6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Schrijvert

DVD brander steeds weg?

Mensen,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Pioneer 106 DVD brander in mijn G4 geschroeft. Ik draai 10.3.3 en telkens als mijn scherm in sluimerstand heeft gestaan dan herkent ie mijn brander niet meer. Ik kan dan geen cd meer uit de brander halen ik kan geen data lezen ik kan zelfs de lade niet eens openen. Het is net ofdat mijn computer de brander niet meer ziet, hoewel ie hem bij “meer info” in mijn syteeminformatie er wel bij staat? Niets helpt behalve een herstart en dan doet ie het weer normaal zolang ik maar niet ik sluimerstand ga.

Is er een patch ofzo om dit euvel te verhelpen? Of heeft er iemend ervaring met deze toch wel vervelende kwestie…

alvast mijn dank

Bijdrager
    Torz

Master of Slave?

Bijdrager
    Schrijvert

Dat moet ik ff checken…. maar ik geloof dat ie op “master” staat. Waar zou ie op moeten staan dan?

gegroet,

Bijdrager
    aToMac

Dit probleem heb ik ook. het heeft niets te maken met het inslaap gaan van je scherm. Op het moment dat er een DVD in de drive zit en die staat al een tijd niks te doen, oftewel je speelt hem niet, dan is de drive niet meer te openen.

Tot op heden heb ik hier nog geen fix over gevonden. Mijn oplossing is om de computer even in sleep te zetten en hem weer wakker te maken. Nu wordt de DVD opnieuw gemount en kun je de drive openen.

Beetje een kl*te oplossing, maar iets anders heb ik er nog niet opgevonden.

Bijdrager
    thomdebom

heb je al in toast geprobeerd een oplossing te vinden. Misschien kun je kijken bij ‘Recorder > Settings’.

Bijdrager
    Mac Cloud

Systeemvoorkeuren–>energiestand–>sluimerstand
    Vink de optie “plaats harde schijf of schijven in sluimerstand indien mogelijk” uit en je probleem is opgelost.
    Door een een of andere bug denkt panther dat je brander een harde schijf is en plaatst m prompt in de sluimerstand.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.