8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas_H_Design

Dvd branden

Hoi,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen…

Ik heb een film in avi bestand die 11 uur duurt op m’n mac staan. Dit bestand is zo’n 35 gb groot en wil als dit mogelijk is op een dvd branden.
    Ik heb al een beetje zitten googlen naar een beetje flink formaat lege dvd maar ik word hier niet heel veel wijzer van.
    Het maximum gb op een lege dvd schijnt 7.5 gb te zijn?

Ik wil als dit mogelijk is de film het liefst op 1 lege dvd branden zodat ik in 1 keer klaar ben.

Op welke manier krijg ik dit voor mekaar en wie kan mij vertellen wat nu echt het maximum aantal gb’s is voor een lege dvd?

Thnx alvast!

Bijdrager
    BoniMacX
    Bijdrager
    KarelWillem

7.92 GB is het maximum op een single sided Double Layer DVD.

Bijdrager
    Bas_H_Design

Kan ik gewoon van die blu-ray schijven van 50 gb kopen, deze in m’n imac stoppen en het .avi bestand eventueel gecomprimeert hier op branden?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je echt een DVD of BluRay schijf nodig?

Je kunt de film (met handbrake, mpeg streamclip etc) omzetten naar een MP4 bestand. Dat bestand zet je dan op een USB stick of een portable USB schijfje. Een beetje moderne TV of DVD-speler speelt dat MP4 bestand direct (via USB) af. En anders koop je een Apple TV of andere mediaplayer.

Voor drie tientjes koop je een 64GB USB stick.

Bijdrager
    Bas_H_Design

Het moet helaas echt op een schijf komen. Het liefst 1 schijf en dan ook nog een ‘gewone’ maar als
    het niet kan, dan een blu-ray die elke ‘normale dvd speler af kan spelen.

Bijdrager
    TheBigZ

Een “normale DVD speler” speelt geen BluRay schijfjes af.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.