28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Moode

DVD converteren naar iPod video met Videora

Hallo,

Bij deze vraag ik om hulp bij het converteren van een dvd naar een formaat (mp4) dat geschikt is voor de iPod video.

Ik gebruik nu namelijk Videora iPod Converter (ben dus Windows-gebruiker) maar kom er niet helemaal uit.
    Ik heb onderstaande stappen van S.A.F gevolgd, maar bij stap 6 loop ik vast, want als ik de dvd heb geselecteerd moet ik nog een bestand kiezen. Ik zie dan allemaal .VOB bestanden (zie schermdump) en weet niet welke ik moet hebben. Kan iemand misschien aangeven wat ik moet doen en/of wat ik verkeerd doe? Ik heb hierover met de zoekfunctie niets gevonden.

Verder vroeg ik me nog af of Videora ook de eventuele ondertiteling meeneemt? Zoniet, is er een vergelijkbaar (gratis) windows-programma dat die functie wel heeft?

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Alvast bedankt.

”S.A.F”

Instellingen Videora voor een goed resultaat iPod bestand:
    1. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    2. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    3. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    4. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    5. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    6. Kies je DVD die je in je computer hebt gedaan, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren.
    7. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    8. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    9. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

Bijdrager
    wout3r

Windows.. Wat is dat?

Toen ik nog vollop Windows gebruikte, gebruikte ik daar wel een programma voor maar daar ben ik nu (heel handige informatie voor jou ;-)) de naam van kwijt. Maar wat ik had gedaan is bij LimeWire intypen “mp4 converter”. En bij Google ook flink gezocht

Ik weet niet of ik je nu verder heb geholpen, maar iig succes ermee;)

P.s. Volgens mij moet je dat 1e of 2e bestand nemen, je moet even checken welke ’t grootste is. Ik dacht daar daar de meeste info inzit waar dat programma misschien wel raad mee weet

Edit Ah, volgens mij heb ik het gevonden.. Ik gebruikte imTOO converter, zoek maar even bij Google

Bijdrager
    Robink

imTOO is iid een goede, ze hadden ook een goede audio ripper waarmee je de audio van een dvd kon halen. Super als je een muziek dvd hebt!

is imTOO ook beschikbaar voor de mac?

Bijdrager
    hansenonline

met popcorn 2 kan je dvd omzetten naar divx en ook mpeg4 voor je ipod.

Bijdrager
    Moode

Allereerst bedankt voor de reacties tot nu toe.
    Ik vroeg specifiek om hulp bij Videora, omdat ik op dit forum telkens las dat Videora volgens S.A.F de beste oplossing is:

”S.A.F”

Ik heb al vele programma’s gebruikt. Xilisoft (DVD to) iPod converter, ImToo (DVD to) iPod converter, Magic DVD Ripper (die kan ook iPod ready bestanden maken), etc. Maar probleem bij deze converters was dat het geluid niet synchroon liep met het beeld. Of dit te veranderen was betwijfel ik maar weet ik niet zeker. Ik heb het verder niet uitgezocht. Enige voordeel bij deze programma’s was dat ze simpel te bedienen waren, en er degelijk uitzagen. Jammer van het geluid/beeld.

Ik gebruik nu het (gewoon gratis!) Videora iPod Converter (www.videora.com) voor DVD naar iPod en alle andere bestanden naar iPod. Beeld en geluid lopen perfect! (Wel instellingen veranderen… mocht je die willen, vraag het even.)

Dus misschien dat S.A.F of een andere Videora-gebruiker hulp kan bieden?? Anders ga ik zeker imTOO en Popcorn eens proberen.

Bijdrager
    S.A.F
    ”Robink”

imTOO is iid een goede, ze hadden ook een goede audio ripper waarmee je de audio van een dvd kon halen. Super als je een muziek dvd hebt!

is imTOO ook beschikbaar voor de mac?

imTOO is waardeloos. Geluid loopt niet synchroon met het geluid. Dat is jammer want het was wel gebruiksvriendelijk en uitgebreid.
    Maar als de kwaliteit slecht is houdt het gewoon op. De enige synchroon lopende programma’s die ik ken zijn Videora en PQ DVD. Die laatste is helemaal makkelijk voor dvd’s. Die is echter niet gratis, in tegenstelling tot Videora.

En om antwoord te geven op de topicstarter: Ik zal vanavond even kijken wat ik voor je kan doen. Waarom hij het bij mij wel doet, etc.

Bijdrager
    S.A.F

Deze post is niet volledig en kan onduidelijkheid over het converteren verschaffen. Graag verwijderen door een moderator.

Hoe er juist (gecheckt en werkt) geconverteerd moet worden zie onder!

Bijdrager
    S.A.F

Deze post is niet volledig en kan onduidelijkheid over het converteren verschaffen. Graag verwijderen door een moderator.

Hoe er juist (gecheckt en werkt) geconverteerd moet worden zie onder!

Bijdrager
    Moode

Bedankt S.A.F voor de tips, DVDFab Decrypter ziet er inderdaad heel eenvoudig uit en het lijkt goed te werken… Maar als ik kijk naar de map waarnaar de dvd geript is, zie ik alsnog een hele lijst met bestanden (.BUP, .IFO, .VOB).

Doe ik iets verkeerd of heb ik de verkeerde DVDFab Decrypter? In het programma viel verder niks in te stellen, kopieermodus staat op volledige schijf en dat is ook de enige mogelijkheid.

Graag een reactie hierop. Alvast bedankt.

Bijdrager
    S.A.F

[size=18:9a9e1cb291]iPod video’s converteren[/size:9a9e1cb291]

1. Via het programma Videora iPod Converter en DVD Decrypter.

Stop de DVD in je computer en start DVD Decrypter om de DVD naar je computer te rippen.
    DVD Decrypter download je hier:
    http://www.3dnews.ru/files/pub/dvd/SetupDVDDecrypter_3.5.4.0.exe

Stap 1
    Ga naar Mode en kies IFO I.

Stap 2
    Ga naar Tools, kies Settings en ga naar het IFO Mode tabblad, dan onder Options even File Splitting op None zetten en klik op OK.

Stap 3
    Ga naar het begin scherm en klik op Stream Processing. Vink Enable Stream Processing aan, vink daarna alleen het eerste video- en audiobestand uit de lijst aan. De Nederlandse ondertitels die er ook tussen staan hoef je niet aan te vinken. Die zullen niet mee geconverteerd worden door Videora, als ik me niet vergis. Dit is een groot minpunt. Oplossing zou zijn om de DVD te rippen waarbij de ondertitels in het bestand worden “gebrand” i.p.v. als een los bestand.

Stap 4
    Kies de bestemming voor de video op je computer voordat je begint met rippen. Hier komt de geripte DVD te staan. Dit bestand zal vrij groot zijn.

Nu je weet waar de film zal komen te staan op je computer, kun je op Decrypt klikken en zal het rippen starten.

Als dit is voltooid kun je DVD Decrypter sluiten en Videora openen.
    1. Na het rippen van de DVD gaan we het bestand op de computer converteren met Videora.
    2. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    3. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    4. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    5. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    6. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    7. Selecteer de DVD die je met DVDFab Decrypter hebt geript op je computer, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren. Druk op openen.
    8. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    9. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    10. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

Bijdrager
    S.A.F

Moode en andere geinteresseerden,

Zoals je ziet in mijn bovenstaande post was mijn eerder verschafte informatie niet helemaal compleet. DVD’s converteren ging niet zo makkelijk als ik dacht. De instellingen waren wel goed overigens.

Ik heb mijn eerdere posts verwijderd om onduidelijk in deze topic te voorkomen. De post onderaan is volledig en werkt perfect. Het programma om te rippen moest dus DVD Decrypter zijn i.p.v. DVDFab Decrypter. Excuses.

Het kan nu niet meer mis gaan/onduidelijk zijn denk ik. Als dat wel zo is hoor ik het wel.

p.s.: Het lijkt converteren zoals hierboven omschreven lijkt wat omslachtig maar dat valt mee. Als je het toch teveel moeite vindt adviseer ik PQ DVD to iPod converter. Dat is niet gratis, maar werkt prima. Je hoeft hierbij niet eerst te rippen met een ander programma. Dat gaat nu automatisch.

Bijdrager
    Moode

Dit lijkt me een zeer duidelijk stappenplan waarmee het wel moet lukken.
    Toch nog een vraagje (zal eens niet): Ondertitels worden dus niet mee geconverteerd door Videora (dat idee had ik ook al). Vraag is daarom hoe je de ondertitels in het bestand kan branden bij het rippen? Kan dat ook met DVD Decrypter, want ik kon daarover niks vinden bij de settings.

”S.A.F”

Stap 3
    Ga naar het begin scherm en klik op Stream Processing. Vink Enable Stream Processing aan, vink daarna alleen het eerste video- en audiobestand uit de lijst aan. De Nederlandse ondertitels die er ook tussen staan hoef je niet aan te vinken. Die zullen niet mee geconverteerd worden door Videora, als ik me niet vergis. Dit is een groot minpunt. Oplossing zou zijn om de DVD te rippen waarbij de ondertitels in het bestand worden “gebrand” i.p.v. als een los bestand.

Als het met deze methode niet lukt, is PQ DVD to iPod Video Converter dan een oplossing?
    (Weet overigens niet of ik dat zou aanschaffen, want ik begrijp uit andere topics dat het converteren met een mac veel makkelijker gaat, wat voor mij weer een extra reden is om het switchen te overwegen.)

In ieder geval bedankt voor alle handleidingen en hopelijk kan iemand me nog verder helpen met de ondertiteling.

Bijdrager
    S.A.F

Met DVD Decrypter is het wel mogelijk de ondertitels mee te rippen naar de harde schijf, maar ze staan niet in de film zelf (in de frames) gebrand zeg maar. Het is een DVD bestand op je computer waar je ondertitels nog aan- of uit kunt zetten. In Videora zit helaas geen optie om de beschikbare ondertitels aan te vinken.
    Je zult dus of een DVD moeten rippen waarin je de ondertitels mee “brandt” in het bestand, of de ondertitels moeten vergeten.

En anders overstappen naar PQ DVD to iPod. Hier kun je ondertitels wel aanvinken, en kun je zelfs het (breed)beeld van DVD’s een beetje uitrekken zodat je minder last van zwarte balken hebt! Erg fijn. Bovendien hoef je bij PQ niet eerst te rippen met een ander programma. Dus: DVD in pc, PQ aan, en converteren maar.
    Prima programma. Eigenlijk niets op aan te merken.

Of DVD Decrypter die ondertitels in de film zelf kan “branden” weet ik niet. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk, anders hadden ze dat wel uitgelegd op de website waar ik deze informatie vandaan heb!
    Misschien kun je zelf eens zoeken naar een DVD Ripper die ondertitels vastzet in de film? Dan hoor ik het graag als je wat hebt gevonden.

En switchen naar een Mac alleen vanwege het converteren? Dat lijkt me geen goede zet. Dat zou je denk ik vanwege andere zaken moeten overwegen. Zo’n groot probleem is het converteren nou ook weer niet. Je kunt misschien alsnog PQ overwegen…
    En trouwens, de laatste maanden van de 5G iPod Video zijn waarschijnlijk geteld. Er zal “binnenkort” weer een nieuwe (echte) Video iPod komen als je de geruchten moet geloven.

Bijdrager
    Moode
    ”S.A.F”

Misschien kun je zelf eens zoeken naar een DVD Ripper die ondertitels vastzet in de film? Dan hoor ik het graag als je wat hebt gevonden.

Bedankt voor het geven van de mogelijkheden. Ik zal gaan googelen voor een geschikte dvd ripper (als ik een handigere dvd ripper vind laat ik het uiteraard weten) en in ieder geval de probeerversie van PQ wat uitvoeriger testen. Ik had deze nl. al wel gedownload, maar kreeg het niet aan de praat, want ik krijg steeds de foutmelding: “Key exchange for DVD copy protection failed.”

”S.A.F”

En switchen naar een Mac alleen vanwege het converteren? Dat lijkt me geen goede zet. Dat zou je denk ik vanwege andere zaken moeten overwegen.

Dit heb je misschien niet goed gelezen of begrepen:

”ik”

(…) wat voor mij weer een extra reden is om het switchen te overwegen.

Het is dus een extra reden, want ik had al meerdere redenen, bv dat ik gek word van Windows (vastlopen, steeds opnieuw opstarten, steeds trager worden, virussen en andere troep) en dan is er nu natuurlijk ook nog de mogelijkheid om windows op een mac te draaien, waardoor ik programma’s als Access evt kan blijven gebruiken.

”S.A.F”

En trouwens, de laatste maanden van de 5G iPod Video zijn waarschijnlijk geteld. Er zal “binnenkort” weer een nieuwe (echte) Video iPod komen als je de geruchten moet geloven.

Hoe betrouwbaar zijn die geruchten? want het is wel balen als je net een ipod video hebt en er komt een nieuwe. Aan de andere kant kan je er anders wel op blijven wachten…

[size=9:c2df7c2d11]PS. Ik weet niet of er in het reglement iets staat over het aantal citaten in een bericht, in dat geval excuses als ik daar een beetje te enthousiast mee ben geweest.[/size:c2df7c2d11]

Bijdrager
    Mr.David

Haha, ik heb sinds gisteren een iPod Video 60 gig en dan lees ik dat er een nieuwe zit aan te komen…. Ach ja, dat hou je altijd met dat soort producten, ik ben er wel erg, erg blij mee! :D

Maar ik heb een probleem met Videora iPod Converter, als ik een bestand omgezet heb, op de manier zoals S.A.F aangeeft, dus met de instellingen “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps” , dan zet hij netjes zoals het hoort het bestand om.

Alleen als er staat ”Wacht op 2de bewerking”, wat zou moeten aangeven dat hij klaar is, wil ik het bestand importeren in iTunes maar hij is onvindbaar in de map waar bij de Setup staat dat hij de geconventeerde videos naartoe schrijft.
    Dus eigenlijk zet hij ze om, en dan verdwijnen ze spoorloos! Een bestand stond wel in de map, maar iTunes weigert categorisch om het bestand te importeren:cry: .

Dus, moet ik een andere programma installeren of wat is het probleem?

Bedankt!:)

Bijdrager
    Moode

@ Mr.David: vreemd, bij mij werkt het wel gewoon.
    Als je de map opzoekt (via verkenner) tref je dan wel het .mp4 bestand aan?
    Zo ja, dan zou je kunnen proberen het bestand af te spelen met Quicktime oid, want als het bestand gewoon afspeelbaar is moet het volgens mij ook in iTunes te zetten zijn.

Overigens kan het ook zijn dat je niet de juiste optie kiest in iTunes (of je gebruikt hier de verkeerde benaming):

”Mr.David”

Een bestand stond wel in de map, maar iTunes weigert categorisch om het bestand te importeren

Wat je moet doen om de video in iTunes te krijgen is of het bestand vanuit de betreffende map naar iTunes slepen, of het via het iTunes menu aan de bibliotheek toevoegen: Bestand – Bestand aan bibliotheek toevoegen – map opzoeken – en het bestand openen.

Hopelijk kun je hier iets mee, zoniet misschien kun je dan wat preciezer zijn over wat je wel en niet ziet in de doelmap en in iTunes..[/b]

Bijdrager
    Mr.David
    ”Moode”

@ Mr.David: vreemd, bij mij werkt het wel gewoon.
    1.Als je de map opzoekt (via verkenner) tref je dan wel het .mp4 bestand aan?

2.Overigens kan het ook zijn dat je niet de juiste optie kiest in iTunes (of je gebruikt hier de verkeerde benaming)

3.kun je hier iets mee, zoniet misschien kun je dan wat preciezer zijn over wat je wel en niet ziet in de doelmap en in iTunes..[/b]

1. Als ik de map opzoek, zie ik ook het bestand niet staan, eerst wel toen ik via –>Bestand – Bestand aan bibliotheek toevoegen – map opzoeken – het bestand probeerde te openen. Maar toen dat dus mislukte omdat iTunes ze niet importeerde/invoerde. Daarna was het bestand dus weg.:?

2. Ik gebruik, zoals jij het ook gebruikt: Bestand – Bestand aan bibliotheek toevoegen – map opzoeken – en het bestand openen.

3. Ik heb het nog steeds niet opgelost, maar ik heb geen idee waar het aan ligt. :innocent:

Bijdrager
    Moode

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er gebeurd kan zijn, want als ik het goed begreep is het bestand verdwenen doordat je het in iTunes wilde invoeren?

Ik heb hier dus geen verklaring voor, lijkt me een bijzonder geval omdat ik (en anderen) het probleem niet hebben. Je zou het evt opnieuw kunnen proberen en dan eerst het bestand via de verkenner opzoeken en proberen te openen/afspelen.

Succes en misschien heeft iemand anders een mogelijke verklaring.

Bijdrager
    Mr.David

Ik heb het opgelost :). Simpelweg door Videora opnieuw te installeren en de bestanden in een andere map te laten wegschrijven! Toch superbedankt voor de gedane moeite Moode!

Bijdrager
    1234

S.A.F. wat heerlijk dat sommigen alles al weten.
    Ik lees dit draadje en alles gaat meteen goed! Bedankt!

Bijdrager
    S.A.F
    ”timmyboy”

S.A.F. wat heerlijk dat sommigen alles al weten.
    Ik lees dit draadje en alles gaat meteen goed! Bedankt!

Haha. Leuk om te horen. Ik heb eerst zelf lang lopen kloten met converteren. Het geluid liep niet synchroon met het beeld, etc.
    Toen ik al een berg programma’s had geprobeerd wist ik welke er goed waren (Videora en PQ) en kon deze uitleg geen kwaad hier.

Veel plezier met je iPod.

Bijdrager
    1234

hahaha, hoe frappant…

ben net ff aan het checken hoe de film loopt maar er zit een vertraging in de audio die steeds verder oploopt…

enig idee?

Bijdrager
    S.A.F
    ”timmyboy”

hahaha, hoe frappant…

ben net ff aan het checken hoe de film loopt maar er zit een vertraging in de audio die steeds verder oploopt…

enig idee?

Goed gelet op de intstellingen zoals ik beschreef? Bewerkingen TWO, etc.?

Bijdrager
    1234

ga het voor de zeker nog eens proberen.
    Ik laat morgen wel ff weten of het gelukt is!

Bijdrager
    jselles

Ben Windows gebruiker, heb oude iPod, ervaring met iTunes.
    Deze week aangeschaft: MacBook, LaCie160G, iPod80G.
    Heb bovenstaande berichten gelezen en nu pas ontdek ik dat PQ dvd to ipod en Videora niet onder
    Macosx werken. Is dat zo en is er dan een andere mogelijkheid om naast gewone dvd’s ook zelf opgenomen dvd’s in iTunes onder te brengen?
    Ik ben technisch een leek.
    Kan S.A.F. mij helpen?
    Alvast bedankt.
    jselles (nieuw lid)

Bijdrager
    jselles

Heb bovenstaande berichten gelezen en nu pas ontdek ik dat PQ dvd to ipod en Videora niet onder
    Macosx werken. Is dat zo en is er dan een andere mogelijkheid om naast gewone dvd’s ook zelf opgenomen dvd’s in iTunes onder te brengen?
    Kan S.A.F. mij helpen?
    Alvast bedankt.
    jselles (nieuw lid), ook nieuw met apple.

Bijdrager
    jselles

Kan S.A.F. mij helpen?
    Alvast bedankt.
    jselles (nieuw lid), ook nieuw met apple.

Bijdrager
    Necros

Hey SAF bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Ik zat al lang te zoeken naar een goede manier om DVD’s om te zetten :D.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.