8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    loureed

DVD files bewerken / converteren

Ik ben bezig met oude video’s om te zetten naar dvd. Ik zou graag deze dvd’s willen berwerken, zodat ik bijvoorbeeld filmpje kan plaatsen op youtube. Hoe kan ik dit probleem eenvoudig oplossen?
    Ik werk met os x.

Het gaat er dus om de DVD te importeren / bewerken en mogelijk in een andere existentie op slaan …

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn met een mac ?

Bijdrager
    tarun

Al gekeken naar ffmpeg of VLC?[/url]

Bijdrager
    SoSuMe

DVD Studio Pro
    Final Cut Pro
    iDVD
    QuickTime Pro

Bijdrager
    KarelWillem

Geen één van de door jouw genoemde programma’s kan overweg met de structuur van een DVD.

Daar heb je dus niets aan.

@loureed:
    Als je wilt bewaren voor YouTube dan is dat het handigst als je het doet vóórdat je een DVD hebt gemaakt.

Vanuit iMovie kun je je films gewoon exporteren naar een web-geschikt Quicktime formaat.

Heb je al een DVD, dan zul je die eerst weer moeten rippen of kopïeren naar je harddisk in het geval van eigen gemaakte DVD’s. En dan met bijvoorbeeld Handbrake omzetten naar een ander formaat.

Bijdrager
    hobbes2210

Probeer visualhub eens!!

Kan erg veel converteren van de een naar de ander:-)

Bijdrager
    loureed

bedankt voor alle reacties tot zover. Het valt me best tegen dat deze handeling op een IMac niet gewoon standaart kan worden geregeld met 1 eenvoudig programma.

Moderator
    unSOUND

Dat is omdat deze handeling nooit gedaan hoort te worden.

Video monteren doe je met bronmateriaal, niet met reeds gecomprimeerd en verkleind eindmateriaal… dat is kwalitatief gewoon niet verantwoord. Het opnieuw rippen van een DVD is een noodgreep, of een amateuristische aanpak, en daar hoeft dus geen “makkelijke” handeling voor te zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.