9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Baardt Almighty

DVD+ branden met DVR-106

Ik heb sinds kort de dvd-brander DVR-106 van pioneer in mijn G4 zitten. Deze ondersteund alle formaten en zoals ik uit eerdere polls heb vernomen moet die met Toast +r kunnen branden. Bij mij zijn in Toast zowel de +r als de +rw gestrand met branden. Moet ik wachten op de Panther versie of is er een andere mogelijkheid?

Greetz

Bijdrager
    Jero

Ik heb ook de 106 van Pioneer, en Toast 6 op een G4 (800)QS. Bij DVD± branden is er geen bufferunderrun preventie , dus geen “zware” toepassingen ernaast draaien of openen tijdens het branden. Bij DVD+R is er de bug dat Toast 6 aangeeft dat er 8 GB ruimte op zit. Als je echter zorgt dat je niet boven de 4.3 GB komt, zal hij hem zonder problemen branden..
    Panther heb je nodig om DVD+R’s op je buroblad te laten verschijnen en te branden met Finder.(106 is volledig ondersteund in 7B85)
    Als je DVD+R’s als Mac Volume (uncompressed) in Toast 6 brand verschijnen ze wel op je bureaublad in 10.2 (als dmg ipv DVD).
    Roxio zegt dat de 2 MB buffer te klein is voor de underrun protectie, maar shareware progjes lukt het wel…dus er zal binnenkort wel een update verschijnen.
    Tip: Hou flink wat ruimte op de partitie waar je Panther op installeerd, DVD±R branden vanuit de Finder vraagt minimaal 4.3 GB extra ruimte op de opstartschijf..(in 7B85)

Bijdrager
    Baardt Almighty

Kee, dat snap ik, maar ik heb zelf een film van 2,2 Gb die op de dvd moet en hij brandt hem voor de volle 100%, maar voor het optimaliseren houdt ie er mee op. Hij geeft geen buffer underrun, maar een error.

Bijdrager
    Baardt Almighty

:x Heb t opnieuw geprobeerd in Toast 6 en alles uit, maar het probleem zit m in de volgende berichtgeving: ‘Could not record disc, because there’s an problem in the source material”.
    Dit snap ik niet, want ik heb hem wel op een dvd-r kunnen wegschrijven en die is leesbaar. Dvd+r heb ik nu al 3 schijven moeten weggooien.

Help:cry:

Bijdrager
    Jero

Optimaliseren na het branden? Welke DVD merk/type? En in welk format brand je het (mac only, mac & PC, DVD-ROM, iso 9660, Custom Hybrid, Mac Volume). Welke opties heb je aan staan bij het DVD branden?
    Wat voor soort bestand?

Tot nu toe heb ik alleen DVD’s geript: de VIDEO_TS folder na het aanmaken van een nieuwe disc in DVD-ROM formaat zonder opties, maar wel afsluiten…

Bijdrager
    Baardt Almighty

Ik heb nu een paar dvd-tjes van philips, +r en +rw. Ik heb hem al als dvd-rom gebrandt, maar dan kan ik hem niet lezen op mijn dvd-speler.
    Waar het om gaat is dat ik een project voor iemand op dvd aan het zetten ben. Dit heb ik al op dvd-r gedaan, maar zijn dvd-speler kan dat formaat dus niet lezen, zodoende dat ik hem op dvd+r aan het branden ben.

Ik neem aan dat ik in Toast dan gewoon een DVD-Video moet bakken.
    Ik sleep de Video_TS en de AUDIO_TS in Toast, dan gaat hij encoderen, zoals ie dat aangeeft. Halverwege stopt ie gewoon en geeft ie de foutmelding. De source material moet goed zijn aangezien ik hem al op een dvd-r heb gekregen die mijn dvd-spelers gewoon lezen.

Het kan het formaat dvd+r zijn die ik op het moment gebruik, maar hij herkent ze wel.

Bijdrager
    Jero

Als ik het goed begrijp staat je bestand (project) al in DVD formaat (VIDEO_TS). Daar heb je in DVD-ROM (UDF) modus in Toast op een DVDminR succesvol een leesbare DVD(voor jouw losse DVD spelers) gebrand.

Voor de DVDplusR moet je dan ook DVD-ROM(UDF) modus gebruiken. Deze optie is beschikbaar bij een DATA (!) DVD menu.
    Het Video menu moet je alleen gebruiken als Toast nog iets moet renderen/omrekenen, wat nu niet het geval is (en ook niet als je DVD film kopietjes maakt)

Om leesbaar voor losse DVD spelers te zijn moet je in Toast eerst links onderin “New Disk” aanklikken (50Kb aan struktuur verschijnt). Dan pas sleep je je project (map VIDEO_TS) in Toast. Vergeet niet in het menu, dat na dat je op record hebt gedrukt verschijnt,in de optie “advanced”, “close disk” aangevinkt te hebben.
    Er was iets bijzonders met het naamgeven van de DVD (standaard “My disc”), hoofdletters zonder spatie ofzo en een maximumaantal, dus ik vul er nooit wat in…
    Vooral de eerste stap vergeet ik zelf af en toe ook nog wel ‘ns in de snelligheid..

Bij mijn weten is DVD+R minder goed ondersteund bij oudere losse spelers dan DVD-R maar ik hoop voor je dat de uitzondering de regel bevestigd. Overigens bij het copieren van DVD’s laat ik de AUDIO_TS map achterwege. Deze is to nu toe altijd leeg, en m’n losse speler mist hem niet. Weet iemand waar ie voor dient?

Bijdrager
    Jero

Optie 2: Je hebt de eerste DVDminR in Video modus gebrandt, waarbij het renderen wel goed ging.
    De fout ontstaat dan bij de bug dat bij DVD+R Toast denkt dat er 8 GB op past (ipv 4,3 GB).
    Idee: Je maakt een kopie van de eerste (geslaagde) DVDminR VIDEO_TS folder op je harde schijf. Deze gebruik je in Data modus voor je DVD+R. Je blijft zo binnen de 4,3 GB…

Bijdrager
    Baardt Almighty

Nou, in ieder geval bedankt voor alle informatie. Ik had hem dus in wel goed gebrand in de dvd-rom(UDF). Waarschijnlijk is mijn dvd-speler dus niet dvd+r ondersteunend. Is een mogelijkheid.
    Maar als deze dvd dan ook niet werkt op de dvd-speler van mijn kennis, kan het dan zijn dat er dvd-spelers bestaan die geen gebrande dvd’s kunnen lezen? Lijkt me sterk.
    Die AUDIO_TS is altijd leeg, maar mij is verteld dat die noodzakelijk is bij het bakken, want als je deze mist, dan is dat ook nadelig voor de compatibiliteit. Het kan dus storingen geven bij andere spelers. Voor de zekerheid altijd die AUDIO_TS folder erbij.

Nog bedankt, want je hebt me voldoende geholpen.

Greetz!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.