9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Floris De Munck

DVD converteren

Ik heb een DVD van Nijntje en zou die in de auto op mijn iPad willen hebben zodat de kleine ernaar kan kijken (ik ben de lange vakantierit al aan het voorbereiden …). Later komen er waarschijnlijk andere DVD’s bij dus ik zoek een programma dat dit kan doen. Ik heb ooit VLC gekocht maar daar lukt het mij niet mee.
    Kent iemand een goed programma (al dan niet betalend) dat DVD’s kan omzetten?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Handbrake moet dat volgens mij kunnen.

Bijdrager
    Floris De Munck

Handbrake? Helemaal vergeten, in mijn studenten tijd nog serieus (mis)bruikt om DVD’s van de bibliotheek te kopiëren (en daarna nooit meer te bekijken …) toen had ik nog tijd …

Bijdrager
    Floris De Munck

Nog een kleine vraag, welke extensie gebruik ik dan het best voor de eerste iPad met een retina-scherm?

Moderator
    Night

Echt waar?????

http://www.macxdvd.com/mac-dvd-video-converter-how-to/best-video-format-for-itunes.htm

Verder is de extensie niet het belangrijkste, eerder de instellingen die je kiest bij conversie.
    Een DVD-kwaliteit film hoef je nl. niet te converteren naar full HD. De resolutie is daarvoor eenvoudigweg te laag. 720 × 576 Pixels is het maximaal haalbare, terwijl het scherm van je iPad maar liefst 2048 x 1536 pixels aankan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    HaWollie

Bijdrager
    penseel

Moderator
    Night

Inderdaad: Adapter is ook een prachtprogramma. Samen met Handbrake, en dan heb je de top wel gehad.

Bijdrager
    Floris De Munck

Adapter crashte elke keer ik de file op de DVD selecteerde.
    Handbrake gaf een resolutie waarbij Nijntje haar hoofd meer op dat van Musti leek dan dat van haarzelf en het geluid leek op dat van een plaat met een paar gigantische krassen.
    http://www.macdvdripperpro.com/ Deed zijn werk erg goed en na de 5 gratis DVD’s heb ik het dan ook gekocht. Niet goedkoop paar als iets werkt …

Ik werk trouwens met een 13 inch MacBook Air van augustus 2011 (alle toeters en bellen die dan mogelijk waren)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.