7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

dvd bewerken in imovie

Voor een opdracht moeten we een filmpje opnemen en monteren, Het opnemen is al gebeurd maar voor het monteren kan de Macbook pro geen camera vinden om te importeren, we hebben al verschillende camera’s geprobeerd maar helaas.
    Nu was mijn idee om de camera aan te sluiten op een dvd recorder (waarmee we tv-programma’s opnemen thuis) en zo rechtstreeks op dvd te branden en daarna deze dvd te bewerken in iMovie.

Mijn vraag is dat dit mogelijk is want kopiëren naar dvd is een vrij omslachtige en langdurende methode omdat we vrij veel beeldmateriaal hebben dat waarschijnlijk gesplitst moet worden op 2 dvd’s

Bijdrager
    Pieterr

Wat heb je precies voor camera/camcorder gebruikt (merk/type)?

Bijdrager
    MacTS

En welke versie van iMovie?

Bijdrager
    Klompje

Wat heb je precies voor camera/camcorder gebruikt (merk/type)?

En welke versie van iMovie?

ja, graag wat meer informatie. Hoe heb je de camera aangesloten? Met Firewire of USB. De laatste wordt idd niet herkend.

Mijn vraag is dat dit mogelijk is want kopiëren naar dvd is een vrij omslachtige en langdurende methode omdat we vrij veel beeldmateriaal hebben dat waarschijnlijk gesplitst moet worden op 2 dvd’s

Om je vraag te beantwoorden: ja dat kan, maar is erg veel werk en je hebt veel kwaliteitsverlies. Je moet de DVD in de mac rippen en weer omzetten naar DV formaat, zodat je er in iMovie mee overweg kan.

Bijdrager
    stavros

dank je voor de reacties, de camcorder die we geprobeerd hebben zijn
    een sony DCR-HC45 en een canon waarvan ik de serienummer niet ken.

ik heb ook al gegoogled en daar wordt er zeggen ze dat je de camera in pc-mode moet zetten maar hoe wordt niet vermeld

we hebben ze beiden proberen aan te sluiten met een dv naar firewire kabel en een usb kabel. De macbook pro was van een vriend en ik geloof dat hij iLife 7 of 6 heeft aangezien hij nog tiger draait

Bijdrager
    Pieterr

Hier heeft iemand dezelfde Sony camcorder met iMovie HD ’06 aan de praat. Er wordt een Firewire kabel gebruikt. Misschien heb je verder nog iets aan de Sony DCR-HC45E manual.

Bijdrager
    stavros

dank je wel voor alle reacties, het is ondertussen allemaal al in orde we zijn even langs gegaan bij iemand die in het montagewereldje zit en heeft ons meer dan geholpen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.