5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul_T

DV (cam) naar DVD op een externe PC

Hallo allemaal,

Ik ben al enkele weken druk aan het zoeken maar ik kan gewoon geen enkele goeie handleiding vinden.

Ik ben dit jaar degene die voor de hele fam. een vakantie film heeft gemaakt van onze wintersport. Aangezien mijn oom het vorig jaar deed als een vcd is het mijn missie om hem te overtroeven :wink:

Doel: Mijn Imovie bestanden op een dvd branden, die in een Windows XP bak zit
    Hardware: Ibook G3 met alleen een brander en te weinig hdd ruimte
    Probleem: DV bestanden omzetten naar iets waardoor ik het op dvd kan branden in XP.

Ik heb alle bestanden opgeslagen in Imovie, deze heb ik bij sommige gexporteerd naar een DV bestand. Uiteindelijk moet het ook nog te bewerken zijn in Nero vission (om dvd menu’s te maken)

Kortom hoe kan ik het beste exporteren naar iets zodat ik de filmpjes op een dvd kan branden. Dit moet dus niet in zijn geheel omdat het menu allemaal moet worden gemaakt op een Windows XP computer.

Wat ik uiteindelijk zeg maar wil is dat ik voor al mijn imovie projecten (6 stuks) gewoon 6 losse filmpjes krijg die ik dan via windows kan samenvoegen tot een dvd + menu.

Bijdrager
    kevkoptel

exporteer met quicktime pro naar avi met DV codec… of naar mpeg2 (.mpg file) of mpeg1. Zo zijn er nog veel mogelijkheden.

Bijdrager
    Paul_T

Ik kan dus helaas niet exporteren naar mpg2 omdat ik geen altivec heb

en als ik ze met ffmpegx exporteer naar mpg2 dan kan ik ze niet afspelen en krijg ik niet 1 mpg2 bestand maar 3 bestanden
    m2v
    mpg2
    ac3

maar alle 3 doen bij mij niks

Bijdrager
    kevkoptel

Exporteer de mov file dan met quicktime naar een AVI met dezelfde codec…

Bijdrager
    Paul_T

ik heb het al anders gedaan

met imovie exporteren naar DV en deze via Nero branden tot een dvd is geen enkel probleem. Ik had alleen een speciale dvd plugin nodig voor nero!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.