11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

DVD branden – schokkerige beelden

Ik werk met een iMac (21.5-inch, Late 2013) met een externe Apple DVD speler/schrijver. Ik maak films met iMovie. Waneer ik een dergelijke film brandt op een DVD, wordt die perfect afgespeeld op mijn iMac. Waneer ik die DVD echter afspeel op mijn Sony DVD-speler, krijg ik schokkerige beelden. Iemand een idee wat er hier misloopt en hoe dit te vermijden is? Als ik de DVD brandt met DVD-creator (dat is een programma zoals het ter ziele gegane iDVD – ik mis dit voortreffelijke programma nog steeds!) krijg ik wel een vloeiend beeld op de Sony-speler, maar is de kwaliteit lamentabel.

Bijdrager
    Hansi2124

Te vermijden: brandt het op een usb-stick!

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

Dank je wel! Daar heb ik uiteraard ook aan gedacht én ook gedaan. Probleem: mijn film is 4,63 GB groot en als ik die kopieer naar een USB-stick van 32 GB, krijg ik de melding dat de structuur te groot is. Deze sticks zijn nl. “beveiligd” en je kunt geen bestanden groter dan 3,99 GB naar kopiëren.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan koop je een stick van een paar euro, formatteer hem EXFat en klaar is Jan!
    Weet je overigens zeker dat je die sticks niet de beveiliging kan verwijderen? Je gaat mij toch niet vertellen dat je die zo hebt gekocht?

Bijdrager
    KarelWillem

Weet je overigens zeker dat je die sticks niet de beveiliging kan verwijderen?

Uiteraard zijn die niet ‘beveiligd’. Want dan zou je er niets op kunnen zetten.

Maar gewoon als FAT/FAT16 geformatteerd.
    Maak er dus FAT32 of inderdaad EXFat van, en je opslaglimiet is weg.

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

Toch wel. Ik heb twee zulke sticks en ze hebben beide deze beveiliging. Dit zou een ‘uitvinding’ zijn van Windows, waardoor je er geen films naar kunt kopiëren. Je deze kunt formatteren en dan is de beveiliging ook weg. Het schijnt dat je de stick dan wel niet meer op een windows computer kunt gebruiken en dat moet in mijn geval wel kunnen. (Mijn film wordt voor een publiek vertoond met een beamer en een windows laptop).

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb twee zulke sticks en ze hebben beide deze beveiliging.

Nogmaals; dat is géén beveiliging, maar een beperking in bestandsformaat.

Opnieuw formatteren als … EXFat kan altijd, en die sticks zijn dan ook gewoon onder Windows uit te lezen.

Als je zo’n stick in je Mac steekt en dan Schijfhulpprogramma opstart? Wat staat er dan op het eind van deze regel?

Bijdrager
    GoeieDag

KW: exFAT is oké, FAT32 niet want dan zit TS aan de beperking van max 4 GB per bestand.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, je hebt helemaal gelijk. exFAT it is.

Moderator
    Night

Eén nadeel: Niet elke TV kan exFAT-geformatteerde USB-sticks ‘lezen’. Dus als je het daarvoor (ook) wil gebruiken moet je dat van tevoren even goed controleren. Een Win-PC kan er verder probleemloos mee overweg.

Bijdrager
    jandewitamateurfilm

Hartelijk dank allemaal!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.