4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    koen76

DVD en Toast probleempje

Hallo,
    ik had dit weekend een klein probleem:
    een promo-dvd van 1 Gb had ik gekopieerd via DVD Backup naar mijn desktop.
    Daarna wou ik er een kopie van nemen…
    Aangezien het maar om 1 Gb ging moest ik DVD2one niet gebruiken…

Ik maak dus in de folder op mijn desktop een AUDIO_TS map aan en sleep de hele map in Toast 6. Ik heb daar dus een AUDIO en VIDEO_TS map. Ik brand de DVD als UDF en klaar is kees, dacht ik…

Ik speel hem af op mijn mac, en geen probleem: Apple DVD speler start mooi op! Op mijn stand-alone dvd speler wou hij eerst niet starten, nog eens geprobeerd en dan startte de film maar volledig schokkerig en in blokken, dus!!

Het is een DVD zonder menu’s en auto-start, dus blijkbaar…

Weet iemand waar het fout is gegaan?? Misschien de AUDIO en VIDEO map niet in de juiste volgorde??

Txs & Grtz
    Koen76

Bijdrager
    Rolf

Hmm, weet niet of dit helpt, maar ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de laatste tijd aardig wat films opgenomen met EyeTV. Als ik die op DVD brand, krijg ik op mijn iMac een prachtige film te zien, maar op TV (via een DVD speler) is het een verschrikking……stoppen, stilstaan, schokken, etc etc. HEEL soms kan ik film goed bekijken, maar meestal niet. Het verschillende merken DVD geprobeerd, maar helaas.

Bijdrager
    aToMac

In principe maakt het niet uit of je een AUDIO_TS directory hebt. Weet je zeker dat het formaat van je film in de standaard MPEG2 is. Als dit niet zo is, en je Mac ondersteunt de codec wel, dan zal hij het hier idd gewoon goed opdoen, maar zal hij blokkerig en schokkerig (als hij het al doet) afspelen op je stand-alone DVD-speler.

Just a guess.:o

Bijdrager
    koen76

Tja, daar zeg je zoiets..
    Ik heb de DVD niet meer, maar als ik in de video map kijk, zie ik enkel VOB en VUB enzo…
    wat logisch is na een dvd backup met het programma van dezelfde naam…

Of ben ik verkeerd??
    Ik zal in ieder geval de originele dvd nog eens bekijken, maar ten vroegste morgen..

Koen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.