7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager

DV Widescreen Capture in Final Cut Express

Ik heb sinds kort een nieuwe camera (sony DCR-HC44 ) fijn dingetje, maar nu ik mijn eerste beelden wil importeren in Final Cut Express, mijn beeld wordt samengeknepen tot 4:3 en ik wil dus 16:9 waarmee ik film.

Dus mijn vraag: Hoe capture ik mijn dv-tapes waarop ik in breedbeeld film, ook echt in breedfilm binnen final cut express?

( imovie doet het trouwens wel prima! )

Iemand?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Turbanus

Haal het dan op in iMovie HD, vanaf iLive5 verkrijgbaar. Dan heb je native je werk op breedbeeld.

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

Turb! Goede tip maar in FCE kan je capture settings zetten op Anamorphic. (ook je seqeunce settings aanvinken!)

Of heb je Letterbox gedraaid?

Bijdrager
    ”Turbanus”

Haal het dan op in iMovie HD, vanaf iLive5 verkrijgbaar. Dan heb je native je werk op breedbeeld.

Als ik het in iMovie importeer en daarna naar final cut in de bin sleep, maakt hij er alsnog 4:3 van!

Das dus de ellende!

Bijdrager
    Turbanus
    ”Turbanus”

Als ik het in iMovie importeer en daarna naar final cut in de bin sleep, maakt hij er alsnog 4:3 van!

Das dus de ellende!

Heb je in iMovie 5 niet genoeg bewerkingsmogelijkheden dan?

Bijdrager
    hobbes2210

Je moet in je project en je sequence ook zeggen dat je in 16:9 aspect ratio werkt.

standaard staat FCE op 4:3.

Het project wat je al hebt aangemaakt staat op 4:3, wellicht is het wijsheid om een nieuw project aan te maken.

Bijdrager
    eppelke

Onder Easy setup kun je je 4:3 omzetten naar 16:9 Anamorphotish. Easy setup vind je onder het kopje Final Cut Express HD of ^Q

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.