3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Klein

DV bridge geeft standaard NTSC ipv PAL ?

Al enkele jaren gebruik ik een analoge videocamera op een biomicroscoop. Het analoge beeld signaal wordt via DV bridge aangesloten op de firewire naar een iMac. Op de iMac gebruik ik BTV video software. Met BTV wordt een foto-opname gemaakt (PICT files) en daarna door mij opgeslagen in een database. Om BTV te kunnen laten werken moet er een PAL signaal worden aangeboden (wat ook door de camera wordt geleverd). BTV herkent alleen het PAL signaal als de iMac wordt opgestart met actueel video signaal vanuit de camera . Opstarten en daarna de camera aanzetten resulteert in een NTSC signaal. BTV zal dan niet functioneren. Weet iemand waar deze beperking door wordt veroorzaakt ? Kan ik de herstart voorkomen ? De DV bridge laat zich niet instellen op NTSC of PAL.

Bijdrager
    Steves lovechild

Het probleem ligt volgens mij bij de Dazzle DV bridge. Deze heeft een auto detect die niet altijd goed werkt. Zijn veel klachten over geweest.
    Een mogelijke oplossing zou zijn het gebruik van een betere AD converter. De Canopus ADVC-100 is topkwaliteit. Met een aantal dipswitches voor o.a. PAL of NTSC. Als de camera en Canopus aanstaan, krijgt de computer bij start een DV-PAL signaal.

En het gebruik van b.v. iMovie waarna je de gewenste frames uitkiest en picts van maakt lukt ook niet?
    SLC

Bijdrager
    Frans

De eerste exemplaren van Dazzle stonden standaard op PAL, later is dat NTSC geworden.

Maar dit schijnt de truc te zijn: biedt de Bridge materiaal aan voordat je je Mac aanzet. Dus: filmpje starten, Dazzle aan, Mac aan.

Dan schijnt hij zich in te stellen op PAL.

Groeten,
    Frans

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.