9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sukoiwa

dv film op dvd branden

Hoi,
    Technisch weet ik niet zeker of ik dit probleem goed uitleg maar het gaat om het volgende;
    heb een film van mijn medion dv recorder via imovie geimporteerd op mijn mac
    nu wil ik dat complete bestand branden op een dvd omdat iemand anders het gaat verwerken
    Het moest dan wel mpeg2 zijn maar dat is het volgens mij ook, dus ik wil er niet zelf een idvd film of zo van maken hij wil gewoon het bestand op dvdv
    Hoe kan ik het nu het beste op een dvd branden?

Graag hulp, vast bedankt
    Wilfred

Bijdrager
    Hanhart

Als hij enkel en alleen het “ruwe filmbestand” nodig heeft, zou ik het bestand lokaliseren op je Mac, leeg dvd’tje in je Macje proppen en gewoon branden. De kans bestaat dat je mpeg2 bestand wel te groot is voor een dvd. Misschien kun je beter de beelden uitwisselen via een externe harde schijf.:)

Edit : het belangrijkste is dat je een DATA dvd aanmaakt en geen video-dvd.
    Edit 2 : ik ben trouwens even in de war, in je titel zeg je dat je filmbestand een .dv is en in je uitleg een mpeg2.

Bijdrager
    sukoiwa

Hanhart, bedankt voor je snelle reactie
    ehh oke data dvdv aanmaken
    edit 2 pfff filmbestand weet niet zeker of het .dv is maar die gast kon het beste aan de slag met mpeg2 en dat staat op mijn camera
    …..

Bijdrager
    sukoiwa

oke ff gekeken op de harddisk en daar staat het bestand als .dv
    kan ik daar mpeg2 van maken?
    je snapt…ik snap er nog de ballen van hehe

Bijdrager
    Hanhart

Oki, als hij inderdaad het bestand nodig heeft gewoon een Data dvd aanmaken.:)
    Edit : ik zie net je andere reactie. Persoonlijk verkies ik .dv, maar als die persoon echt een mpeg2 wil zul je het moeten converteren. Zelf gebruik ik FCP, dus ik weet even niet of je met iMovie .dv kan overzetten naar mpeg2.

Bijdrager
    sukoiwa

ja oke dvd in de mac en dan staat er you inserted a blank dvd welke taak openen?
    met welk proggie brand ik een dvd vervolgens als data??
    heb nog niet eerder gebrand!!

Bijdrager
    Hanhart

De DvD openen in de Finder en via de Finder alles branden.:)

Bijdrager
    sukoiwa

Oke Hanhart bedankt voor je tips ga gelijk aan de slag

Bijdrager
    Hanhart

Veel succes.:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.