7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rik de Belg

DVD copiëren die te groot is ?

Ik heb het volgende probleem:

Officiëel heb ik een programma aangekocht, bestaande uit 9 DVD’s (X-Plane 9).
    Om dit programma te draaien, moet ik altijd de originele DVD n° 1 insteken (anders draait hij in demo mode).
    Om deze originele DVD te sparen en niet te beschadigen, wou ik daarvan een copie maken, om aldus die copie te gebruiken.
    Maar, als ik een copie wil maken (bvb met Toast) zegt hij dat de originele DVD te groot is om te copiëren.
    Maw er zou meer op die DVD staan dan er op een DVD op kan ?

Iemand een oplossing om toch die DVD te kunnen copiëren?

En ja, ik heb al op het forum gezocht, maar vind er enkel oplossingen om film-dvd’s te copiëren/hacken/ …

Bijdrager
    KarelWillem

Als er meer dan 4.7 Gb op staat en je Mac kan alleen normale DVD’s schrijven (geen Dual Layer), dan kan hij i.d.d. te groot zijn.

Wat voor Mac heb je en kan je DL schrijven?

Bijdrager
    Pieterr

Hoe groot is die DVD dan?
    Heb je al geprobeerd om met disk utility een kopie maken naar een dual-layer DVD?

Bijdrager
    karllaurent

Heb ik ook al eens gehad: dat je van een SingleLayer probeert een exacte kopie te maken en dat je dat die foutmelding krijgt.
    Ik vermoed dat het gaat om een anti-copy beveiliging.
    Probeer eens met Toast een image van je originele DVD te maken (Cmd-D) en kijk een of dat gaat en of deze werkt

Bijdrager
    karllaurent

Even gekeken op de site van X-Plane 9

This is X-Plane 9.00 on DVD for Mac, Windows, AND Linux platforms! This version runs on all 3 platforms and ships with SIX dual-layer DVD’s!

Je zal dus een Mac met Dual Layer Superdrive nodig hebben, of anders een externe brander die DualLayer aankan.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Je zou ook kunnen proberen om met ‘Disk Utility’ een image-bastand van de betreffende dvd te maken en deze te ‘mounten’… dan hoeft ook niet constantde drive te draaien (maar het kost je natuurlijk wel 9 gig van je HDD

Bijdrager
    sedikit
    ”karllaurent”

Even gekeken op de site van X-Plane 9

This is X-Plane 9.00 on DVD for Mac, Windows, AND Linux platforms! This version runs on all 3 platforms and ships with SIX dual-layer DVD’s!

Je zal dus een Mac met Dual Layer Superdrive nodig hebben, of anders een externe brander die DualLayer aankan.

Het branden met de duallayer-optie ligt toch niet aan de brander, maar aan het brandprogramma?Of vergis ik me nou?! Ik werk met de iMac G4(bolletje) Panther, en met Toast 7.1.3. En ik kan daar (weliswaar met de externe brander, omdat de interne brander alleen maar DVD’s kan lezen), een Dubbellayer-DVD mee branden. De voorwaarde is dus dat je een blanco Dubbellayer-DVD moet hebben om daar je bestand op te branden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.