5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Yellowood

DVD branden met DVD Studio Pro 4

In DVD Studio Pro 4 heb ik een “menu” aangemaakt met 2 knoppen en een “hoodstukken menu” met 14 knoppen.
    Bij “Info” geeft hij 26,7 Mb aan.
    De QuickTime movie is 75 minuten lang en bij “info” geeft hij 2,96 GB aan.
    In de Toolbar van DVD Studio Pro geeft de Disc Meter echter 8,7 GB aan en is het branden onmogelijk.
    Hij is wel enkele uren bezig geweest met renderen, maar geeft dan een melding (heb het niet letterlijk opgeschreven) “Branden is mislukt”.
    Het zal wel aan mij liggen, maar wat doe ik fout?

Bijdrager
    Fester

Wat mij opvalt is je bestand in QT van 2,97 Gb en het menu in iDVD Studio van 8,7 Gb.
    Ikzelf maak video aan vanuit iMovie 06, is ongeveer 17 Gb, de menu’s in iDvd zullen ergens tussen de 2 en 3 Gb zijn.
    Die knoppen en menu’s + de bijbehorende geluiden, meestal nog een zelfstartend item en dan de hoofdfilm, worden dan gecodeeerd in iDvd en passend teruggebracht naar de capiciteit van de te branden dvd.
    Dit duurt bij mij toch gauw een uurtje of 9, en doe absoluut niets anders met mijn iMac, bang dat het proces mislukt.
    tegenwoordig maak ik de dvd aan als schijfimage met behulp van hulpprogramma, dan hoef ik pas de dvd te branden als de image op het buroblad staat.
    Hoop dat je er iets aan hebt.

Bijdrager
    shanna61

Hallo Yellowood

Rechtsboven is een venster waar de structuur van de dvd visueel gemaakt wordt staan bij jou waarschijnlijk meerdere tracks (filmbestanden) deze zijn voorzien van een groen kader. als je deze verschuift zal er waarschijnlijk wel 1 of 2 bijstaan die niet verbonden zijn dit kun je zien aan de pijltjes die dan verschijnen. Heb je een zo’n filmbestand zonder pijltjes als je hem verschuift kun je hem gerust weggooien.

Mocht je dan toch een te groot bestand hebben build je hem eerst in een video ts map de lokatie hiervan kun je zelf opgeven daarna brand je met toast deze zorgt er dan voor dat je videobestanden worden geschrinkt naar een gewone dvd.

M. vr. gr. Adrie

Bijdrager
    Yellowood

Inderdaad, dat was mijn fout. Ik had twee QT versies. Een eerste en een tweede, verbeterde of aangepaste, versie.
    Bedankt aan allen.:D

Bijdrager
    Yellowood

Maar nu heb ik nog een probleem.
    Maar ik zal het in een nieuw onderwerp beschrijven.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.