21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    stephannijdam

DVD-drive iMac is foetsie!

Ik heb een iMac intel Vorige week zat er een dvd vast in mijn drive. Via alle wegen geprobeerd deze te verwijderen maar zonder resultaat. Totdat ik vanmiddag uit verveling mijn Eject button aanraakte en mijn DVD werd uitgeworpen.

Dat was probleem een maar die is opgelost. Nu zit ik met het volgende: Mijn DVD-drive staat niet meer in Finder of waar dan ook! Hij is foetsie. Wanneer ik een DVD wil invoeren “vreet” mijn Maccie hem ook niet op.

Wie o wie kan mij helpen?
    Stephan.

Bijdrager
    RobinH

Als je er geen cd of dvd in hebt zitten is hij ook niet te zien in de finder.
    Maar staat hij ook niet bij Finder –> Programma’s –> Hulpprogramma’s –>?

En heb je de Mac al opnieuw opgestart? schijfhulpprogramma

Bijdrager
    stephannijdam

Ook daar is de drive niet weer te vinden.

Opstarten heb ik gedaan zonder resultaat.
    Bij schijfhulp staat de drive ook niet in het rijtje

Bijdrager
    CedricH

Probeer eens Apple Hardware Test, wie weet is het een hardware probleempje

Bijdrager
    stephannijdam

Hoe voer ik zo’n test dan uit?

Bijdrager
    sven-

Staat in de gebruiksaanwijzing, of leest men die tegenwoordig niet meer?

Bijdrager
    stephannijdam

wel gelezen maar dat is alweer zooooo lang geleden 8)

Bijdrager
    stephannijdam

Bij stap 1 gaat het al mis: If the computer is already on, insert DVD 1 into the optical disc drive, then restart. If the computer is not on, turn it on and insert the disc as soon as possible after startup.

Insert DVD wil dus niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Hij is gewoon naar z’n grootje. Zeker als je hem ook niet kan zien in Schijfhulpprogramma of in Systeemprofiel….

Bijdrager
    stephannijdam

Bedankt:( voor de info.
    Is die drive een beetje goedkoop te vervangen? of moet ik nu voor altijd mijn externe drive gaan gebruiken?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb zelf geen intel iMac, dus ben er ook niet zo van op de hoogte. Kijk even op internet her en der om de dvd drive te vervangen. Er zijn misschien wel voorbeeldfilmpjes van.

Bijdrager
    stephannijdam

dan moet ik maar WEER:evil: terug naar de winkel met mijn iMac. Is inmiddels al de derde keer. Toch allemaal bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Hansi2124

Hoe oud is deze iMac dan en waarom ben je eerder met deze machine teruggeweest?

Bijdrager
    stephannijdam

Hij is krap een jaar oud. En de vorige keer was hij dood. Deed helemaal niets meer. Is toen een nieuw moederbord ingekomen. Tweede keer was hij vastgelopen en na het opnieuw opstarten (doordat ik de stekker er uit heb moeten trekken) bleef hij hangen tijdens het booten.
    Is mijn eerste Mac. Maar ben er nog steeds immens blij mee!

Bijdrager
    Hansi2124

Als hij net uit de officiĆ«le garantieperiode is, zou ik zeker naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht en aankaarten dat dit eigenlijk best wel een “maandagmorgen”-Mac is en coulance verwacht m.b.t. de reparatie/vervanging van je drive. Misschien iets van het inbouwen en nieuwe drive 50/50? Bovendien mag je van een dvd-drive wel verwachten dat hij meer dan 1 jaar mee gaat. Laat je in ieder geval niet afschepen dat je alles zelf moet betalen, want dat is een beetje onzin.

Bijdrager
    stephannijdam

Je hebt helemaal gelijk! ik ga deze week wel even langs.
    Ik ga nu op een oor moet er morgen vroeg uit.

Bijdrager
    Hansi2124

Succes dan en vermeld onder dit topic hoe het is opgelost graag…..

Bijdrager
    stephannijdam

Ik heb mijn iMac weer terug!! De Superdrive was defect. Er is een nieuwe geplaatst en alles is weer naar wens.

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo! Maar heb je alles zelf moeten betalen of is je leverancier je wat tegemoet gekomen?

Bijdrager
    stephannijdam

nee alles viel nog binnen de garantie. Het geintje heeft me dus niets gekost.

Bijdrager
    Hansi2124

Heel goed! Zo kan het dus ook:D

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.