30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Duurzaamheid MacBook Pro

Ik lees hier en daar wat verhalen over minder solide caseing van de MacBook Pro ten opzichte van de MacBook. Ik heb nu nog een iBook, maar dat gaat veranderen, waarin is echter nog de vraag. De stootvastheid van mijn iBook is prima en zou dat soort eigenschappen ook graag terug zien bij mijn toekomstige machine.

Hoe zit dat nu eigenlijk met de MacBook Pro?
    Je laat een aansteker op het apparaat vallen en er zit een deuk in? Krast hij snel? Is het wel zo pro als hij mee op reis moet? Kan hij wel tegen een schokje… welja jullie voelen em wel… Hoe zit dat?:?

Bijdrager
    mvdenberg

Het materiaal van de pro is wat dunner. Ik kon niet thuisbrengen waarvan het nu gemaakt is. Het materiaal van de pro lijkt mij wat krasvaster: ik denk dat er wat minder snel krassen zichtbaar zullen zijn dan bij de macbook.
    Eigenlijk moet je het gewoon even zien, bij een reseller.

Bijdrager
    Grisolda

Ik ben wel nieuwsgierig naar gebruikerservaringen, zijn er hier bijvoorbeeld veel mensen met deuken in hun MacBook Pro?

Bijdrager
    KingAchille

Deuken niet. Maar het is en blijft aluminium. Een kras of een vingerafdruk is spijtig genoeg vlug gemaakt. Vingerafdrukken en vegen of strepen zijn er gemakkelijk met een natte vinger af te vegen, maar krassen niet. Die blijf je zien.
    En wanneer ik perongeluk tegen het lid stoot van mijn scherm, vrij hard, dan knipperd het eventjes maar dan is er verder niets aan de hand. En hij krijgt ook regelmatig stoten te verwerken van de tafel of de deur maar echte deuken heb ik nog niet meegemaakt.

En verder, vrees voor je gegevens verlies behoor je niet te hebben want élke MacBook (Pro) is uitgerust met een Sudden Motion Sensor. Deze pint de harde schijf vast wanneer deze zware stoten te verwerken krijgt.

Sudden Motion Sensor

MacBook Pro beschermt je gegevens wanneer hij valt, want zodra de computer een snelle positiewijziging waarneemt, wordt de hardeschijfkop geparkeerd.

Dus, kopen dat ding!
    Mvg,

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Iemand al een nieuwe pro met LED-scherm? Hoe zijn die ervaringen?

Bijdrager
    Angelzilla

Deuken? Ik denk dat je dan weel heel ruw om moet gaan met je MBP om daar echte deuken in te krijgen.
    Krassen heb je er wel zo in als je niet oppast. Met een kunststof lijkt mij die die kans juist kleiner, maar ik kan me vergissen.
    Mijn MBP zit altijd in een Tucano hoes, zelfs ook als ik in het huis verplaats.
    Ik heb mijn MBP (1e generatie) precies een jaar en er zit geen enkele kras op. Ik ben dan ook wel een beetje een zuinig type.

Verder is ie ooit eens van een muziekstandaard (op ongeveer tafelhoogte) gedonderd. Gelukkig wel op vloerbedekking. Meega geschrokken, maar helemaal niks aan de hand! Zowel aan de buitenkant als de elektronica en scherm.
    Alsof er niks gebeurd was. Je moet er wel geen gewoonte van maken, denk ik. :wink:

Tis ook een kwestie van gevoel. Mijn 12″ PB voelt bijvoorbeeld steviger aan als ik die beetpak. De MBP is wat betreft veel dunner en bij het beetpakken buigt het aluminium acher het scherm gevoelsmatig meer door. Maar dat zal vast geen kwaad kunnen.

Als je ibook er nu van buiten uitziet als een maanlandschap :) , dan zou ik me inderdaad in een Apple store even goed laten informeren.

Bijdrager
    1984

Terug naar een Titanium Mac Book (pro):?

Bijdrager
    strigoi

Ben je van plan te je toekomstige laptop als basketbal te gebruiken? Als je er gewoon rustig en wat voorzichtig mee om gaat krijg je geen, niet zo snel, krassen en laat staan deuken (een aanrader is een 2nd skin en voor 18-30E heb je al een fatsoenlijke).

Maarja, het is en blijft een gebruiksvoorwerp en waarschijnlijk zul je hem niet geheel krasvrij kunnen houden, maar zolang je er geen rare dingen mee doet moet de MBP toch zeker deukvrij blijven. Verder heb ik eigenlijk niet het idee dat de MBP krasgevoelig is, de Macbook is daar een stuk gevoeliger voor. OF je ziet daar gewoon sneller een krasje op doordat het een glanzende buitenlaag heeft.

Als dit je enige twijfel is zou ik zeggen: “Gewoon gaan met de banaan en koop die MBP!”

Succes!

Groeten,

Jurriaan

Bijdrager
    Reda.j

Mijne is 3 maanden oud en nu al zijn 2 van de 4 hoeken ingedeukt:(

van de bank gevallen/gegleden…

Bijdrager
    Marven

Ik zie bij veel van die Mbp’s toch wel kleine deukjes. Natuurlijk moet je zuinig zijn maar je sleep zo’n ding ook overal mee naartoe. Een Mb is natuurlijk veel minder gevoelig voor deuken.

Bijdrager
    hansenonline

vind de macbook pro met led verlichting een helderder beeld hebben dan de imac en de ibook die ik heb, nu is de mbp nieuw en de anderen zijn veel gebruikt en stof laat zich makkelijk op de imac nestelen.

Bijdrager
    gertstraal

Bij mijn MBP Core Duo, beginnen de fans een betje te ratelen. Overdag hoor je het niet zo, maar ’s avonds is het wel irritant. Verder is het een heerlijke machine.

Bijdrager
    macses

deuken geen last van, maar van vingerafdrukken wel, maar dat is even goed het geval bij de macbook (in meerdere mate bij de zwarte dan)

Bijdrager
    JorisG

Off topic:

Over de stevigheid van Apple producten gesproken… Ik heb ooit mijn rugzak over de lengte van een half klaslokaal (zo’n 5-tal meter) tegen een muur gegooid, denkende dat er enkel notities in zaten. Nu ja, hij kwam op de grond en ik hoorde een harde ‘bonk’. Herinnerde me dat mijn iPod mini er nog in zat. Wat bleek? Hij werkte achteraf nog steeds perfect, er zat enkel een gaatje in mijn iPod sock en een klein deukje aan de linkerbovenhoek van mijn iPod zelf. Eind goed, al goed;)

On topic:

Zolang je geen acrobatentoeren gaat uithalen met zo’n laptop zal dat al bij al nog al meevallen van krassen en deuken. En zelfs als er een krasje opkomt, wat dan nog? Dat is het teken dat hij gebruikt wordt:)

Bijdrager
    reno1

mijn mbp is verbogen. bij de cd slot loopt hij iets naar boven ik moet zeggen het scheeld een milimeter maar toch raar want ik heb echt geen idee hoe dat is gekomen. hij gaat nog wel dicht en de cd/dvd’s komen er gewoon uit maar voor zo veel geld toch een beetje raar. verder is het een top machine

Bijdrager
    MacMasore

Ik heb na de eerste week dat ik hem had al een deukje aan een voetje wreed onhandig als je wilt typen.

Bijdrager
    Thomash
    ”MoNdO

Iemand al een nieuwe pro met LED-scherm? Hoe zijn die ervaringen?

Me broer heeft hem nu een dag.. wat ik merk is dat het scherm van de MBP ‘veel’ lichter is dan mijn macbook. maar ik weet niet of het bij de vorige MBP ook al lichter was dan de macbook

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Geen flikkerend scherm als je het contrast vermindert? (zoals men op het internet vertelt).

Geen kernel panics gehad?

Het is maar even ter informatie. Ik wil er namelijk ook één en ik lees hier en daar de bovenstaande problemen. Laat het weten mochten ze er bij jullie ook zijn.

Bedankt!

Bijdrager
    CMD-Z

yeah, let me know too!

Bijdrager
    Esquare

OK, even een klein testverslag. Heb sinds een dag of vijf de nieuwe MBP in huis (2,4 GHz versie). Dus ga ik maar even de FAQ af…

Flikkert het scherm?
    Nee, niet dat me is opgevallen. Ook niet bij niet bij verminderd contrast en/of donkere achtergrond.

Kernel panics dan?
    Nog niet één gehad.

Gele verkleuring van het beeld?
    Als je schuin op het scherm kijkt, zie je de tint veranderen. Recht van voren is het beeld neutraal van tint en helder. Erg helder.

Warmteontwikkeling?
    Bij gelijke belasting beslist koeler dan zijn voorganger, een 1,25 GHz Powerbook (zelfde behuizing).

Bijgeluiden?
    Geen hoge piepgeluiden of koeiengeloei. Een lichte ruis van de ventilators, vergelijkbaar met die van de Powerbook, toen deze nog nieuw was.

Snelheid?
    Geen klachten. Duidelijk véél sneller dan de Powerbook, maar dat mag ook wel na vier jaar!

Batterijduur?
    Bij gewoon wat surfen en tekstverwerken: dik 4 uur (scherm op 80%).

Is er dan echt helemaal niks mis mee?
    Jazeker: drie dingen. De ‘muisknop’ rammelt een beetje en de kalibratie met een Spyder 2 geeft een flutresultaat (ding is mogelijk niet zo geschikt voor dit type scherm). En ik ben 2400 euro lichter dan voorheen. :|

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dank je wel Esquare! Veel plezier met je nieuwe PRO!

Bijdrager
    CMD-Z

eindelijk ook goede berichten!

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”reno1″

…het scheeld een milimeter…

Hoe komen mensen er bij om woorden als scheelt met een d te schrijven? :?

Bijdrager
    strigoi

Het is vrij logisch, toch?

Ik loop
    Jij loopd

:P :wink:

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”strigoi”

Het is vrij logisch, toch?

Ik loop
    Jij loopd

:P :wink:

Juist. Dus:

Ik scheel
    Jij nog scheler;)

Bijdrager
    strigoi

:D haha, ok vanaf nu weer ontopic?:)

Bijdrager
    disruption

Hey

Sinds enkele weken merk ik een versoepeling van de tilt veertjes van mijn Macbook Pro scherm. Bij aanschaf kon ik het scherm openklappen/ duwen en was het redelijk robuust.

Nu merk ik dat er lichte speling zit op de buigzaamheid van het scherm. Ik heb het niet over de gewone buigzaamheid, maar over speling ter plekke.

Ik verduidelijk. Als ik m’n notebook op tafel zet, en naar voor/achter schuif zonder op te heffen of aan het eigenlijke scherm te komen, voel ik het scherm “wiebelen” aan de BASIS, dus NIET het volledige klapsysteem, enkel de BASIS. Je voelt duidelijk het verschil van de “speling ter plekke” en niet de buiging in het eigenlijke klapsysteem…

Is dit normaal? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Het is verdomd moeilijk dit te verwoorden..

Mvg

J.

Bijdrager
    CaDoc

Hier ook een MBP 2.4: geen flikkerend scherm gezien, geen kernel panics gehad, geen enkel probleem eigenlijk. Alléén verandert bij gebruik van Fast User Switching bij het omschakelen de kleureninstelling, maar dit is een bekende bug van OSX en al langer bekend (en kennelijk moeilijk te veranderen).

Ben er eigenlijk heel erg blij mee en heb vooralsnog geen probleem gehad. Alles werkt naar behoren, zoals ik ook eigenlijk wel (weer :apple:) verwacht had…

De accu is ook opperbest:

Bijdrager
    KR1275

Aluminium is deukgevoelig. Dat is algemeen bekend en ook bij auto’s een probleem.

Bijdrager
    CMD-Z

Yeah ik heb een soort van uitstekend deukje boven mn ontgrendeling knop, geen idee hoe ik eraan kom, maar helemaal terugdeuken lukt niet…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.