12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    David-Andrew

DVd branden heel langzaam op macbook

Hallo!

Heb net een neiuwe macbook, wow! Check vooral even virtuedesktops.

Wilde meteen een dvd (data) branden, en heb dat met het ingebouwde programma doen. Echter nu staat deze al een heel lange tijd op “preparing data” en er lijkt niets meer te gebeuren. Gaat om ong 3 gb…

whats up?

Groet
    David

Bijdrager
    Nikita

Ingebouwde programma? Makkelijkste is, volgens mij, gewoon een lege DVD d’r in stoppen en even wachten tot ‘ie op je Bureaublad verschijnt. Spullen naar dat icoon slepen en daarna op “Branden” klikken. ‘k Heb wel meegemaakt dat ‘ie via Brandmappen er een stuk langer over deed.

Bijdrager
    David-Andrew

Okee, ik ga het op die manier proberen. Dacht dat ik dat ongeveer had gedaan?…

>> geprobeerd, gaat vervolgend op dezelfde manier aan de slag…. Hoe kun je folders unlocken en een burn stoppen?

Bijdrager
    Nikita

Ik heb nog niet zoveel DVDs gebrand, maar genoeg CDs op deze manier. Het is in elk geval een héél stuk sneller dan de in Windows XP ingebouwde CD brand mogelijkheid, waarbij ‘ie alles eerst naar een tijdelijke map wil kopiëren voordat ‘ie het daadwerkelijk op de schijf zet…

Mocht het nou niet werken, er is nog een programma dat Toast heet (van Roxio). Dat werkt eigelijk net zoals Easy CD Creator o.i.d. en wellicht biedt dat dan nog uitkomst.

Bijdrager
    David-Andrew

Tnx, heb nu ook deze, is een stk goedkoper dan Toast, ga het nu proberen: http://www.discoapp.com/

Bijdrager
    Nikita

Disco is ook een stuk simpeler dan Toast, het lijkt veel meer op de ingebouwde brand mogelijkheid van OSX. Ziet er alleen wat leuker uit…

Bijdrager
    David-Andrew
    ”Nikita”

Disco is ook een stuk simpeler dan Toast, het lijkt veel meer op de ingebouwde brand mogelijkheid van OSX. Ziet er alleen wat leuker uit…

Ik ga maar eens een creditcard halen dan… Transmit, Textmate, Supderduper, Toast moet ik allemaal hebben.

Heb het nu met burn gedaan. Het probleem was dat ik de bestanden op de externe harde schijf had met usb2. Blijkbaar is dat niet erg snel!

Bedankt voor je hulp Nikita!

Bijdrager
    Nikita

USB met FAT32 is inderdaad niet de meest snelle dingen op een Mac. Sowieso is Firewire sneller, maar ook Apple’s eigen HFS+ leest ‘ie sneller.
    Trouwens, als je dan toch bezig bent met dingen kopen, kijk eens naar Xtorrent. Dat is een programma voor torrents, maar met een soort van P2P benadering. Je typt dan gewoon in wat je zoekt en je krijgt een lijst van resultaten die je gelijk kan downloaden.

Bijdrager
    David-Andrew
    ”Nikita”

USB met FAT32 is inderdaad niet de meest snelle dingen op een Mac. Sowieso is Firewire sneller, maar ook Apple’s eigen HFS+ leest ‘ie sneller.
    Trouwens, als je dan toch bezig bent met dingen kopen, kijk eens naar Xtorrent. Dat is een programma voor torrents, maar met een soort van P2P benadering. Je typt dan gewoon in wat je zoekt en je krijgt een lijst van resultaten die je gelijk kan downloaden.

Na de backup maak ik die schijf ook direct HFS+

Torrents, daar ben ik eeuwen geleden van afgestapt, doe tegenwoordig alles legaal:-) maar bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Nikita

Torrents hoeven niet illegaal te zijn :wink:
    En het is altijd handig om ’s wat te kunnen zien of beluisteren als je het niet direct zo kan vinden. Die film van Al Gore bijvoorbeeld draait hier nergens in de bios in de buurt, dus…

Bijdrager
    David-Andrew
    ”Nikita”

Torrents hoeven niet illegaal te zijn :wink: Die film van Al Gore bijvoorbeeld draait hier nergens in de bios in de buurt, dus…

True true!

Bijdrager
    Geveke

Er is ook een gratis brandprogramma: Yu-Burner. Hier te downloaden:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18928

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.