3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

DVD blijft hangen in iBook (dual USB)

Heb ik mijn iBook met gerepareerd logicboard krap een uur in huis, blijft hij hangen op de eerste de beste data-DVD.

De DVD is met geen mogelijkheid meer te verwijderen. De iBook start niet op èn het prikken in het gaatje heeft ook geen enkel effect. (Wat doet dat trouwens? Als het klepje er af is, zie ik niet wat zo’n paperclip moet doen om die drive los te krijgen)

Vasthouden van eject-knop geeft het bekende cd-verwijder-geluid, maar de drive blijft gewoon dicht.
    Inprikken van een muis en die ingedrukt houden met opstarten helpt ook al niet.

Iemand nog een briljante suggestie, behalve de iBook direct weer terugbrengen naar Card-Services?

Bijdrager
    Festinger

(Wat doet dat trouwens? Als het klepje er af is, zie ik niet wat zo’n paperclip moet doen om die drive los te krijgen)

Doorgaans duwt de paperclip op een palletje of piefje (maar het kan ook een nippeltje zijn 8) ) dat het lade mechanisme ontgrendelt, en een klein beetje naar buiten werkt. Daarna kun je de lade, of de cd er verder uittrekken. Meestal is het het achter het gaatje zo donker dat je het mechanisme niet ziet.

Pas als je de boel verder uit elkaar haalt zie je hoe het werkt. (Heb ik bij een iBook nog nooit gedaan)

Vasthouden van eject-knop geeft het bekende cd-verwijder-geluid, maar de drive blijft gewoon dicht.

Elders las ik dat het soms kan voorkomen dat een of ander stukje plastic de boel blokkeert. Dat zou je als het goed is moeten zien. Dat is alles wat ik er van weet. :roll:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb alle nippeltjes, palletjes en schuifjes al heen en weer gehaald, aan getrokken, geduwd, etc.

Straks moet de iBook maar even mee naar de dealer.
    Moet ik alleen even uitleggen wat die [kuch] Tiger kopie [kuch] in de drive doet. :wink:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.