12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    frankhaaksman

DVD brander macbook werkt niet

Ik heb een macbook uit 2007 maar sinds vandaag kan ik niet meer branden maar speelt hij nog wel
    dvd’s af kan dit?
    Of ligt het aan de dvd’s misschien ?

Bijdrager
    Sascha

Gebruik die zoekfunctie eens !

Bijdrager
    frankhaaksman

Wat bedoel je ?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb Frank een pb gestuurd. Hij heeft zich net aangemeld en weet blijkbaar nog niet hoe e.e.a. in zijn werk gaat op een forum.
    Als je in het zoekveld

tekst typt, bijv in jouw geval
    dvd brander kapot
    zie je daarvan de resultaten direct verschijnen en kan je op die onderwerpen klikken om te kijken er daar een oplossing voor je bij staat.

Edit:
    Daarbij zie je rechts van het scherm onder Acties staan: Abonneer op topic.
    Als je dat aanklikt, zie je als je rechtsboven je naam aanklikt ook of er iemand een bericht heeft achtergelaten in jouw posting. Als dan nog een keer klikt onder Acties, dan krijg je ook nog een email als er iemand heeft geantwoord. Helaas is die functie niet helemaal betrouwbaar op dit ogenblik.

Succes!

Bijdrager
    Vinhelper

Hij bedoelt de zoekfunctie van het forum, maar die werkt niet altijd even goed.

Wat wil je precies branden en waarop?

@Hansi: dat is wel erg kort door de bocht om maar meteen aan te nemen dat de drive kapot is…

Bijdrager
    frankhaaksman

Een dvd of cd ik heb een tijd niet gebrand en nu ineens hij het niet meer ik vond het alleen raar dat hij dus wel dvd ‘ s afspeelt en cd’s maar dus allebij niet meer brand

Bijdrager
    Hansi2124
    Vinhelper op 27 november 2010

@Hansi: dat is wel erg kort door de bocht om maar meteen aan te nemen dat de drive kapot is…
    Het is slechts een voorbeeld van tekst typen natuurlijk…..
    Moet ik jou dat nog uitleggen?:confused:

Bijdrager
    Vinhelper

Nog een vraag: welke software gebruik je?

En wat is het antwoord op mijn andere vragen eerder?

@Hansi: excuus, ik heb het verkeerd begrepen. Maar het lijkt net alsof je een suggestie van de oplossing doet.

Bijdrager
    Hansi2124

In de onderwerpregel zelf staat “werkt niet” (zijn omschrijving), dan denk ik “kapot” dus daar bouwde ik even op door. Lijkt mij het makkelijkst te volgen voor Frank. Vandaar.
    No hard feelings verder hoor.

Bijdrager
    EclipX

Kan gebeuren, de SuperDrive van mijn macbook is na een paar jaar ook gestopt met branden, paar maand later ging hij totaal niet meer

Bijdrager
    LighScan

Je kan een cleaning-cd gebruiken. Best zo eentje met van die zeer fijne borsteltjes op waar je apart een klein beetje vloeistof op moet doen.
    Dat zijn de beste cleaning-cd’s.

Ze kosten ook niet zoveel, rond de 4 euro mits je goed in een online webwinkel zoekt. :sarcastic:

Bijdrager
    aruba

Ik heb een iMac, sinds een jaar kan ik niet branden maar wel lezen met Superdrive, alle forums afgelopen,
    allemaal zeggen dat mijn Superdrive kapot is, vandaag toevallig vandaag tegen het Brand programma “Disco” aangelopen!
    Voor de grap ff een film op een DVD+R disc proberen te branden, en tot mijn stomme verbazing begon de Superdrive gewoon te branden,na brand proces kon de film gewoon worden afgespeeld!!!!!

Ik begin toch te geloven dat het een Software probleem is van Apple en geen hardware! Ik heb gemerkt dat bij een door Apple gestuurde Leopard update in het verleden het branden staakte!
    Ook Toast en het Apple brand programma deed het niet meer!

Probeer toch eens “Disco” http://www.discoapp.com/, ben benieuwd!!!!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.