10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Dirk OA-10

DV tape kopiëren

Hoi,

Hoe kan ik een DV bandje, met daarop HDV beeldmateriaal, naar een nieuw DV bandje kopiëren?

Alvast bedankt.

Grtz,

Dirk

:)

Bijdrager
    SeaTrue

je zou als je dv-in hebt eerst je tape kunnen inladen en dan terug op tape zetten, maar er moeten minder omslachtige mogelijkheden bestaan

Bijdrager
    Anillusion

Probeer een tweede camera te regelen (eentje die je op kunt laten nemen in recorder-mode) en een bijpassende firewirekabel zodat je de ene op de andere kunt aansluiten (4p -> 4p). En dan kun je van het ene apparaat naar het andere.

Een tweede methode die ongeveer op hetzelfde neerkomt als bovenstaande is ipv een tweede camera een (h)dv-recorder te gebruiken.

En anders is de de weg via de computer zoals samheijens vertelde de enige mogelijkheid.

Bijdrager
    Dirk OA-10

Hmm,

ik heb geen tweede camera of dv recorder tot mijn beschikking.
    Via Finalcut lukt het me niet,:-(

Of moet ik het op een andere manier doen, als ik via de computer wil doen?

Waarom ik die content wil kopieeren is, omdat ik een kopie van het bronmateriaal aan de klant wil geven.
    Dit is dan voor hun eigen archief, voor eventueel gebruik in de toekomst.

Maar het hoeft niet perse op een DV bandje te staan, iemand misschien een ander idee?

Grtz,

DK

Bijdrager
    SeaTrue

in final cut pro kan je toch gewoon je tape importeren (juiste codec enzo!) en die dan in de tijdslijn zetten, en dan print to tape doen. En zo terug wegschrijven naar een lege tape in je camcorder (moet je wel dv-in voor hebben)

is vrij omslachtig, maar het werkt wel

Bijdrager
    PieterK

Klinkt goed toch? Wel omslachtig, maar dat werkt natuurlijk prima…

Misschien off-topic… maar HDV op een DV bandje? Gaat dat goed?

groetjes Pieter

Bijdrager
    Frenco

samheijens geeft de oplossing is idd beetje omslachtig maar werkt prima
    doe het bijna dagelijks zo!!

Bijdrager
    Dirk OA-10

Ik ga het proberen.

Thanxs

Bijdrager
    cdeleeuw

Ik laat dat altijd doen door een dupliceerbedrijf, kost wel zo’n € 60,- per uur materiaal, dus het is niet echt goedkoop. Maar als je het op de factuur erbij kunt zetten, waarom zou je het dan zelf gaan doen…? Mijn eigen uurtarief is aanmerkelijk hoger en ik heb wel betere dingen te doen…

Groetjes,
    Christiaan.

PS. Mijn preferred supplier is Tapes (www.tapes.nl), maar er zijn er legio die dit voor je kunnen doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Goedkoopste manier is om je HDV materiaal in de camera te laten down-converten naar DV, tijdens het inladen in FCP. Dan kun je de hele tape in een keer weer terugschrijven naar DV. Als je het als HDV inlaadt, dan moet FCP eerst de hele boel weer omrenderen en dat kost een zee aan tijd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.