9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

DVD-audio per hoofdstuk rippen naar M4A-audio

Hallo,

Ik ben op zoek naar een app of eenvoudige workaround om audio van een DVD te rippen naar M4A-audio (zelfde specificaties als aankopen uit de iTunes Store). Dit zou ik graag automatisch per hoofdstuk willen doen, en liever niet door eerst als video te rippen en vervolgens om te zetten naar audio.

In de Mac App Store zijn een hoop app’s te vinden als je zoekt op ‘dvd rip’. Ik heb er een aantal geprobeerd, maar de optie om per hoofdstuk te splitsen lijkt steeds niet aanwezig. Uiteindelijk kwam ik uit op Aimersoft DVD Ripper for Mac. Gezien de prijs probeerde ik eerst de gratis trial van de website. De app werkte uitstekend, dus kocht ik hem in de App Store (waar de app een stuk voordeliger is). Helaas blijkt dit een andere versie te zijn, die stomweg niet werkt. Zie mijn mail aan de helpdesk van Aimersoft voor details. Via Apple heb ik de aankoop inmiddels ongedaan gemaakt.

Kortom, nog steeds niets gevonden. Wie heeft een tip? Voor de geïnteresseerden: ik wil originele muziek-DVD’s voor eigen gebruik opnemen in mijn iTunes-bibliotheek omdat dezelfde opname niet als album te koop is, of dan minder compleet is.

Yesterday, I tried Aimersoft DVD Ripper for Mac (free trial) for ripping DVD’s to audio (M4A). Because it worked excellent, I bought DVD Ripper at the Mac App Store today.

First of all, the app looks slightly different than the version you can try/purchase on the website. OK, no problem, but a bit strange…

More important is that the program doesn’t work how the free trial did for me. I selected M4A-audio as output format, and some settings like bit-rate en sample-frequency (same as iTunes Store-tracks), and started the convert process. The process takes way more time the trial did: more than 4 hours for less than 5 minutes of audio? Wow! Moreover, I find an MP4 file in the output folder, no M4A. Also the sound my SuperDrive makes, doesn’t make sense.

I am very disappointed and hope this can be solved. I would like to rip my DVD’s as this seemed possible with the trial.

Another little thing: the translation to Dutch isn’t as good as possible.

Specifications of my computer are included. Thanks for your help in advance.

Bijdrager
    janbertwedman

mpeg streamclip

Bijdrager
    janbertwedman

Eerst rippen met Ripit o.i.d.

Bijdrager
    McMeller

Thanks voor je reactie. Dit komt dus wel neer op eerst naar video rippen en dan omzetten naar audio?

Ik ben hard op zoek maar zou het leuk vinden als iemand iets specifieker kan zijn dan “o.i.d.”.

Bijdrager
    janbertwedman

Het betreft een commerciële dvd dus daar zit kopieer-beveiliging op.Die moet eraf voordat je de video_ts map kan omzetten naar audio.
    Dat doe je met een ripper zoals Ripit, google maar op meer programma’s. Ik gebruik meestal mpeg streamclip om de video_ts map om te zetten naar
    wat je maar wilt, onder andere aiff audio.

Bijdrager
    janbertwedman
    Bijdrager
    McMeller

Ga ik checken, bedankt.

Bijdrager
    McMeller

Oei, nu pas aan toegekomen, sorry.

Mac DVDRipper Pro komt erg goed een eenvoudig over, bedankt! Klopt het dat ik hier geen optie in zie om direct per hoofdstuk en naar audio te rippen?

Bijdrager
    McMeller

Voor de geïnteresseerden: DVD Audio Extractor is hier letterlijk voor gemaakt en doet precies wat ik wil. Niet direct naar AAC, helaas, maar wel naar Lossless dat iTunes vervolgens kan omzetten.

Nu heb ik wel nog een uitdaging met het uploaden van deze rips naar iTunes Match: zie topic.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.