6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

DVD afspelen op iMac

Heb hier zes dvd’s VARGEUM die ik niet kan afspelen op mijn iMac. Hoe zou dat komen ? Hoe kan ik dat verhelpen ?

Bijdrager
    tarun

Welke regio zijn die DVD’s? Misschien zijn ze uit Amerika (Regio 1) terwijl DVD-speler is ingesteld op Regio 2 (Europa). Je kan dan proberen om met VLC de DVD’s af te spelen.

Bijdrager
    Grupello

Het zijn DVD’s die bij een krant (De Morgen) gratis geleverd werden. Wanneer ik de DVD in de DVD-lezer steek van de iMac, hoor ik deze draaien om vervolgers hem automatisch uit te “spuwen”.

Bijdrager
    iHam

Doe je hem er verkeerd om in?

Bijdrager
    Grupello
    iHam op 29 oktober 2011

Doe je hem er verkeerd om in?

Neen, ik had niet gedronken…

Bijdrager
    Ouw

Probeer eens of die DVD’s wel worden geaccepteerd door een normale DVD-speler.
    Ik heb ooit meegemaakt dat mijn MacBook geheel op tilt ging van een DVD die door mijn SONY DVD-speler zonder merkbare problemen werd afgespeeld. Een mogelijke verklaring kan zijn dat de SONY minder kritisch is m.b.t. fouten op CD’s of DVD’s. Anders gezegd, een gewone DVD-speler accepteert en compenseert fouten die voor een computer fataal zouden zijn. Een ernstige fout op een muziek-CD kan door interpolatie nog redelijk gemaskeerd worden. Een vergelijkbare fout in een programma op een data-CD maakt dat programma direct onbruikbaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.