13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ken

DVD-brander aanschaffen

Ik had mezelf graag een DVD-writer aangeschaft voor mijn iBook. Kan ik eender wel type of merk kopen, of zijn niet alle modellen Mac-compatibel? Want op de meeste staat geen vermelding voor Mac-gebruik.

Bijdrager
    ivan.roos

Pioneer is goed.

Bijdrager
    Hobbes

LACIE
    Met label printing!!!

Bijdrager
    Yaris
    ”ivan.roos”

Pioneer is goed.

Op de websites van de fabrikanten staat of hun apparatuur Mac-compatibel is . Zie als voorbeeld Pioneer.

Bijdrager
    georg88

Ook een leuke brander de Freecom FX-50. Zowel usb alsmede FireWire.
    Brand ook Double Layer!

Bijdrager
    Hansvanbeej

lacie…

Dat lightscribe/label printing vind ik wel gaaf.
    Ik vind het een groot nadeel van gefikt spul dat je de disc’s aan het uiterlijk niet herkent.

hmm, je hebt er wel speciale disc’s voor nodig zie ik

Moderator
    unSOUND

Pioneer, NEC, LaCie…

allemaal goede spullen. Dat lightscribe klinkt leuk, maar je hebt speciale DVD’s nodig ( met aangepaste prijzen ) en het branden van een opdruk duurdt ongeveer 25 minuten…

Bijdrager
    Ton Macuser

Ik zie net dat vanaf 30 april bij Office Centre een LG (externe) DVD-rewriter te koop is (4x DVD+R DL) met USB 2.0- en Firewireaansluitingen. Ik denk de LG GSA-5163D, maar weet dat niet zeker.

Dat alles voor de feestprijs van 79 euro (excl. BTW).

Weet alleen niet of dit ding aan te sluiten is op een Mac. De site van LG spreekt alleen maar over windows, maar ik kan me niet bedenken, waarom het niet zou passen op een niet al te oude mac. Weet iemand daar meer van?

Bijdrager
    Ken

Thanks, zal de websites eens een bezoekje brengen dan!

Bijdrager
    Rini

heb zelf ook een LG. Ding doet het perfect. Kosten 3 x niks.. en branden als een tierelier.
    Heb ook nog een pioneer. Brand ook perfect.
    Heb zo het idee dat er geen slechte meer gemaakt worden. Heb nu zelf al diverse merken gehad en eigenlijk gaan ze allemaal goed.

Bijdrager
    Rail
    ”Ton

Ik zie net dat vanaf 30 april bij Office Centre een LG (externe) DVD-rewriter te koop is (4x DVD+R DL) met USB 2.0- en Firewireaansluitingen. Ik denk de LG GSA-5163D, maar weet dat niet zeker.

Dat alles voor de feestprijs van 79 euro (excl. BTW).

Weet alleen niet of dit ding aan te sluiten is op een Mac. De site van LG spreekt alleen maar over windows, maar ik kan me niet bedenken, waarom het niet zou passen op een niet al te oude mac. Weet iemand daar meer van?

Ik heb hem gekocht. Hij wordt gewoon herkend. De Apple DVD Player werkt niet . Met patchburn kan je wel vanuit iTunes branden. Met Toast 6 een cd gebrand. Kan film bekijken met ffmpeg. Heb verder nog niets kunnen testen.

Bijdrager
    foppie

ik ga vrijdag zo’n apparaat halen. weet je tot wanneer de aanbieding was? ik zag op de lg site het volgende staan: Write Speed (DVD+R) : 2.4x, 4x CLV, 8x ZCLV, 12x, 16x PCAV.
    weet je wat de afkortingen betekenen? hier is een link. ik weet even niet hoe ik er 1 woord van moet maken, dus het is even behelpen. http://www.lge.com/catalog/prodmodeldetail?actType=search&page=1&modelCategoryId=CTG1000658&categoryId=CTG1000500&parentId=CTG1000439&modelPrefix=400000&globalCode=GSA-5120D&globalSuffix=000000&model=NOTHING%5B/url%5D

Bijdrager
    foppie

ik heb inderdaad deze brander gekocht. ik heb patchburn geinstalleerd, en hij werkt prima. maar als ik een dvd+rw schrijf en erase bij disk utilities, is hij onbruikbaar geworden. wie kan mij helpen? het is een dvd+rw van mmore.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.