18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

DVD box van Penoza gekregen hoe nu verder?

Met de kerst heb ik een DVD box van Penoza gekregen omdat ik zo’n lekker makkelijk mannetje ben om een cadeautje voor te kopen. ^

Alleen hoe ga ik dat nu verder regelen op een manier zodat mijn bloeddruk een beetje stabiel blijft en ik niet uit mijn tepels spring van frustratie.

Mijn CCS bevat.

– Simpele Samsung TV, geen fratsen.
    – Apple TV 4
    – iMac 2011 met DVD drive die ik wel even kan lenen maar dit is niet officieel mijn computer ( boekhouding ).
    – Mac mini 2014, dit is mijn computer en mag ik mee doen wat ik wil.

Gisteren had ik een old fashion – think simple ideetje.. DVD nummer 1 in de iMac en toen bedacht ik mij ineens, DVD spelers van Mac computers kun je delen/lenen in het netwerk dus Apple TV aanzetten en lenen die handel. Mooi niet dus dat soort dingen zit er allemaal niet op. VLC speler geïnstalleerd op de iMac + de Apple TV app gedownload en nu dacht ik afspelen maar die handel.
    Geen idee waar ik moet beginnen of kijken. Ik heb na 10 minuten opgegeven en gewoon Airplay ( bureaublad ) van de iMac richting de Apple TV geactiveerd maar dat was geen succes. Schokkend beeld en geluid dat iets te langzaam was. Op deze manier wil ik natuurlijk geen 4 seizoenen van een serie gaan bekijken.

Nu dacht ik, Handbrake op de Mac mini, en al die series omzetten naar iTunes-formaat en dan via computerdelen ( AppleID ) op de Apple TV bekijken. Wel een gedoe zeg, en heel erg 2010 mentaliteit.
    Nu wil ik al die series gaan omzetten maar wat moet ik hier mee?

1 t/m 4 lijken mij afleveringen maar wat is nummertje 5, dat duurt 3 uur en 11 minuten. Wat moet je daar mee doen?

Is er geen manier die niet faalt en die lekker eenvoudig werkt in een 2016 omgeving zonder dat een computer 6 uur staat te bollen om wat DVD’s te kopiëren naar allerlei formaten die Apple graag wilt hebben. Als ik klaar ben met kijken dan ga ik die afleveringen toch niet zitten bewaren in mijn iTunes bieb.

Bijdrager
    GastonM

Wellicht Airflow eens proberen? Het biedt ongeveer dezelfde functionaliteit als de bekende betaalde Beamer-app, maar is volledig gratis te gebruiken. Ik gebruik dit programmaatje met plezier om MKV’s op mijn Apple TV 3 af te spelen, werkt perfect. Ik weet echter niet of het ook met bestanden werkt die op een DVD staan.

EDIT:

Lezen is een kunst…

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 19 januari 2016

Gisteren had ik een old fashion – think simple ideetje.. DVD nummer 1 in de iMac en toen bedacht ik mij ineens, DVD spelers van Mac computers kun je delen/lenen in het netwerk dus Apple TV aanzetten en lenen die handel. Mooi niet dus dat soort dingen zit er allemaal niet op. VLC speler geïnstalleerd op de iMac + de Apple TV app gedownload en nu dacht ik afspelen maar die handel.

Dat delen van de optical disc drive is voornamelijk bedoeld voor data schijfjes, zoals ook software installers.
    Dus geen muziek, films en dat soort dingen. Ik denk dat een beetje een opgelegde keuze van de ‘vermaaksindustrie’ is…

https://support.apple.com/en-us/HT203973

Bijdrager
    SvS

Ok, en nu?
    Ik lees ook mee, want hier ook zo’n issue en helemaal eens met Shmoo dat dvd’s potdorie probleemloos moet kunnen worden afgespeeld via lokale netwerk. Hij heeft er voor betaald, dus filmmaatschappij moet niet zeuren. Eigenlijk zou aan binnenzijde van elk dvd hoes een unieke code moeten staan voor iTunes Store, dat men daar vandaan ook diezelfde films moeten kunnen downloaden en streamen…….

PS Een ‘Ouderwetse’ dvd speler heb je zeker niet meer?;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Old fashioned, think simple: haal voor een tientje een DVD speler bij de Action.

Bijdrager
    MarijnvdWerf

Hoe goed ben je met de terminal? Ik gebruik zelf deze scriptjes voor het omzetten van mkv naar m4v’tjes die de Apple TV leuk vindt (met de --m4v flag), en best best tevreden over het resultaat. En hij zou ook dvd’s aan moeten kunnen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb volgens mij nog ergens een Xbox 360 liggen, dan ga ik die maar eens opgraven.

Gossie, gossie, stel je voor je zou een date hebben geregeld. Voor 10.000,- aan apparaten in huis, twee keer in je handen klappen en het licht gaat uit, Siri vertellen dat de verwarming iets omlaag kan hint-hint en als je haar dan eindelijk op de bank hebt zitten kun je nog geen DVD afspelen.

Top jongens! ?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, ook geen 33 toeren LP’s meer…

En ik ben het met je eens: de vooruitgang gaat soms in behoorlijke horten en stoten; voornamelijk omdat er zoveel partijen bij betrokken zijn -denk ik. Eén stap vooruit, drie achteruit, zoiets.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    GoeieDag op 19 januari 2016

de vooruitgang gaat soms in behoorlijke horten en stoten (…) Eén stap vooruit, drie achteruit, zoiets.

In zo’n geval heet het fenomeen niet vooruitgang.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat wil men je anders wel doen geloven.

Moderator
    Mac Daddy

Je zou een dvd speler kunnen aanschaffen ja, maar gezien je een HD tv is een blu-ray wellicht een beter idee? Voor het geval je ooit een blu-ray als cadeau krijgt van iets. Blu-ray spelers kunnen vaak ook dvd’s afspelen.
    Ik heb nu nog een ouderwetse crt met dvd speler, maar ook bij een nieuwe tv, hou ik altijd nog een optische speler ernaast. Ook al is het om mijn collectie dvd’s te kunnen bekijken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb de Xbox opgezet en dat werkt prima voor de komende tijd. Maakt wel meer lawaai dan wat anders maar goed we doen het er maar mee.

Bijdrager
    flierefluiter

Ik maak regelmatig hetzelfde mee.

Ik gebruik Air Video HD. App op mijn iPad/iPhone en een server app op mijn iMac. Op de iPhone/iPad selecteer ik in de app de film die ik wil zien (vanaf de iMac) en na het starten van de fil schakel ik via Airplay over naar mijn ATV. Zo stream ik de Dvd’s op mijn non-smart TV.

Ca c’est simple

Bijdrager
    SvS
    Usain op 19 januari 2016

https://thepiratebay.se/search/penoza/0/99/0

Dat is toch strafbaar? Zijn er mensen die dit zijn blijven doen ondanks verbod? Wat zijn de risico’s in NL?

Bijdrager
    iKweethetbeter
    Shmoo op 19 januari 2016

Met de kerst heb ik een DVD box van Penoza gekregen omdat ik zo’n lekker makkelijk mannetje ben om een cadeautje voor te kopen. ^

Alleen hoe ga ik dat nu verder regelen op een manier zodat mijn bloeddruk een beetje stabiel blijft en ik niet uit mijn tepels spring van frustratie.

Mijn CCS bevat.

– Simpele Samsung TV, geen fratsen.
    – Apple TV 4
    – iMac 2011 met DVD drive die ik wel even kan lenen maar dit is niet officieel mijn computer ( boekhouding ).
    – Mac mini 2014, dit is mijn computer en mag ik mee doen wat ik wil.

Geen idee waar ik moet beginnen of kijken. Ik heb na 10 minuten opgegeven en gewoon Airplay ( bureaublad ) van de iMac richting de Apple TV geactiveerd maar dat was geen succes. Schokkend beeld en geluid dat iets te langzaam was. Op deze manier wil ik natuurlijk geen 4 seizoenen van een serie gaan bekijken.

Nu dacht ik, Handbrake op de Mac mini, en al die series omzetten naar iTunes-formaat en dan via computerdelen ( AppleID ) op de Apple TV bekijken. Wel een gedoe zeg, en heel erg 2010 mentaliteit.
    Nu wil ik al die series gaan omzetten maar wat moet ik hier mee?

1 t/m 4 lijken mij afleveringen maar wat is nummertje 5, dat duurt 3 uur en 11 minuten. Wat moet je daar mee doen?

Is er geen manier die niet faalt en die lekker eenvoudig werkt in een 2016 omgeving zonder dat een computer 6 uur staat te bollen om wat DVD’s te kopiëren naar allerlei formaten die Apple graag wilt hebben. Als ik klaar ben met kijken dan ga ik die afleveringen toch niet zitten bewaren in mijn iTunes bieb.

De eerste 4 titels zijn de 4 afleveringen, de laatste is het totaal. Die zit er soms tussen…

Om een DVD te kunnen rippen met HandBrake, moet je libcss installeren. Even Googlen en je hebt het voor elkaar. Heb je El Capitan, Google dan op libdvdcss.2.dylib, deze moet je kopiëren ipv installeren.

Je hebt een ATV4, dus gebruik je geen iTunes, maar zet je Infuse 4 op je ATV. De gratis versie volstaat voor series.

Bijdrager
    SvS

@Ikweethetbeter
    Topic starter was daar ook mee begonnen en hij zegt en vraagt:

Is er geen manier die niet faalt en die lekker eenvoudig werkt in een 2016 omgeving zonder dat een computer 6 uur staat te bollen om wat DVD’s te kopiëren naar allerlei formaten die Apple graag wilt hebben.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.