6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

DVcam & Powerbook… werkt dat?

Ik krijg net een telefoontje van een klant die morgen een videoreportage laat filmen middels een DVCAM setje.
    Aan mij de vraag of ik woensdag in de gelegenheid zou zijn om dit materiaal te editten.
    Nou is het editten an sich het probleem niet, daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar het medium waar dat op gedraaid wordt baart me enige zorgen.
    Ik ben gewend om materiaal op een miniDV teepje aangeleverd te krijgen, wat ik met m’n JVC cameraatje in kan laden in Final Cut Pro.

Nou zag ik dat ik hier een FireWire DV player kan huren, en hoop dat iemand me kan vertellen of ik met zo’n player gewoon materiaal in FCP kan laden.

Any Pro’s? Guggenheimer? : )

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Dat kan, DVCAM is het zelfde data formaat als DV. Enige verschil bij de recording is dat er 1.5 keer zoveel tape wordt gebruikt om de data weg te schrijven.

Beste is om een DSR 11 te huren. Dat is de goedkoopste player / recorder die er is. Capture settings zijn de DV settings -> check even de ratio (anamorph!)

Bijdrager
    Arnie

DV CAM is in principe hetzelfde als DV zodra je dit hebt ingeladen.
    Zelfs de tapes kunnen hetzelfde zijn.
    Bij DVCAM materiaal loopt de tape echter sneller (waardoor er meer informatie op de tape weggeschreven kan worden), waardoor je dit niet op je standaard miniDV camcorder kunt afspelen/importeren.
    Je zult dus een DVCAM camera/recorder/player moeten regelen.
    (Of checken of de opnames niet toevallig toch in gewoon DV formaat zijn gemaakt met een DV CAM camera)

Zie ook (o.a – > google):
    http://www.adamwilt.com/DV-FAQ-tech.html#DVformats

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”huinkroese”

Nou zag ik dat ik hier een FireWire DV player kan huren, en hoop dat iemand me kan vertellen of ik met zo’n player gewoon materiaal in FCP kan laden.

Dat deck kan dvcam inladen maar is niet ideaal en geeft soms veel dropoouts..

Omgeving utrecht? eavr.nl

Omgeving Adam? Camalot.nl (geen dsr 11 denk ik)

Omgeving Hillieville? bij moi

Bijdrager
    huinkroese

Meneer Guggenheimer, je bent een rots in die video-branding!
    Utrecht is het meest in de omgeving, dus eavr.nl even gechecked, en de door jou aangeraden player is ook nog eens goedkoper, dus dat is helemaal goed. Nou zie ik dat ze de player ook kunnen bezorgen, wat helemaal goed uit zou komen omdat de klant me vraagt om ook bij de shoot te zijn, en ik morgen dus logistiek een beetje lastig zit qua ophalen/wegbrengen.

Maargoed, ga ze zo even bellen, kijken of dat lukt.
    Hillieville is niet bepaald om de hoek, maar ik hou me aanbevolen in het geval dat het bij eavr niet gaat lukken. Keep you posted.

En nogmaals; thanks a bunch!

p.s. Arnie ook bedankt hoor ; )

Bijdrager
    huinkroese

@Meneer Guggenheimer:
    Ik heb je een PB gestuurd, hoop dat je tijd hebt om te reageren. Dank.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.