16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

DVD branden…….hoe???

Hallo allemaal,

Ik heb een simpele vraag, maar kan niet vinden hoe het moet.

Project in iMovie gemaakt. Deze gefiscaliseerd en geëxporteerd naar iDVD. Vanuit hier wil ik branden…
    Maar dan krijg ik steeds een “thema” in het overzicht erbij. En ik wil geen thema, ik wil wat ik gemaakt heb gewoon branden als mp4, mov of wat dan ook.

Hoe doe ik dat????

Ook al geprobeerd mijn .dvdproject te branden via finder….krijg ik een niet te openen DVD….

Bijdrager
    Rickje

Exporteer je iMovie project in hoog formaat. (Gewoon als filmbestand bij Deel – Exporteer film)
    Sleep het op Brand/Burn (http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html)

Speel eventueel met instellingen (doe een test dmv “Schijfkopiebestand maken”, dan heb je een image, soort van preview van hoe het zou zijn als het op een DVD zou zijn gebrand). Of kies meteen ervoor om te branden.

Succes

Bijdrager
    Nic

Ga bovenin naar Deel -> Exporteer film met Quicktime -> Film naar AVI / MPEG-4 / MOV etc.
    Klik op Opties… om te spelen met beeldkwaliteit e.d.

Bijdrager
    Joost23

Nic,

Dank je wel! Dacht altijd dat je iDVD moest gebruiken om te branden….maar dan krijg je allemaal van die standaarden waar je uit kunt kiezen (en dat wil ik niet)….

Ben nu aan het exporteren naar AVI en ingegeven dat het 1 DVD moet worden (is ongeveer 7,5 Gb)

Geloof dat ik er nu wel uit ben dan!!

Bijdrager
    Nic

Geen probleem! Ricks antwoord is echter net zo belangrijk: een AVI-bestand zal niet afspelen op de DVD-speler onder je televisie. Is dit uiteindelijk je doel, dan is Ricks oplossing de beste!

Bijdrager
    Joost23

Nic,

Ben nu aan het exporteren naar .mov (via QuickTime)….
    moet DVD speler dan wel af kunnen spelen…

Bijdrager
    KarelWillem

Het formaat wat Quicktime er van maakt is minder belangrijk dan je denkt.

De kans dat je DVD-speler .mov zal kunnen afspelen is ook niet zo heel groot.

Het brand-programma zal moeten kunnen converteren naar ‘DVD-formaat’.
    Die maakt er een VIDEO_TS map van met de juiste bestanden er in.

Als de app Brand (of Toast Titanium, of een ander brandprogramma) een .mov kan lezen, is dat prima.
    Die zorgt verder zelf wel voor de juiste afhandeling.

Overigens kan Brand niet zonder meer .mov inlezen.

Bijdrager
    Joost23

@KarelWIllem

Ik snap er helemaal niets van! Bij export naar Quicktime heb ik niets gezien over DVD formaat. Dus geëxporteerd als .mov
    En vervolgens: Heb gewoon via Finder de opdracht gegeven om titel.mov te branden naar een DVD.

Dus als ik het goed begrijp kan ik een film maken in iMovie, deze nog mooier maken in iDVD, de boel afspelen mbv Quicktime, maar als ik het normaal wil branden heb ik een externe app nodig??? Moet niet gekker worden

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

In iDVD kun je de DVD gewoon als Video-DVD (geschikt voor DVD-spelers dus) branden.
    Ook zónder thema.

Een OneStep DVD branden van een film op uw harde schijf

– Kies ‘Archief’ > ‘OneStep DVD van film’ terwijl iDVD is geopend.
    – Ga naar de film die u wilt toevoegen in het venster dat wordt geopend en klik op ‘Importeer’.
    – Plaats een lege dvd in de SuperDrive-eenheid van uw computer of in een externe schijfeenheid als u daarom wordt gevraagd.

Bijdrager
    computer space

Waar heb je mee gefilmd en waar wil je op kijken?
    Zelfs voor een iPhone filmpje op een gemiddelde knaken-flatpanel TV is DVD al een gruwelijk medium.
    DVD = 576 interlaced beeldlijnen bij 50Hz. Blijf daar waar mogelijk vanaf!

Bijdrager
    Joost23

@KarelWillem,

Is nu idd duidelijk. Alleen moet je wel via “archief” one-step-dvd benaderen en niet via het beginscherm, want dan krijg je een melding over een aangesloten camera…

Ben nu aan het branden op mpeg via de app ” Brand”. En dan ff testen op TV.

@computer
    space: meeste opnames zijn gemaakt met een normale filmcamera. En weet niet wat je met een knaken-flatpanel bedoelt, maar heb geen prutsding van 199,- eurootjes. En bedoeling is om DVD mee te kunnen geven aan ouders bijvoorbeeld. Zelf kan ik het thuis streamen naar Apple TV.

Bijdrager
    KarelWillem
    Joost23 op 08 oktober 2013

@KarelWillem,

Is nu idd duidelijk. Alleen moet je wel via “archief” one-step-dvd benaderen en niet via het beginscherm…

Dat staat er toch ook duidelijk?

Kies ‘Archief’ > ‘OneStep DVD van film’

Joost23 op 08 oktober 2013

… En weet niet wat je met een knaken-flatpanel bedoelt….

Hij bedoelt dat het medium DVD zelfs op het meest afgrijselijk scherm al té slecht beeld geeft.

En dat je dus liever zo min mogelijk op DVD zet.
    Omdat je HD-basismateriaal daarmee geen eer aandoet.

Bijdrager
    Joost23

Die eerste is duidelijk, maar toch wel apart dat het via Archief MOET terwijl de button verleidelijk is om op te drukken en er precies hetzelfde staat…

Zal eens kijken hoe de DVD geworden is….en zelf stream ik de boel liever..

Bijdrager
    computer space

Voor je ouders kun je ook een prive Youtubekanaal openen.

Bijdrager
    Joost23

@computer space: ja lekker, kunnen ze met een dongel vanuit de middle of nowhere in Griekenland lekker streaming video gaan kijken….
    Gaat m niet helemaal worden, met die snelheden daar

Bijdrager
    computer space

Dacht dat daar met alle EU subsidies daarheen inmiddels iedere afgelegen geitenstal op een krijtrots al glasvezel heeft.
    Maar dan nog: gewoon .mp4 bestandje op een CD/DVD met het eerder genoemde Brand zetten is beter dan iDVD. Deze kun je gewoon bij iMovie exporteren voor gebruik op iPad bijvoorbeeld.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.