6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacFloo

DVD BRANDEN OSX, LEZEN IN OS9

:( Ik heb een DVD geschreven met Toast onder OSX, nu moet ik doordat ik op andere machines ook met OS9 werk deze dus lezen onder 9, met een standaard DVD rom speler op een G4 machine, op machine’s met X kan ik ze lezen onder 9 niet.

de melding die onder 9 verschijnd: kan schijf niet lezen, initialiseren?

Wie helpt me met de oplossing te vinden

Alvast bedankt[/i][/b]

Bijdrager
    trillseeka

Misschien heb je de dvd op een te hoge snelheid geschreven.

Bijdrager
    MacFloo

Maar als ik een dvd onder osX met een te hoge snelheid zou schrijven, waarom is hij dan wel onder X leesbaar en niet onder 9 ??????

Bijdrager
    Steves lovechild

Ik neem aan dat je data DVD’s hebt gemaakt? Dat is wat onduidelijk. Zijn die G4 machines die OS9 draaien soms wat ouder? Zit er b.v. een DVD-ROM speler van Hitachi in, dan KUN je helemaal geen DVD-R lezen!! Kijk op een recente post van me in het video forum. Daar lees je alle details. Kan op een bepaalde machine onder OSX de DVD gelezen worden, moet ook onder OS9 de DVD te lezen zijn. Het heeft dus alleen te maken met het soort DVD-ROM speler dat ingebouwd is. De kwaliteit van het DVD schijfje zelf EN de brandsnelheid hebben wel invloed op de uitwisselbaarheid van gebrande DVD-VIDEO. Op standalone spelers kunnen ze soms niet bekeken worden. Bij het branden van DATA speelt dit absoluut niet. Of het schijfje moet echt bagger zijn.

Bijdrager
    MacFloo

Sorry als ik wat onduidelijk was maar:

het is een DATA DVD, geschreven op een IMAC G4 2x speed (pioneer)
    de lezers onder 9 zijn DVDrom lezers, G4 1999, maar:????? op deze machine’s staat zowel 9 als X, en onder 9 zijn ze dus niet te lezen en bij X is dit geen probleem, de andere draaien nog onder 9 draaien, zodat dit probleem vandaag boven water kwam.:cry:

Wat betreft DVD deze zijn van Princo, ik begrijp dat dit DVD schijfjes van Philips zijn, of het is 2e keus, maar dat weet ik niet.

Bijdrager
    GrandMaster

Probeer het anders eens met DragonBurnX, dit is een nieuwe brand programma van NewerTech Infosystems en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. En mensen met meer dan 1 brander kunnen helemaal van dit proggie gebruik maken door gelijktijdig verschillende cd’s Dvd’s te branden dat zie ik toast nog lang niet doen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.