29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

DVD en regio-code???

Net een koopfilm op DVD in een iMAc G3 gestopt. Ik krijg een venstertje met de melding dat de regiocode niet overeenkomt met die van de eenheid. ??? Wat moet ik daarmee?

Bijdrager
    ivan.roos

Je kan 5 keer van regio veranderen. Daarna niet meer. Dus oppassen!

Bijdrager
    Geedee

:? Euh… wat moet je daar ingeven of hoe werkt dat? Het is de eerste keer dat ik dit tegenkom. Nog nooit eerder een film gespeeld, zie je.

Bijdrager
    ivan.roos

Als je film uit america kmt… dan krijg je dat probleem.

Bijdrager
    Geedee

Ik krijg dus dat bewuste venster met alleen de annuleerknop actief. De ‘stel in’knop blijft grijs. En nu?

Bijdrager
    Geedee
    ”Geedee”

Ik krijg dus dat bewuste venster met alleen de annuleerknop actief. De ‘stel in’knop blijft grijs. En nu?

M.a.w., hoe krijg ik die film aan de praat? Zou het wel werken op een G4? (Die heb ik momenteel nt bij de hand evenwel.)

Bijdrager
    ivan.roos

Probeer het met VLC te kijken :wink:

Bijdrager
    brelsnok

Is het eigenlijk illegaal om die regiobescherming eraf te slopen? Zo nee: kan iemand me uitleggen of en hoe dat kan? En zo ja: …eeehhh…;)

Mijn pc dvd-speler+software geven geen probleem ivm regio’s. Liefst heb ik dat ook op mijn mac. Ik heb namelijk een (eerlijk in nederland, bij reguliere winkel gekochte!) DVD die verschilt in regiocode van de rest van mijn verzameling. Laat dat nou net de eerste DVD zijn die ik ooit in mijn mac stopte. Meteen 2 van die regio switches pleite.

alvast bedankt!

Bijdrager
    Geedee

Leuk. Maar als nieuwkomer op het vlak van DVD, heb ik hier niets aan.

Het is mij al vaker opgevallen dat sommigen niet of weinig willen helpen als er vragen gesteld worden door leken op een of ander domein. Jammer :oops:

Bijdrager
    koen76

Dus je wil op je G3 een dvd afspelen.

Ok: regiocodes zijn er om er voor te zorgen dat wij in Europa de goedkopere dvd’s uit de USA niet kunnen afspelen. De wereld is dus verdeeld in regio’s. Wij in Europa zijn Regio 9 (dacht ik) USA is 1 en Azie is 5 (ik zeg maar wat, de cijfers kunnen ook anders zijn)

Eerste vraag is dus: waar heb je je dvd gekocht en welke regiocode is het?
    Je dvdspeler in je mac kan max 5 keer van regiocode veranderen en daarna blijft die op de laatste code staan. Je zou dus eigenlijk eeb eerste keer een amerikaanse dvd bekijken, daarna een aziatische enz tot de 5de kker. Let dan op dat je een europese bekijkt, anders zit je vast.
    Maar aangezien je zegt dat het de eerste keer is, vind ik dit wel raar….

Anyway: als je een G4 ter je beschikking hebt, speel hem dan daar eens af…Misschien lukt het daarmee wel.

Ik zeg het: geef wat meer info over de dvd, en dan kunnen we je misschien verder helpen!

Suc6
    koen

Bijdrager
    EagerB0bNerd

regiocodes zijn bedoeld om het vrije handelsverkeer te beperken, om consumenten te treiteren en vooral om ze nog wat extra geld uit de zak te kloppen.
    het wordt je anders te gemakkelijk gemaakt een DVD’tje te bekijken tijdens een zakenreis in het verre oosten, of om een leuk DVD’tje te bestellen via Amazon.

het beste sloop je de regiocode er dus maar gelijk definitief uit.
    Daar zijn eenvoudige hacks voor, Google is je vriend.

Als je voor thuis een DVD speler koopt kijk dan uit dat je er een koopt die regio vrij is.
    Bij de plaatselijke Turkse groenteman liggen ze al vanaf ‚ā¨49,-

Bijdrager
    Geedee

Dankjewel, Koen, dit is erg verhelderend. :-) Ik heb eens op de dvd gekeken en daar staat idd regio 2 op. Daarna heb ik de Mac herstart en regio 2 aangeduid (ging na herstart wel) en de dvd draait als een zonnetje. Ik zal er dus nu in de toekomst voor opletten welke code er op de dvd staat. Dit waren dingen waar ik echt niets van afwist. Tnx again.

Bijdrager
    svan

Ik had hetzelfde probleem… een pas nieuwe iBook G4, en bij de eerste DVD die ik erop afspeel (een in Nederland gekochte Lost in Translation) blijkt dat de speler van een andere regio is (alle DVD’s in mijn bezit zijn regio 2 of regiovrij). Je zou je dus af gaan vragen of Apple een foutje heeft gemaakt (heb nl. wel een Nederlandse iBook….) vreemd dus

Bijdrager
    tiny

Ff een beetje rondzoeken in dit forum:
    link, link en link.

Ik heb er zomaar wat gepakt en als je daar je antwoorden niet vindt, moet je zelf maar ff zoeken want het is hier vaker vorobij gekomen…

Bijdrager
    JJmac

Er bestaat een progje voor daat heet XRegion of zoiets en dan kun je de code resetten

Bijdrager
    Canus

Als je VLC gebruikt heb je nergens meer last van. Heb zelf uit verschillende landen DVD’s en ik heb na het installeren van vlc nooit meer de vraag gekregen of ik van regiocode wil veranderen.

Gratis te halen bij http://www.videolan.org

Bijdrager
    hans dorsman

Je kunt de regiocode van je cd afslopen met bijvoorbeeld dvdbackup.
    Als je een pioneer dvd schrijver hebt kun je die vaak ook regiovrij maken met een firmware hack.
    Ook bij veel stand alone spelers kun je de regiocode verwijderen.

Hans

Bijdrager
    BrightChef

Het beste advies wat je kunt gebruiken om zonder constant de regiocode op je Mac te veranderen, is die toch van Canus. Gebruik VLC! Het is makkelijk en snel te gebruiken.
    http://www.videolan.org

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb mij laten wijsmaken dat als je van regiocode veranderd in DVD player, en je achteraf force quit gebruikt, dat de regiowijziging ongedaan wordt gemaakt.
    Maar je kunt ook Jack the Ripper (:D ) gebruiken, dan kun je de DVD naar je HD rippen en als VOB folder regio vrij afspelen….

Bijdrager
    MauZ
    ”Canus”

Als je VLC gebruikt heb je nergens meer last van. Heb zelf uit verschillende landen DVD’s en ik heb na het installeren van vlc nooit meer de vraag gekregen of ik van regiocode wil veranderen.

Gratis te halen bij http://www.videolan.org

op 1 of andere rede heeftie er moeite mee met afspelen

Bijdrager
    sedikit

Ik heb dit programma nog nooit gebruikt,dus ik weet het niet zeker, maar vogens mij is ” MacTheRipper” een programma om de regiocodes √≤f eindeloos aan te passen, √≤f te elimineren.

Bijdrager
    computer space

Met MacTheRipper en DVD2OneX sloop ik alles eraf :evil: :

Menu’s
      Filmpjes dat je de dvd niet mag kopieren
      Regiocodes
      Dolby Digital als er ook DTS op staat (gaat wel eens fout bij uitlenen. niet iedereen kan dts spelen)
      Engels en nederlands geluid bij tekenfilms (enkel vlaams houd ik erop)[/list:u:998e85cea9]

Resteert: film die meteen begint te spelen met alleen het beste geluidsspoor.

Bijdrager
      JJmac

Waarom niet een flashkit gebruiken? flash je drive en je bent er voor altijd af:D

Bijdrager
      MauZ

ja maar niet voor elke drive is er dat, de matshita (panasonic) cw-8124 is dus niet te vinden….¬†voorlopig.
      heb me een ongeluk gezogt.

Bijdrager
      JJmac
      ”MauZ”

ja maar niet voor elke drive is er dat, de matshita (panasonic) cw-8124 is dus niet te vinden….¬†voorlopig.
      heb me een ongeluk gezogt.

Klopt had ook nog even voor je gekeken.
      Wel iets gelezen dat het wil in OS9 moet je geen mac mini hebben.
      Misschien is dit wat http://www.macupdate.com/info.php/id/13801

Bijdrager
      JJmac

Dit heb ik evt. ook nog voor de liefhebbers.

Dear all,

DVD Region+CSS Free enables you to watch and copy any region-coded/CSS-encrypted DVD movies on any DVD drive! It fully supports region-protected (RPC2) DVD drives, and does not require any firmware modifications. It will even work if you have used up your region counter and can no longer change the DVD drive’s region.

DVD Region+CSS Free works automatically in the background to make a DVD appear region code free and unprotected to any DVD player and DVD copy software. With the help of DVD Region+CSS Free, you can watch any region coded DVD movies with a software DVD player like PowerDVD or WinDVD! With DVD Region+CSS Free’s help, DVD copy software (such as DVDFab, DVD Shrink, DVD X Copy, InterVideo DVD Copy, etc.) is able to copy DVD’s which are CSS protected!

New Feature: DVD Region+CSS Free decrypts not just DVD’s, it now allows you also to play, copy and rip protected Audio CD’s!

Features:
      1) Very easy to use: it works automatically in the background!
      2) Enables any region code DVD to be played in all software DVD players
      3) Enables any CSS encrypted DVD to be copied in all DVD copy softwares
      4) Removes region code (RC) from DVDs
      5) Removes encryption (CSS) from DVDs
      6) Removes region code enhancement (RCE) from DVDs
      7) Removes analog copy protection (Macrovision) from DVDs
      8) Removes user operation prohibitions (UOPs) from DVDs, which means now you can:
      change soundtracks on the fly.
      hide forced subtitles as you wish.
      9) Enables DVD menu or movie to be played directly without FBI warnings
      10) Prevents auto run of software from DVDs, such as PCFriendly
      11) Works with all DVD drives, including region-protected (RPC2) DVD drives
      12) Works “on the fly”, without having to save data on hard disk
      13) Stable and fast, does not need any driver
      14) FREE lifetime upgrade
      15) FREE lifetime English support via e-mail, worldwide
      16) New “Remove Structure Protection”: copy DVD’s with Sony ARccOS copy-protection!
      17) New “Audio CD Free”: play, copy and rip protected Audio CD’s!

Check it out at:
      http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm

Bijdrager
      James T. Kirk

Hier staat dat je het alleen maar op een Windows pc kunt gebruiken.:o

Bijdrager
      JJmac

Oeps…. was zo druk aan het zoeken dat ik het belangrijkste ben vergeten dat er ook nog andere gebruikers zijn.

Bijdrager
      jeroenimo

het is mogelijk je dvd brander te flashen onder macosx;) dus je hebt geen windows nodig !

link
      link

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.