11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    sawtooth

DV –> WMV betere kwaliteit dan DV –> QT?

Ik heb onlangs een DV-file omgezet naar QT, dit resulteerde in een kleiner bestand van goede kwaliteit.
    Omdat dat bestand toch te groot was voor mijn doeleinden, heb ik dit bestand weer geconverteerd naar QT ‘cd-rom’ (de preset binnen iMovie). De file is nu uiteindelijk 50 MB groot maar de kwaliteit is slecht.

Nu vroeg ik me af of een DV file naar WMV exporteren (daar moet ik Flip4Mac Studio voor aanschaffen) een betere kwaliteit geeft dan dit QT ‘cd-rom’ bestand en of de grootte daarmee ook beperkt blijft.

Of ontlopen deze twee formaten elkaar op dit vlak niet veel?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het ligt er maar net aan waarvoor je je filmpje wilt gebruiken. Mijn ervaringen met Quicktime zijn een stuk beter dan met WMV.

Maar het heeft allemaal te maken met de instellingen en de uiteindelijke grootte die je wenst van het te converteren filmpje, die de kwaliteit bepalen.

Bijdrager
    sawtooth
    ”~;-)”

Het ligt er maar net aan waarvoor je je filmpje wilt gebruiken. Mijn ervaringen met Quicktime zijn een stuk beter dan met WMV.

Maar het heeft allemaal te maken met de instellingen en de uiteindelijke grootte die je wenst van het te converteren filmpje, die de kwaliteit bepalen.

Klopt het dat je als je QT formaat wilt hebben dat ‘website-vriendelijk*’ is, je altijd aan de ‘QT-cd-rom’ preset van iMovie vast zit?

* een bestand van max. 100 MB dus

Bijdrager
    TonE

Sorenson Squeeze (Sorenson 3 codec) is naar mijn ervaring met afstand het beste voor streaming web movies in termen van kwaliteit en bestandsgrootte. Maar ja, echt goedkoop is het niet.

Overigens kun je vanuit QT, buiten iMovie om, gewoon naar hartelust expirimenteren met alle QT codecs die op je systeem zijn geinstalleerd.

Bijdrager
    computer space

Quicktime, Quicktime?
    Quicktime is geen formaat maar een container. Daar kunnen dus allerlei codecs in. Welke je kiest bepaalt de kwaliteit, niet het feit dat het .mov is. Stop er maar eens H264 of Mpeg 4 in. Niks mis mee vergeleken bij WMV.

Bijdrager
    acb

Ik liep er ook altijd mee te klootzakken…

Gewoon even 1 Filmpje maken, zoveel mogelijk combinaties uitproberen en de beste blijven gebruiken!

Het is misschien een avondje knutselen maar geeft je een hoop schikk in de toekomst!

Bijdrager
    sawtooth
    ”Martiniman”

Quicktime, Quicktime?
    Quicktime is geen formaat maar een container. Daar kunnen dus allerlei codecs in. Welke je kiest bepaalt de kwaliteit, niet het feit dat het .mov is. Stop er maar eens H264 of Mpeg 4 in. Niks mis mee vergeleken bij WMV.

Mpeg 4 heb ik al geprobeerd…was zeer ontevreden over de kwaliteit…
    Het lijkt wel onmogelijk om een videobestand onder de 100 MB kwalitatief scherp te houden?

Bijdrager
    computer space

Hoeveel minuten en welke resolutie is het?

Bijdrager
    acb

Nog even dit…

Ik vermoed dat jij je videos op Youtupe zet ivm max grootte van het bestand…

Je kan nog zo je best doen om een goede kwaliteit filmpje te maken maar youtube maakt er een flash filmpje van wat de kwaliteit geen goed doet…!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar videos.google. Dit omdat filmpjes er na het uploaden daar er gewoon wat beter uitzien en je kan ook gebruik maken van de desktop uploader wat de mogelijkheid geeft om bestanden groter als 100 mb up te loaden….

En nou maar hopen dat mijn vermoedens ok zijn…..:)

Bijdrager
    bassmac

—en anders mag je ook kijken in de instellingen als je gaat exporteren:
    beeldgrootte: 800×600? 480×320? Dan wordt alles kleiner, goed voor internet, maar als je dan beeldvullend wilt, krijg je pixels natuurlijk. Je audio-instellingen kun je ook -als het voor internet is- instellen op 31000Hz, en nog mono ook. daar merkt men weinig van en alles wordt fors kleiner. Sorensen3 en H264 zijn ook vaak de beste keuzes.
    En ja, Youtube maakt overal dezelfde vage bagger van. Die moeten maar snel naar 2007 overstappen…:P

ps: een goed rijtje met heldere uitleg van al die vreemde codecs en zo heb ik nooit gevonden, alleen altijd de suggestie dat je het zelf moet proberen…of heeeeel technische :sealed:

Bijdrager
    sawtooth
    ”acb”

Nog even dit…

En nou maar hopen dat mijn vermoedens ok zijn…..:)

yes they are;)

divx gebruikt nu…stukken beter!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.