17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorn86

DVD backupen

Ik had graag geweten hoe je een dvd-film backupt.

Welk programma heb je nodig om je film naar je harde schijf te kopieren en welke programma om je film te comprimeren om hem zo op een lege dvd-r te schrijven?

dank u

Bijdrager
    DEform

Eerst rippen, dus na je hd verplaatsen, dit doe je met MacTheRipper of DVDtoOneX, maar het nadeel bij dit laatste progje is dat je dan eerst met dvd-speler als je hoofdstukken moet doorlopen, dus MacTheRipper is het beste!

Dan eventueel comprimeren en branden, dit kan je met 2 progjes doen, maar als je Roxio Popcorn koopt of afhaald, kan je het in één klap doen!

Dan kan je nog kiezen welke talen/ondertitels/extra’s je mee wil branden, of juist niet, om compressie tegen te gaan!

Bijdrager
    bas-macfan

Het simpelste is fast dvd copy. Je steekt je dvd, cd of playstation 2 game er in. FDVD copy onderzoekt deze cd, comprimeert deze ( uitstekend overigens ) en brand hem gelijk. Alles in 1 progje. Het duurt een klein uur om een dvd te back-uppen. Afhankelijk van de grootte van de dvd en de snelheid van de dvd brander.

Brand overigens ook beveiligde dvd’s.

Bas

Bijdrager
    macb

ik zelf geef ook de voorkeur aan macTheripper en Popcorn je moet wel twee handelingen doen maar dan nog is het veel sneller dan fast dvd copy !! idd als je een dvd lezer en een brander hebt kun je bij dit progje wel weglopen en als je terrug bent is het dvdtje klaar… :wink:

Bijdrager
    brinkey

Ter aanvulling. Mocht je een reservekopie van je gekochte DVD maken:wink: dan kan Fastdvdcopy er ook wel een paar uur over doen. Dat heeft te maken met het eventueel comprimeren van de bestanden. Op een commerciele dvd gaat tot 8 gig. Een single sided dvd kan maar 4,3 gig bevatten. Dus moet de processor ook aan het werk om van 8 naar 4 om te rekenen.

Bijdrager
    bas-macfan

een 8 gig staat binnen 1,5 uur op een schijfje bij mij. Ibook 4g 1.33ghz. En ik kan gewoon weglopen.

Bas

Bijdrager
    MacFloo

DVDbackup om van DVD naar HD te kopieeren voor BU van je DVD op schijf.
    Wil je hem daarna evt. nog op DVD branden dan DVD2oneX de snelste weg.

Meestal ver binnen een uur omdat hij ongecomprimeerd van HD leest
    en niet van de DVD schijf. Je kan dan de orginele DVD netjes opbergen in de kluis. :sealed:

Bijdrager
    G3Lay-Z

of gewoon lekker terug brengen naar de videotheek *AHUM* toch?

Cheers!

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb net de dvd van The Incredibles gekocht. Ik dacht : even een kopietje maken. Dat doe ik dus altijd, want ik heb al diverse DVD’s naar de maan zien vertrekken. Je weet wel : kinderen springen er niet zachtaardig mee om. Het origineel klasseer ik veilig, en de kinderen mogen de kopie gebruiken.
    Maar met deze DVD lukt het niet zo goed.
    Na DVD2OneX wil ik met Toast een 4,4GB dvd beschrijven. Maar nu hij zegt Toast telkens dat de data iets te groot is en dus niet op de schijf past.
    Heb ik niet met andere films gehad. Ik heb in DVD2oneX altijd de uitvoer standaard ingesteld op DVD+/-R
    Ik heb al een aantal talen weggelaten, en de uitvoer op ‘user defined’ gezet, met als grootte 4370 Mb. Het lukt nog steeds niet.
    Waarom lukt dat nu niet met deze DVD en wel met andere DVD’s in standaard instelling?

Bijdrager
    MacFloo

Maken mensen kopieen van DVDs’ uit de (video)DVD-o-theek ??

zover ik weet kan op een dvd maar 4.3 aan data gezet worden en gebruikt hij een deel voor de in en out voor het menu te maken?(niet 100% zeker) vandaar dat hij niet helemaal past.

met DVD2oneX kun je ook allen de hoofdfilm aangeven met de gewenste taal, ik heb deze zelfde problemen ook bij PIXAR en Disney films gehad.

succes

Bijdrager
    Sylvester

nee hoor, met DVD2oneX kan je de VOLLEDIGE dvd copiëren, inclusief alle voorfilmpjes en alle talen.
    Ik was misschien niet zo duidelijk wat mijn probleem betreft : als je in DVD2oneX de ‘Uitvoer’ -selectie op DVD +-R(w) zet, berekent hij de compressie zodanig dat het net op één dvd schijfje kan.
    Alleen bij die film gaat hij net over de grens.
    Dan moet ik de uitvoer op ‘user defined’ zetten. Ik heb net ontdekt dat het met 4350K wel lukt.
    Toch vreemd dat het met de meeste DVD’s wel in standaard DVD-mode werkt, maar niet met die film.
    Heeft iemand hiervoor een verklaring?
    (hopelijk vindt bjorn het niet zo erg dat ik er even tussen kom. Mijn vraag is waarschijnlijk ook nuttige info voor hem)

Bijdrager
    wenkie

Inderdaad “sylvester” bij dvd2onex is het grote probleem de boel op een dvd te krijgen.
    Als je weet dat elk leeg dvd schijfje een verschillende grootte heeft dan is het telkens hopen dat het lukt in toast.
    Met het dts (audio) kanaal heeft het programma ook problemen.
    Daarom ben ik overgeschakeld naar roxio popcorn, in combinatie met dvdbackup als het om een beveiligde dvd gaat.
    Het meest eenvoudige programma in gebruik om een dvd te branden.
    Prima kwaliteit en nooit geen problemen.

Bijdrager
    Sylvester
    ”wenkie”

Als je weet dat elk leeg dvd schijfje een verschillende grootte heeft …

Nou, daar ben ik het niet zo mee eens. Ik gebruik altijd hetzelfde merk en koop dan een paar doosjes. Ik veronderstel toch dat die allemaal identiek zijn.

Maar allé, ik ga die Popcorn eens proberen.

Bijdrager
    wenkie

Neem eens info van een paar lege dvd schijfjes en je zal merken dat ze verschillen van grootte.

Bijdrager
    Sylvester

Helaas moet ik je teleurstellen. Ik heb de helft van de spindle doorlopen, en ze geven allemaal hetzelfde volume, als ik info kies. Zelfs het ‘reeds gebruikt’ volume is identiek, tot op de byte juist.
    Daar zal het dus niet aan liggen.

Bijdrager
    wenkie

Sylvester, wat ik bedoel met de grootte is het volgende.
    Als je van een leeg dvd schijfje info neemt zie je dat er een verschil is met de 4.7 gb die op de buitenkant van het schijfje staat.
    Heb hier bvb een leeg dvd schijfje van sony met een bischikbaarheid van 4.28 gb als ik info neem.
    Als ik een copie wou maken van mijn muziek dvd’s mocht ik user defined nooit hoger instellen dan 4200 en dan was het nog bang afwachten dat hij het kon branden in toast.

Met popcorn daarentegen lukt het altijd en heb je een copie van zeer goede kwaliteit.

Bijdrager
    Sylvester

zoals ik reeds zei : ik gebruik altijd hetzelfde merk, dus dat kan niet veranderen.
    En zoals ik rees zei : als ik de info vraag, krijg ik altijd hetzelfde aantal beschikbare bytes.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.