9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFloo

DVD branden op DVD-RW met IDVD

IDVD geeft me de melding als ik een DVD RW
    in de superdrive leg dat deze niet geschreven kan worden en dat ik een
    DVD-r moet inleggen.

1. Is dit probleem te omzeilen

zo niet,

2. kan ik vanuit Idvd een bestand krijgen wat de structuur heeft van DVD, dus met Video_TS map, en deze dan via TOAST schrijven.

en anders, gaat het gewoon veel geld kosten om telkens een DVD te schrijven, om de beste compressie methode te vinden, zodat de DVD speler hem kan lezen en dat er toch redelijk wat films op de DVD kunnen.

U bent allen vast bedankt.

Bijdrager
    Steves lovechild
    Bijdrager
    peter68

Zonder de Goede Steve te willen afvallen wil ik toch wel melden dat ik op mijn powerbook G4/800 met superdrive type UJ-815A wel degelijk onder IdVd met RW dvd’tjes kan werken..volgens mij zit het probleem niet zozeer in IdvD maar meer in de meegeleverde superdrive Revision A brandt bijvoorbeeld sneller dan de standaard UJ-815 drive…

Just my five cents!

Bijdrager
    Steves lovechild

Zonder de goede Peter te willen afvallen wil ik toch melden dat Apple tot aan Panther nooit -RW formaten heeft ondersteund.
    Als ik Apple zelf mag geloven tenminste…
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42718
    Het heeft dus niets met het soort drive te maken. Dat andere software – met eigen drivers- het wel kan heeft hier niets mee te maken.
    Alles wat van -R afweek is in het verleden altijd door Apple geweerd. Dus niet alleen -RW maar ook +R en +RW. Dat het bij jou wel werkt zonder Panther of gehackte drive (dat vermeld je immers niet) is hoogst opmerkelijk.

Bijdrager
    peter68

Dear Lovechild,

Ik heb al veel stukjes van je gelezen en ik twijfel dan ook niet aan je kundigheid…zeer zeker je grondigheid waarmee je vragen beantwoord is een voorbeeld voor vele…..echter…op de onderstaande link kan je zien dat zij met behulp van een Hack (zoals je al aangaf) een standaard uj-815 hebben geflashed naar uj-815a en dan opeens kan hij wel dvd-rw schrijven…mijn powerbook is echter al standaard voorzien van een uj-815a..en ik kon dus al voor de komst van Panther RW gebruiken…Ik heb mijn superdrive nooit geflashed of laten hacken!

http://superdrive.cynikal.net/

Bijdrager
    Steves lovechild

Wat ik niet helemaal snap Peter is dat jij kennelijk al veel van mijn stukjes hebt gelezen de afgelopen tijd. En nu vandaag ineens op het videoforum verschijnt met een eerste post. Niet om een vraag te stellen, maar om een uitspraak over -RW branden (een beleidsbeslissing van Apple) te betwisten. Als je hier al een tijdje rondloopt, waarom dan nu een nieuwe naam met een eerste post? Kom je hier soms liever anoniem? Ik probeer echt iedereen gelijk te behandelen. Ook al is dat soms een beetje moeilijk.

Apple heeft niet toevallig voor DVD-R alleen gekozen. Ook daar heb ik stukjes over geschreven. Het is al JAREN mogelijk om m.b.v. hacks en truukjes, naar DVD-RW te branden. Ook vanuit Apple programma’s.
    Dat wil echter niet zeggen dat een Apple computer vanuit de doos en vanuit elk programma zo maar naar DVD-RW kan branden. Want dat zou een verandering van beleid nodig maken. Dat is bij Panther gekomen.
    Apple heeft ook nooit beweerd dat er geen -RW gebrand kon worden.
    Als je mijn link leest zul je zien dat het branden naar -RW heel goed mogelijk is volgens Apple zelf.
    Ze hebben slechts het -RW branden vanuit hun EIGEN programma’s moeilijk gemaakt.

Ik hoop dat je, mocht je hier op OSX.nl nog meer posts plaatsen, je realiseert dat dit soort posts niemand helpt. Er komen hier vragen als: Ik wilde met mijn computer vanuit iDVD naar een -RW branden en dat lukt niet. Wat moet ik doen? Deze vraag is wereldwijd de afgelopen jaren VELE DUIZENDEN keren gesteld en daar is ook geduldig DUIZENDEN keren hetzelfde op geantwoord. Namelijk: eerst even een -R, dan pas een -RW en het lukt. Want op zich brand die superdrive prima naar DVD-RW! Met jouw verhaal help je dus niemand. Je veroorzaakt slechts verwarring.

Bijdrager
    peter68

Dear Lovechild,

Zoals gezegd ben ik sinds kort weer terug in de Apple schoot na ooit te zijn begonnen met een Apple in 1986 en heb sindsdien dit platform vanaf de zijkant altijd gevolgd. De reden dat ik nu reageer is omdat ik al maanden hier kijk en lees (en ook heb gezien hoe een poging van anderen om net als jij een medegebruiker te informeren wel eens ontaard..eerlijkheidshalve proef ik die toon nu ook in je berichtje, hoop dat ik mij vergis..) en nu een vraag zag die ik kon beantwoorden aangezien ik op dat moment precies bezig was met het branden van een dvd-rw vanuit Idvd als test…Ik ben er absoluut niet op uit om verwarring te scheppen en deze vraag mag dan al vele malen zijn beantwoord..blijkbaar was het voor de vraagsteller een legitieme vraag en mijn antwoord derhalve ook legitiem. maar dat terzijde!

Ik betwist geen enkele beleidsbeslissing van Apple. In alle nederheid erken ik dat ik niet bij elke board meeting van Apple de laatste jaren aanwezig ben. Wat ik echter wel kan zeggen (en waar jij niet inhoudelijk op ingaat als ik dat mag zeggen) is het feit dat er op sites melding wordt gemaakt van een superdrive revision die het wel mogelijk maakt om zonder een enkel probleem vanuit Apple appl. een dvd-RW te gebruiken.

Kortom je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar dat neemt niet weg dat de feiten zoals ik die heb gepresenteerd juist en volledig zijn.

Bijdrager
    Steves lovechild

Dit gesprek tussen twee heren mist jammer genoeg elk doel. Je hebt ongetwijfeld gelijk dat een superdrive revision het mogelijk maakt om naar DVD-RW te branden.

Bijdrager
    peter68

Ben het volkomen met je eens dat we afdwalen…zullen we het er maar bij laten dat in principe het niet mogelijk is om RW in combinatie met Apple Ilife appl. te gebruiken tenzij:
    – Panther als OS wordt gebruikt
    – DVD wordt omgewisseld tijdens brandproces
    – de superdrive wordt geflashed
    – er sprake is van een Revision superdrive

Ik stel voor dat we onze tijd niet verder verdoen aan deze vraag! Op naar de volgende fellow die we kunnen helpen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.