14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    macoris

[opgelost] dvd afspelen niet meer mogelijk na update Mojave

De titel zeg het allemaal, ik wou net een dvd bekijken op mijn mac (met een externe dvd speler) waar het vroeger zonder problemen lukte, lukt dit nu niet meer.

Op het bureaublad heb ik ook geen dvd icoon maar een externe schijf icoon (wit van kleur zoals een uitgepakte dmg)

Heb al geprobeerd met alle programma’s waar het vroeger zo goed mee lukte, en niets lukt om een dvd schijf te openen. Dvd spelere op mijn mac niet (ook niet als ik handmatig open dvd media kies…

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost]

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je VLC al geprobeerd?

Bijdrager
    nnsa

VLC al geprobeerd ?

Bijdrager
    Bas

Wel mogelijk: Macintosh HD -> System -> Library -> CoreServices -> Applications -> DVD Player

Bijdrager
    macoris

<p class=”cite”>Bas op 12 oktober 2018 om 20:54</p>
    Wel mogelijk: Macintosh HD -> System -> Library -> CoreServices -> Applications -> DVD Player

Zoals gezegd had ik dvd player al geprobeerd.

<p class=”cite”>TheBigZ op 12 oktober 2018 om 20:43</p>
    Heb je VLC al geprobeerd?

Inderdaad: normaal gezien kan VLC met alles overweg, maar deze keer dus niet:-(

Bijdrager
    computer space

Terecht dat Mojave niet meer meewerkt. Had al sinds Snow Leopard of daaromtrent niet meer moeten werken (Blu-ray en iTunes HD waren toen al van de partij). Als de EU DVD’s niet verbiedt moet Apple het maar doen. Fossiel beeldformaat dat een nekschot verdient. Hoelang heb je al geen CRT televisie meer? Precies, en waarom zou je films dan nog amputeren naar een debiel 288 beeldlijnen anamorf geschaald 50i interlaced formaat met 104% audio speedup dat bij afspelen ook nog eens wordt afgeknipt ivm CRT overscan? WTF denk je wellicht met al die terminologie. Precies daarom: DOOD aan de DVD en per direct een verkoopverbod!

Bijdrager
    macoris

@computer space Ik kijk nog dvd’s die ik haal van de Bibliotheek, de meeste films die ik daar haal en bekijk zijn gewoonweg niet te kijken op iTunes, Netflix, Amazon Prime,…

Ik denk ook wel dat je weet, zoals je hier boven kan lezen, er gewoon nog dvd’s te krijgen zijn (kopen, huren,…) en als je deze dan meeneemt naar huis dat je deze ook wil kunnen bekijken vind ik maar normaal en als het niet meer lukt op mijn mac dan vraag ik het op een forum waar de kans groot is dat er iemand weet om het weer werkend te krijgen, als ik daar ene frustratie bij heb naar boven gebracht dan is dat maar zo.

Mijn vraag ging om die reden dan ook niet over de toekomst van de DVD.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>macoris op 13 oktober 2018 om 09:04</p>
    @computer space

Verspilde moeite …

Bijdrager
    Beech

Ik heb nog een Mac Mini van 2011, met een 500 GB harde schijf EN een 500 GB SSD op High Sierra. O ja, ook nog een oudere Mac Mini met OS 10.4 en een gleuf. En op zolder staan nog 2  platte beeldschermen ongebruikt. En verdikkie, er staat ook nog een Commodore Vic20 met allemaal spelletjes, met mijn draagbare CRT TV.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Beech.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Beech.

Bijdrager
    penseel

Hier werkt het wel met een externe dvd brander (Samsung) met Mojave. Op een iMac eind 2013.

En ook op een MacBook Air eind 2013 met Mojave.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  penseel.

Bijdrager
    IGBA

DVD’s worden gewoon ondersteund in Mojave. Probeer het eens met een SMC reset (en/of het aanmaken van nieuw gebruikersaccount op je Mac.

Bijdrager
    macoris

Gelukt: eerst heb ik zoals IGBA voorstelde eens een SMC reset gedaan: na dit kon ik nog steeds geen dvd bekijken.

Daarna heb ik eens opgestart met de D toets ingedrukt en mijn computer alles laten doen wat hij dan doet (de dvd-speler met USB aangesloten, weet niet of dit helpt maar ik zeg het er maar bij voor anderen na mij met hetzelfde probleem) daarna heb ik ook eens met shift opgestart. Daarna werkte alles weer vanouds.

Moderator
    Night

Ik denk dat je vooral met de laatste (Safe mode) stap de zaak weer werkend hebt gekregen. Die stap zorgt er nl. o.a. voor dat veel preferences files weer in het gareel gezet worden.

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>Night op 13 oktober 2018 om 14:41</p>
    Ik denk dat je vooral met de laatste (Safe mode) stap de zaak weer werkend hebt gekregen. Die stap zorgt er nl. o.a. voor dat veel preferences files weer in het gareel gezet worden.

Nee, preference files doet safe mode niks mee. Er worden wel diverse caches gewist. Hoe dan ook: fijn dat het opgelost is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.