5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mapple4

DVD app op Mac

Melding over 64 bit app

Ik lees overal dat de 32 bit apps in 2019 niet meer zullen werken en zie op mijn MacBook Pro in systeemoverzicht in de lijst ook dat de DVD app 32 bit app is.Kan ik dan straks geen DVD’s meer afspelen via Apple USB Super Drive op mijn MacBook Pro?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Mapple4.

Bijdrager
    tarun

Jawel. Ik gebruik daar al jaren VLC voor. Sleep de map VIDEO_TS op VLC en de DVD speelt af.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Mapple4 op 10 oktober 2018 om 22:47</p>
    Ik lees overal dat de 32 bit apps in 2019 niet meer zullen werken

In macOS 10.14 Mojave. Als je een oudere versie van macOS gebruikt, heb je daar niks mee te maken en zullen die programma’s gewoon blijven werken.

en zie op mijn MacBook Pro in systeemoverzicht in de lijst ook dat de DVD app 32 bit app is.Kan ik dan straks geen DVD’s meer afspelen via Apple USB Super Drive op mijn MacBook Pro?

Twee mogelijkheden: óf Apple doet bij 10.14 een 64 bit-versie van de DVD-speler, óf ze gooien hem er helemaal uit omdat hij niet meer werkt, en je moet een alternatief gebruiken zoals bijvoorbeeld het genoemde VLC.

Bijdrager
    Groentenboer

32 bit apps werken vanaf 10.15 niet meer. Onder 10.14 (Mojave) krijg je alleen een waarschuwing.

DVD speler onder Mojave heeft een ander icoontje weet ik. Wie weet is de app ook wel 64 bit. Dat kan ik nu even niet zien.

Edit: jaaaa! Mojave heeft een 64 bit DVD player.

Bron

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Groentenboer.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Groentenboer.

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk komt Apple tegen die tijd met Apple Video en dan hoort daar marketing technisch ook een nieuwe ‘DVD’ -speler app bij, alleen zullen ze ‘m dan niet meer DVD-speler noemen. 😉

Don’t worry. Apple is still feeding the dinosaurs.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.