11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    freeway

dvd branden met een slideshow

Ik wil fotoos op een groot tv scherm tentoon stellen dmv een DVD.

Hoe doe ik dat ?  Hoe maak ik op mijn iMac iets dat ik op een DVD kan branden en dat de DVD speler dan de slideshow afspeeld?

ik heb iDVD niet meer, Ik heb 10.11.6 El Capitan

Fotoos exporteert naar een filmpje wat niet geschikt is om zonder computer/mac af te spelen, dacht ik (?).

Ik ben vrijwilliger in een kringloop-winkel en wil op een groot tv schem een herhalende slide show te laten zien met de “highlights” van de kringloop.

Er zijn genoeg dvd spelers en omdat iedereen dit dagelijks moet kunnen starten wil ik een DVD gebruiken en geen ingewikkelde foto quicktime filmpje want dan moet ik een laptop aansluiten en de slide show starten. Dit zie ik niet gebeuren als ik er niet ben.

De tv heeft geen usb aansluiting,

Ik hoop dat eea duidelijk is, als ik iets vergeten ben , graag even vragen

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door freeway. Reden: typo
    Bijdrager
    computer space

Niet op deze manier aan beginnen. DVD was al slecht toen het uitkwam, in 2021 is het een totaal ridicuul medium. DVD staat gelijk aan 576 beeldlijnen interlaced, foto’s hebben dan effectief een resolutie van 520×680 pixels na afsnijden buiten beeld pixels.

Ziet er dus nooit goed uit op een moderne TV. Helaas is Blu Ray zelf maken nooit makkelijk geweest. Ik zou gewoon foto’s op een stick in de TV steken, en dan de presentatiestijl voor lief nemen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Voor een presentatie in de etalage van een bedrijf heb ik een raspberry Pi met een HDMI kabel verbonden met een beamer. Een Raspberry, inclusief SD kaartje, voeding en kastje kost een euro of 60. HDMI aansluiting zit er standaard op.

Het internet staat vol met instructies, google op Raspberry slideshow.

Ik gebruikte de betaalde versie van deze software. Voordeel is dat als je een nieuwe slidehow wilt je alleen maar een USB stick met de afbeeldingen in de Pi hoeft te doen en de Pi te herstarten. De beelden worden geheel automatisch naar de SD kaart geschreven en de slideshow gaat draaien. Draait al jaren zonder problemen. Bij deze klant wordt het gestuurd met klikaanklikuit maar met een tijdklok kan het ook.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door EagerB0bNerd.
    Bijdrager
    tarun

Misschien zit hier wat tussen?

Bijdrager
    freeway

harstikke bedankt voor de suggesties,  DVD , jeetje ik wist niet dat dit zo’n beroerd medium is, vandaar dat de kringloop vol ligt met dvd spelers.

Bijdrager
    sedikit

Is hier geen misverstand aan de hand? Is de dvd achterhaald, of is het programma iDVD achterhaald? Bij mij staat iDVD in Programma’s. Nog nooit gebruikt. Het medium dvd wordt nl. bij mijn weten nog volop gebruikt. Misschien dan eindelijk maar eens een zinvolle poll hier door de redactie “Wie gebruikt/brandt nog dvd’s“? 😊

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    TheBigZ

sedikit op 21 februari 2021 om 11:37

Is hier geen misverstand aan de hand? Misschien dan eindelijk maar eens een zinvolle poll hier door de redactie “Wie gebruikt/brandt nog dvd’s“?

Meteen maar wat extra vragen stellen dan:

“Wie gebruikt er nog floppy discs?”

“Wie gebruikt er nog printers met een parallele printerpoort.”

“Wie betaalt er nog met guldens?”

Etc.:-)

Bijdrager
    sedikit

Ho ho TheBigZ, jij maakt er wel een karikatuur van. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die nog dvd’s afspelen, cd’s beluisteren, en vinyl Lp’s afspelen (de hergeboorte, de trendy hype!!!). Allemaal genoeg redenen om eens een poll te organiseren, die heel wat interessanter zou zijn dan “welke devices gebruik je”.

Overigens moet ik niks hebben van het koste wat het kost meedoen aan de “vaart der volkeren”, de door anderen aangeprate instant bevrediging.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    TheBigZ

sedikit op 21 februari 2021 om 18:12
    Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die nog dvd’s afspelen, cd’s beluisteren, en vinyl Lp’s afspelen (de hergeboorte, de trendy hype!!!).

Je hebt helemaal gelijk.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tja, VHS is uit en vinyl is het helemaal voor muziekliefhebbers. Maar vraag was wat de beste manier is om een slideshow te tonen op grote schermen. Dit soort systemen vind je overal: Op beurzen, in winkels, bij de apotheker, je huisarts en in de metro. Belangrijk is dat het elke dag werkt en dat je de juiste content kan laten zien zonder dat een plaatselijke operator elke morgen een aantal handelingen moet verrichten. Dus bij voorkeur geheel automatisch en foolproof. Kan allemaal, voor een paar tientjes aan onderdelen. Als je het systeem op internet aansluit, via een netwerkkabel of wifi, kan je zelfs op afstand een nieuwe slideshow presenteren.

Bijdrager
    sedikit

@freeway,

Ik heb je een PBtje gestuurd, maar dat blijft per e-mail (al jaren!!!) onvermeld. Want ik heb volgens mij nog ergens die iDVD los liggen en hij doet het volgens roaringapp nog wel op El Capitan (en zelfs hoger):

https://roaringapps.com/app/idvd

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.