13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

DVD film (gemaakt in FCP) overzetten naar VHS

Hoi!

Ik heb dus vraagje: Als ik mijn filmpje uit Final Cut Pro wil overzetten naar een videoband (op VHS band dus) wat is dan de slimste manier?
    Via een S-kabel? Maar dan heb ik dus geen geluid.
    Heb al allerlei dingetjes uitgeprobeerd, maar het lukt niet…

HELP!!!????????/

Groetjes,
    Antje.

Bijdrager
    Vincent

je dv camera aansluiten op je videorecorder

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, kan daar niets aan toe voegen.
    Maar heeft hij wel een DV-camera met DV-in?

Bijdrager
    antje

Ja maar…. het moet niet vanaf de DV-camera eigenlijk…
    Het moet vanaf de mac (van dvd’tje)
    Dat is het probleem dus…….

Maar alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
    Antje

Bijdrager
    Torz

En teruglezen vanaf het FCP bestand in de Camera en dan naar VHS?

Bijdrager
    antje

Nee hoor.
    Het enige wat is wil is:
    Ik heb een filmpje gemaakt in FCP. Hij staat op mijn Mac. (zowel op de harde schijf nog, als op een DVD)
    Ik wil dit filmpje op een VHS band hebben.
    Dat is alles…..?!

Alvast bedankt voor je reactie……….!

Antje (de P.)

Bijdrager
    Vincent

Je zegt: Ik heb m nog op mn hd staan.
    Als je idd een camera hebt met dv in, gewoon aan je mac knopen en de camera weer aan je VCR. je hoeft niet eerst op een DV bandje te dumpen, gewoon je tijdlijn afspelen en je VCR starten.

Wil je persee van de DVD af (als de eerste kan, doe die dan, die is in principe beter van kwaliteit omdat die niet door de encoder is gehaalt, en de regel geld, hoe beter je master, hoe beter je kopie), kan je vanuit je mac, met het verloopkabeltje video uit -> composite (tulp) en een kabeltje minijack -> 2 keer tulp naar je VCR. Je3 kan natuurlijk ook een losse DVD speler gebruiken, is misschien handiger.

Het gaat om dit verloopje, te koop bij Apple:

Bijdrager
    iMarc

Je kan toch gewoon je dvd-speler aansluiten op je videorecorder en zo de dvd opnemen?
    Dat lijkt mij de simpelste manier, want als het goed is zitten er op een zelfgebrande dvd geen beveiligingen en moet het geen problemen geven met kopieren.
    Is wel een goedkope oplossing.

Bijdrager
    Vincent

Moet je wel een DVD Speler hebben:wink:

Bijdrager
    iMarc

Ja zeg, we leven wel in 2003 hoor.
    Je mag toch wel aannemen dat de meeste mensen een dvd speler hebben.

Wil je persee van de DVD af (als de eerste kan, doe die dan, die is in principe beter van kwaliteit omdat die niet door de encoder is gehaalt, en de regel geld, hoe beter je master, hoe beter je kopie), kan je vanuit je mac, met het verloopkabeltje video uit -> composite (tulp) en een kabeltje minijack -> 2 keer tulp naar je VCR. Je3 kan natuurlijk ook een losse DVD speler gebruiken, is misschien handiger.

Ik weet niet wat voor een mac je hebt maar dit genoemde verloopkabeltje werkt niet met een G4 iMac, ik ben hier vorig jaar mee bezig geweest en er is mij verteld (door mensen van Apple Nederland) dat dit kabeltje alleen werkt op powerbooks en ibooks. De G4 iMac schijnt net een ander video signaal te hebben.
    Maar het kan wel heel goed zijn dat ze dit ondertussen hebben opgelost.

Bijdrager
    Vincent

ook voor de imac 1ghz 17″

Bijdrager
    antje

Hey Oogappel en Mark!

Heel erg bedankt voor jullie hulp! Volgens mij gaat het goedkomen met mij nu!!

super!
    Antje

Bijdrager
    iMarc

Mooi dat ie er nu ook voor de iMac is, jammer dat ik een G4 800 15″ heb.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.