
    het kost je ongeveer $30, maar dat is het wel waard. Je kan van Avery-Zweckform het “AfterBurner” pakket kopen, en daar zit een toestelletje bij, waarmee je de labels zo goed als perfect op je CD/DVD plaatst.

Bijdrager
    MacMeijers

Coverstar is wel een aardig programma’tje

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.