19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    zerrr

dvd files omzetten naar h264 : met welk programma

Onlangs heb ik een fragment van een dvd mbv MacTheRipper omgezet naar mp4 voor een FCP-project.
    Nu vind ik dat de kwaliteit ietsjes beneden de maat is, en nu hoorde ik dat H264 beter is dan mp4.

Met welk programma kan ik dit het best bereiken?

Bijdrager
    Novix

Ik ben geen expert, maar volgens mij is Handbrake de meest geschikte ripper voor Mac. Bovendien gratis!

Bijdrager
    sven-
    ”zerrr”

Onlangs heb ik een fragment van een dvd mbv MacTheRipper omgezet naar mp4 voor een FCP-project

Dit kan niet. MacTheRipper kan alleen de volledige DVD naar de harde schijf rippen (en dus geen conversies uitvoeren).

Maar Handbrake is inderdaad het programma dat je nodig hebt.

Bijdrager
    macpro

De combinatie van MacTheRipper en Handbrake werkt prima.
    MacTheRipper is lekker snel in het laden van DVDs naar je harde schijf.
    En terwijl dat gebeurt laat je Handbrake de boel converteren naar het gewenste formaat.
    Op een gegeven moment heb je dan een aantal DVDs al op je schijf staan en kan Handbrake de hele nacht doorstampen.

Bijdrager
    MacAanZee

Handbrake doet het bij mij al jaren prima.

Bijdrager
    zerrr
    ”macpro”

De combinatie van MacTheRipper en Handbrake werkt prima.
    MacTheRipper is lekker snel in het laden van DVDs naar je harde schijf.
    En terwijl dat gebeurt laat je Handbrake de boel converteren naar het gewenste formaat.
    Op een gegeven moment heb je dan een aantal DVDs al op je schijf staan en kan Handbrake de hele nacht doorstampen.

ik heb geript met mtr, maar als ik met Handbrake aan de slag ga, stuit ik op

*destination dit wordt automatisch een mp4-bestand
    *output settings; formt >>ook hier valt niets te kieZen….

…en ik wil dus juist een h264 formaat..

Bijdrager
    macpro

Ik kies bij presets altijd voor AppleTV. Want daarvoor ben ik mijn iTunes library aan het vullen.
    En dan krijg je een H.264 formaat.

Bijdrager
    zerrr
    ”macpro”

Ik kies bij presets altijd voor AppleTV. Want daarvoor ben ik mijn iTunes library aan het vullen.
    En dan krijg je een H.264 formaat.

helaas krijg ik geen H.264 formaat op mijn desktop met die preset…
    mss ligt het aan de oude versie die ik gebruik van handbrake? (nl. 0.9.1)
    of anders aan het formaat dat ik in handbrake moet kiezen?(mp4, mkv, vi of ogm)

Bijdrager
    zerrr
    ”sven-“
    ”zerrr”

Onlangs heb ik een fragment van een dvd mbv MacTheRipper omgezet naar mp4 voor een FCP-project

Dit kan niet. MacTheRipper kan alleen de volledige DVD naar de harde schijf rippen (en dus geen conversies uitvoeren).

klopt, ik vergiste me.

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik hiervoor meerdere programma’s.

• Handbrake
    • 0SeX + VisualHub
    • 0SeX + MPEGstreamclip
    • 0SeX + QuickTime

De reden dat ik verschillende programma’s gebruik is omdat de resultaten gek genoeg per DVD verschillen. De ene keer levert Handbrake het beste resultaat, de andere keer levert QuickTime een beter resultaat… Waarom dat per DVD zo verschillend is weet ik dan weer niet…

Bijdrager
    zerrr
    ”unSOUND”

• Handbrake
    • 0SeX + VisualHub
    • 0SeX + MPEGstreamclip
    • 0SeX + QuickTime

De reden dat ik verschillende programma’s gebruik is omdat de resultaten gek genoeg per DVD verschillen. De ene keer levert Handbrake het beste resultaat, de andere keer levert QuickTime een beter resultaat… Waarom dat per DVD zo verschillend is weet ik dan weer niet…

Ik heb mpeg streamclip gedownlod..en wil dit gebruiken..

als ik het goed begrijp wordt een dvd met een rip (mbv handbrake) omgezet van een mpeg2 in een mpg4
    formaat en kun je van daaruit (vanuit mpeg streamclip) dit formaat exporteren (via File) naar

*Quicktime
    *dv
    *avi
    *mpeg-4

klopt het dat je dan het beste kunt kiezen voor mpeg-4, omdat je daar weer kunt kiezen voor h264 compressie?

Moderator
    unSOUND

Handbrake kan zelf direct naar H.264 coderen… Daar heb je MPEGstreamclip niet voor nodig. MPEGstreamclip en Handbrake zijn dus 2 tools die hetzelfde kunnen, je moet ze dus niet samen gebruiken, maar OF de één, OF de ander.

Bijdrager
    zerrr
    ”unSOUND”

Handbrake kan zelf direct naar H.264 coderen… Daar heb je MPEGstreamclip niet voor nodig. MPEGstreamclip en Handbrake zijn dus 2 tools die hetzelfde kunnen, je moet ze dus niet samen gebruiken, maar OF de één, OF de ander.

ik heb het gemerkt, dank!

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

VisualHub.

Moderator
    unSOUND

Het werkt nog steeds… Ook al is het niet meer op de reguliere manieren te krijgen. Sterker nog, 0SeX ( die ik gebruik voor het rippen ) is al sinds 2002 niet meer te krijgen, is dus enkel in PPC code, maar ript nog steeds prima.

Bijdrager
    sven-

unSOUND, biedt 0SeX voordelen boven MacTheRipper?

Moderator
    unSOUND

Je kunt op hele makkelijke wijze DVD’s volledig uit elkaar trekken tot losse bestanden. De audio, video, ondertitels en zelfs losse camera-hoeken kun je met 3 muisklikken rippen en demuxen. Zo kun je dus ook bijvoorbeeld heel makkelijk een muziek DVD rippen, want 0SeX kan in één keer de audio van alle clips demuxen en opslaan als losse AC3 bestanden.

Ander voordeel is dat hij DVD’s op een andere manier lijkt te scannen dan de andere rip-apps. Zo had ik onlangs een DVD met verborgen filmpjes, en alleen 0SeX was in staat ze te rippen, HandBrake en MTR leken niet eens te weten dat ze er op stonden…

Bijdrager
    1234

Trouwens, als ik VisualHub zou willen bewaren, hoe kan ik dat het beste doen? Gewoonde DMG bewaren?

Op een gegeven moment zal het wel niet meer werken, op snowleopard mss?

Zou echt eeuwig zonde zijn…

Moderator
    unSOUND

Ja, je moet zowel het programma als de ffmpeg libraries bewaren, anders werkt het niet.

En hoe lang het blijft werken is niet te voorspellen. Ik heb op mijn machine software staan die ten tijde van Tiger gemaakt is en niet meer werkt op Leopard, terwijl ik dus ook software heb die uit de tijd van Jaguar komt en nog steeds prima werkt…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.