9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    swoon

DVD branden met lossless muziek bestanden

Hai!

Ik ben al de hele middag bezig een DVD met Lossless tracks spelend te krijgen in mijn Pioneer dvd speler, maar hij blijft deze constant herkennen als “Data disc”.

Wat heb ik gedaan?

In iTunes heb eerst geprobeerd een complete lossless playlist te branden op een dvd, maar dat lukt niet want dan krijg ik dezelfde fout. (Datadisc) Het gaat om 133 bestanden, bij elkaar 3,67 gb groot. Past dus makkelijk op een dvd.

Ik heb het toen via Toast geprobeerd. Vanuit iTunes de tracks direct naar Toast.
    In Toast een Audio cd gebrand, maar dan een DVD. (99 tracks, meer laat Toast niet toe)
    De dvd wordt netjes gebrand (geen foutmeldingen), maar de Pioneer dvdspeler blijft ‘m herkennen als “Datadisc”.

Wat wel lukt is een Music DVD branden, maar dan comprimeert Toast de tracks en krijg ik geen optie om de audiobestanden als Lossless te behouden.

Overigens ligt het niet aan de dvdspeler volgens mij, want een andere dvdspeler (Marantz) herkent de disc ook niet.

Wie o wie? Brengt mij de oplossing:)
    Het zal vast weer iets eenvoudigs zijn wat ik over het hoofd zie.

Dank en groet!

Bijdrager
    Ian83

Kijk eerst even in de handleiding van je DVD spelers of het lossless formaat wel ondersteund wordt door de desbetreffende spelers.

Bijdrager
    swoon

De Pioneer speelt zonder probleem Lossless af, want ik heb al een aantal samengestelde cd’s gebrand vanuit iTunes met Lossless tracks.
    Nu wil ik alleen hetzelfde trucje doen met een dvd.

Bijdrager
    Pieterr
    ”swoon”

De Pioneer speelt zonder probleem Lossless af, want ik heb al een aantal samengestelde cd’s gebrand vanuit iTunes met Lossless tracks.

Heb je toen niet gewoon een Audio CD gemaakt?

Bijdrager
    swoon
    ”Pieterr”
    ”swoon”

Heb je toen niet gewoon een Audio CD gemaakt?

Ja, dat klopt. Er is toen een Audio cd gemaakt, maar dit moet toch ook kunnen met een dvd.
    Of gaat dit niet?

Bijdrager
    Pieterr
    ”swoon”

Ja, dat klopt. Er is toen een Audio cd gemaakt, maar dit moet toch ook kunnen met een dvd.
    Of gaat dit niet?

Ik weet niet wat jouw Pioneer speler allemaal aan kan; misschien speelt ie ook DVD Audio schijven af. Maar die kun je niet branden met iTunes.

De grootste kans op succes heb je waarschijnlijk nog als je er een MP3 DVD van maakt. Dat is een Data DVD met allemaal .mp3 bestanden. Misschien dat jouw Pioneer die ook afspeelt.

Bijdrager
    Ian83

Nee, gaat niet met iTunes, en ik kan ook niets vinden wat duidt dat het überhaupt met een DVD kan.

Bijdrager
    JBStudio

Voor zover ik weet kan dit niet. Ik heb dit ongeveer 2 jaar geleden proberen uit te zoeken, zonder resultaat. Inmiddels is de techniek verder gegaan, maar ik weet nog geen oplossing….. je zegt het zelf al: een music DVD maken, maar ja dan comprimeert hij de boel.

Als je een oplossing weet, houd ik me aanbevolen!

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    swoon

Ja, ik heb gister Google met allerlei zoektermen onderworpen:) maar geen resultaat.
    Tot zover dus geen oplossing.

Bedankt in ieder geval!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.