6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

DVD branden geeft foutmelding

Wanneer ik probeer een DVD te branden krijg ik onderstaande foutmelding, ongeacht met welk programma ik probeer te branden. (Toast of rechtstreeks vanuit iTunes of iPhoto)

[size=18:4b9a28cdad]” Het branden van de schijf is mislukt. Het apparaat heeft niet op de juiste manier gereageerd. Herstellen of opnieuw proberen niet mogelijk”.[/size:4b9a28cdad]

Wie weet wat dit kan zijn? Ik gebruik de juiste DVD-RW schijven (nieuw). Is de brander soms stuk?

De gegevens van de brander zijn:

ATA-3-bus:

HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B:

Fabrikant: HL-DT-ST
    Model: HL-DT-ST DVD-RW GCA-4020B
    Revisie: D031
    Serienummer: P3B018892
    Schijftype: CD-RW/DVD-RW
    Schijven branden: Door Apple ondersteund/geleverd
    Verwijderbare media: Ja
    Externe eenheid: Nee
    Protocol: ATAPI
    Eenheidnummer: 0
    Sockettype: Intern[/img]

Bijdrager
    Lexilyn

Brandsnelheid al eens verlaagd naar x2? Mijn DVD’s mislukken steevast als ik hen aan een hogere snelheid probeer te branden. sinds ik een lagere snelheid kies lukt het altijd.

Bijdrager
    iJack

Brandsnelheid verlaagd, zelfde melding… Het lijkt of de brander stuk is. lezen gaat echter wel goed…

Bijdrager
    Lexilyn

Ooops… ik hoop met jou mee op goede raad van onze medeMac-ers :oops:

Bijdrager
    snorder

je kan een lens-cleaner gebruiken om je lens stofvrij te maken…. mischien dat het helpt…

Bijdrager
    Quantor

Late reactie, maar misschien voor toekomstige zoekers.
    Ik had hetzelfde probleem. Het heeft geholpen om het aantal bestanden (foto’s) te verminderen. Volgens iPhoto en Toast zouden er nog meer bestanden op hebben gepast. Ik heb gezorgd dat er nog een paar honderd mb over was.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.